Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

deportivo2018-04-09 19:43:12 // 53771
Sziasztok. Azt szeretném megkérdezni, hogy ha kigyullad az akkumulátor ikon és abban a pillanatban felmegy az alapjárat fordulatszáma, mi lehet? Akkumulátor, generátor, vagy ne talán szénkefe? Tapasztalt már valaki hasonlót?
Szoszo™2018-04-09 18:20:52 // 53770
Kb nekem is ilyen értékeken dolgozik,de ne csak alapjáraton nézd mert nekem például sokkal nagyobb eltéréseket ír gyorsításkor.Láttam padlógáznál pillanatra 5s értéket is :D
Igaz van füst is,meg át is van írva az agya.
frusciante2018-04-09 16:31:30 // 53769
Ma reggel nekiláttunk a szívósor leszedésnek.... Úgy látszik, hogy sógoréknál is féltek a lapátkáktól, vagy bemászott nekik esetleg egy.... Mindenesetre a lapátkák le voltak szedve, viszont pancser módon a lapátkák tengelyeit bennehagyták és 2 tengely mellett ki is fújt a szívósor.... Betesszük amit vettem ez profi módon van lefalazva, ebből a tengelyek sem eshetnek be.... Holnapra leszünk kész, majd teszek fel képet a leszedett szívósorról, illetve le fogom falazni azt is ugyanúgy mint ahogy az van amit berakunk és lesz egy eladó befalazott szívósorom is... Mindenesetre jó hír, h nem lesz se gyengébb a kocsi és nem fog enni se többet, sőt szerintem mivel ez a szívósor nem fúj ki lehet kicsit jobb is lesz a helyzet... Így viszont nem szedem ki a dpfet és lehet az egr-t sem...
Piritu - 1.000.0002018-04-08 17:45:29 // 53767
Az álmoskönyv szerint 2 felett érdemes foglalkozni velük.
frusciante2018-04-08 16:02:21 // 53766
Köszi szépen! Mikortól számít rossznak?
Haddel2018-04-08 15:53:00 // 53765
Ezek teljesen jó értékek.
frusciante2018-04-08 15:44:33 // 53764
Sziasztok.
Az injektorok korrekciós adatai meddig számítanak jónak? Mikortól számít rossznak? 3 injektorom -0.5,+0,5 közt van alapjáraton egy viszont -1nél.. Gáz adásra mind közelít a 0hoz... Valahol azt olvastam h 2nél már rossz... köszi előre is a válaszokat!
earbash2018-04-07 14:14:32 // 53763
Sziasztok!

Kedves cartársak, lenne egy hatalmas problémám. 1 éve lett felújítva az első futóművem, akkor beállítva nem lett, majd ősszel szomorúan tapasztaltam hogy a két első gumi belső felét szépen megette az autó. Tegnap szerettem volna beállíttatni a futóművet, de a szerelő közölte hogy kerék-dőlés állítási lehetőség NINCS. Ez valóban így van? Mit lehet ilyenkor tenni?
Levee156SW2018-04-07 09:01:17 // 53762
Ha minden kereknel csinalja,es melegedesre romlik a dolog,fekfolyadek lesz legvaloszinubben.
Erdemes MES-el (vagy hasonloval) cserelni,hogy az ABS vezerlot is atmossa. Meg persze ha mar ott van az ember,betet-nyereg kapcsolatok es vezetocsapok zsirzasa-de ugy latom,az mar megvolt.
Zsolt1552018-04-07 08:31:35 // 53761
Sok szervizben ott sem (csak) németek dolgoznak már.
Sztingo2018-04-07 08:27:13 // 53760
Igen azokat ujracseréltem mert nagyon rosszul néztek ki. Mindent amit kell megzsiroztam megtisztitottam, rézpasztáztam ...
Még a gumicsöveket is cseréltem de nem lett jobb .
Megyek ránézek MEs-el hátha okosabb leszek.
Kazes☻2018-04-06 23:25:25 // 53759
0,18 ha jól emlékszem... de ha kikapod, nagy valószínűséggel látszik rajta, hogy ha kuka. :)
Piritu - 1.000.0002018-04-06 23:23:36 // 53758
1 ohm alatt, talán 0,2-0,4?
Sityu2018-04-06 22:39:02 // 53757
Azt sem néztem. Milyen érték?
Sityu2018-04-06 22:36:57 // 53756
Köszi, holnap vizslatom!
Egyértelmű katalizátor halálra mi utal? Másra már nem tudok gondolni. Minden rendben van egyébként, szépen, halkan jön megy az autó, egy fordulatra indul, ereje is van, de kb 90 fölött elfogy és misfire kódokat kapok. Majdnem minden új (motor is épp h bejáratódott, 12 bar mindenhol)(de tényleg, lambdák, légtömegmérő, gyertyák, trafók, gyújtáskábelek,), a szívó oldalt a hétvégén bombáztam szét, ott tuti nincs méretlen levegő, megvan az összes cső, rezonátordoboz, minden...
Kazes☻2018-04-06 22:36:30 // 53755
Előtét-ellenállás jó?
Piritu - 1.000.0002018-04-06 22:09:10 // 53754
A 11 ohm soknak tűnik. Ha ODB-vel kapcsolod és rajta a 12V, akkor a ventilátor lesz a ludas. A végső döntést a direktbe kötés adtahja.
Sityu2018-04-06 21:56:50 // 53753
Ma egy hosszabb alapjáraton ücsörgésnél feltűnt, hogy megy fölfelé a vízhőfok. Néztem, nem megy a ventillátor. OBD-ről kapcsolva eljut a 12V a csatlakozó végéig, a venti kb 11 ohm-ot mutat, de meg se moccan. Direktbe nem kötöttem be még. Mit nézzek még?
156 1.6....
Zolibácsi2018-04-06 21:48:08 // 53752
amúgy minimálisan/látszólag a betét mindig hozzá ér a tárcsához, kérdés az hogy mennyire fog? cserénél a munkahengernél vagy hol a betét alatt vannak ilyen fém csúszkák, azok hajlamosak berohadni, kivettétek, megpucoltátok?
frusciante2018-04-06 21:44:15 // 53751
Ha mind a négy fog akkor nem lehet kézifék.. Munkahenger inkább, fékolaj milyen? Mikor cseréltéd utoljára? 47en a hátsók szoktak berohadni... Van blogom felújításról ha ugyanolyan az 56é is nézd meg hátha segít...
Sztingo2018-04-06 21:05:20 // 53750
Holnap megnézem a munkahengert bár nem tudom hogy lehet kiszürni hogy megfelelően működik vagy sem
Köszönöm az ötleteket
Sztingo2018-04-06 21:02:07 // 53749
Nekem is ez volt az első ötletem de nem jött be
Zolibácsi2018-04-06 20:44:22 // 53748
Ha most cserélted akkor nézd meg a kézifék allitojat és lazíts rajta, csak egy ötlet
Coyote2018-04-06 20:37:01 // 53747
Van pár lehetőség. Lehet munkahenger, féknyereg csúszka, dugattyú. Mivel mind a négy keréknél van én a munkahengerre gyanakodnék hogy nem engedi vissza az olajat. Körbe kéne nézni mi a helyzet a munkahengernél.
Sztingo2018-04-06 20:13:33 // 53746
Sziasztok.
Mind a négy keréknél ráfog a fékbetét a tárcsára. A két hátsó betétet ma cseréltem mert már fütyült menet közben, most csend van de pár kilométer után forró mind a négy tárcsa.
Mi lehet a gond ?

156 2002 1.9jtd 115lo
Levee156SW2018-04-05 22:11:56 // 53744
Koszi - akkor itt ki is szallnek a temabol. :)
axel2018-04-05 19:23:57 // 53743
Szia. Ha gázadásra jobban előjön akkor féltengely csillag lesz. Lehet szétverte magát a házba az egyik csapágy vagy szétesett. Forgasd ki a kereket, markold meg a féltengelyt és próbáld megmozgatni mintha forogna a kerék. Pici holtjátéka lehet ha nagyon mozog "fel és le" akkor az a baj. Hasonlítsd össze a két oldalon esetleg.
pettinke2018-04-05 18:36:48 // 53742
A 159-ben hidraulikus kormányszervó van.
Levee156SW2018-04-05 16:56:08 // 53741
Inkabb villanyszervo hibanak tunik,amit irsz, de majd tipust jobban ismerok kifejtik.
alfa159d2018-04-05 05:56:59 // 53740
Sziasztok!

159 2,4 jtdm. (automata) kapcsolatban lenne kérdésem.
Menet közben egyszer csak gondol egyet az autó és el kezd rázni a kormány, az út tartása nem változik, tökéletesen kormányozható, de maga a kormánykerék rángat. Valaki esetleg korábban járt már ilyen cipőben?
Illetve ha volt már valakinek féltengely problémája az milyen tünetekkel járt?
Előre is köszi az infókat.
Jani72122018-04-04 21:37:54 // 53739
sorry, a 159-es típusokra gondoltam, nem figyeltem, hogy nem az a téma :)
frusciante2018-04-04 21:22:15 // 53738
Most látom ezt a hozzászólásodat. Köszi az infót! Akkor holnap ránézek a motorszámra... Csak azért vettem meg ezt az osztrák jószágot, mert nem volt rommá törve végig gyári rétegvastagság, illetve nem tekert órás leinformálható minden szervize és km állása... Hahun ilyet sajna nem nagyon találtam.... Belül is olyan volt mint ami 170et futott... Szamosiék is ajánlották... Azóta szét olvastam az agyát és minden nagyon tetszik... Nagyon nem bántam meg. Persze a küszöbökön látszik h sógorgép de ennyi belefér... Májusban viszem küszöbcserére kap egy profi alvázvédelmet és jócakát.
frusciante2018-04-04 21:11:02 // 53737
Igen az 937a5000 motorkódom van és műanyag... Korábban azt olvastam itt, h a 2007 elöttiek a műanyagosak.... Ehhez képest a szívósoros srácnál akitől vettem egy ledugózottat, csak 2007 utáni ilyenek voltak... 2007,2008,2010... Az enyém meg ugye 2006/10 havi... Nem tudod, h hol tudnám megnézni a motorszámot a motoron? Úgy elküldeném a márkaszervíznek, h ennyit a szakértelmükről... Egyébként most hívott a szívósoros srác, h talált ilyen szívósort egy angol lapon és fuvdijjal eggyütt megáll 110Ben holnap elküldi a linket, h ha szeretnék gyári újat onnan megvehetem... Nagyon korrekt srác... Mindezt úgy tette h nem kértem rá ráadásul ma délelőtt elhoztam tőle egy ilyen szívósort amit ledugózott nekem, azt mondja szóljak ha végül megveszem az angolt visszaviszem neki amit vettem tőle és visszaadja a pénzt... Van ilyen hozzáállás meg van olyan mint a márkaszervízben... Mikor le akartam kérni a kocsi szervízmúltját azt mondja nekem h nincs értelme nem lesz benne semmi... Mondom neki ne haragudjon majd én eldönteném h szerintem van e ennek értelme... Szívósor mondom nézze már meg, h melyiket hozza illetve adja máreg a cikkszámát, aszonygya ő azt dehogy adja meg
... Mikor mondtam neki h az enyémben a műanyag van nem a fém erre meg, h akkor biztos motort cseréltek a kocsimban.... Hát mondom köszönöm
Csabo222018-04-04 19:42:56 // 53736
A 150 lovas 1.9 dizel motorkódja 937A5000... legalábbis a 147/GT/156-ban. inkább az évjárat határozza meg a szivócsonkot e tipusú motoron belül.
Jani72122018-04-04 19:31:55 // 53735
az A2 motorkóduak mind műanyag szívosorral készültek
Csabo222018-04-04 19:19:20 // 53734
Az alapvető hiba, h osztrák kocsit vettél ;)
De legalább nem az ECO-t, szóval elnézzük ezt a tévedést neked.
A motorszám nagyjából ott van, ahol az 1.6 TS-nek is. annak a 4es henger leömlőjénél van, a blokk szélén, egy kis párkányon, pontgravirozva 2 sorban. múltkor néztem a jtdm-ét is, azt is arrafelé találtam meg.
Rolcho2018-04-04 14:35:39 // 53733
5,5 mm-es dugókulcsra mindenképpen szükséged lesz, egyébként nem bonyolult.
frusciante2018-04-04 14:28:15 // 53732
Érdekesség a sztorihoz...
Most beszéltem az elaforg 2000 kftsekkel hivatalos alfa alkatrészbeszállító... Megadtam az alvázszámot és a magneti marelli szívósort dobta neki rögtön gyáriba.. :)
frusciante2018-04-04 13:00:52 // 53731
Egy jó kérdés! Hol találom a motoron a motorszámot, illetve ha a forgalmiban nincs benne honnan tudatom meg a kocsi gyári motorszámát? Meg szeretném nézni, h a gyári motor van e a kocsiban... Csak azért, mert a Kelet Pesti márkaszervízben azt mondta a munkafelvevő, hogy azért nem a fém szívósor van a kocsiban mert motort cserélték... Hát ehhez képest Trencsikék megtalálták az alvázszámom alapján a gyári szívósorom a műanyag magnettit... A kocsiban 190.000 van lekérdeztük a kinti szervízeket az utolsó 46.000et itthon futotta (2014től)az osztrák tulaj márkaszervízbe gariban utoljára 2009 októberében vitte(3 évesen) akkor volt benne 54.000.. 2014ig ment a kocsi 92.000et, ez teljesen reálisnak tűnik az első három év futása alapján illetve, h egy osztrák tulaja volt. Nem gondolom, hogy 140.000 km alatt meghalt volna a kocsi motorja, h cseréljék, illetve nem hiszem, h ha cserélték volna a motort eladnád volna, mindenesetre szeretném megnézni h a gyári motor van benne, hogy megmutassam a márkaszervízesnek
Robi752018-04-04 11:42:58 // 53730
Köszi, de úgy néz ki mégsem kötnek bele.
----2018-04-04 11:37:32 // 53729
Ige, alapból márkaszervizre gondoltam, csak nem írtam le :P :)
pettinke2018-04-04 11:13:54 // 53728
Nem akarok vészmadárkodni, de a nem Fiat-minősített szervizben végzett olajcserével szerintem elveszíted a garidat ... Én kivárnék egy hétköznapot.
----2018-04-04 09:58:17 // 53727
Sziasztok,

Segítsetek légyszi abban, hogy egy szombati napon hova tudok menni olajcserére a Stelvioval. A kiguglizott és/vagy általam ismert szervizeket végignéztem, de nem találtam hétvégi szervizügyeletet. A legjobb lenne valahol Szeged-Debrecen vonalon, de arra igazából márkaszervizt sem találtam, szóval... megyek oda, ahol nyitva vannak. :)

Köszi előre is!
adamcroh2018-04-04 08:16:24 // 53726
Sziasztok! 147 1.6 ts eco-nál jól láttam hogy az anyósülés lábtartója felett van a pollenszűrő? cserénél van valami specko dolog amiről kellene tudnom, vagy gyerekjáték lesz?
oj1562018-04-04 02:01:48 // 53725
Sziasztok!
156 sw 2000évj 2.4

Hogyan tudom leszedni a váltógombot róla? Nagyon kopott és szeretném cserélni.

Köszönöm ha valaki segít!
gecsa2018-04-03 21:30:57 // 53724
Van még egy nem feltétlenül üzemszerű hangom. Csináltam róla videót is. Nagy sebességnél ,kb 20 felett nincs gond, csak lassú sebességnél jön elő. Üresben gurulva, terhelés közben, fékezés közben is jelen van. Üzemmeleg állapotban hangosabb, mint hidegen. A hang bal hátulról érkezik. Tippre valami rugózással kapcsolatos. A stabilizátor összekötők és a szilentek is tartanak. A bal hátsó féknyereg fel lett újítva, előtte is jelen volt a hang. Kb 2:20tól jobban kihallani. Ki mre tippel?

videó
Levee156SW2018-04-03 17:23:44 // 53723
Szia,JTSben hasznaltam mar ratolteshez-nagy altalanossagban ennyire olcsot (Mannol uez.) teljes feltolteshez nem mernek, bar fulszint technologianal erdemi kulonbseget talan csak az eszterbazis ad (olajos topicban joval reszletesebben,adatlapokkal,adalekolassal,stb kivesezik-erdemes benezni).
User szinten gyakorlati minimumnak egy Valvoline-t mondanek (Seleniatol en sem ajultam el),a motorom allapotahoz (6000 km/liter) kepest pedig ugy hasonlitom ossze a megfeleloseguket,hogy meleg nyari idoben fel nivo felett nem petymeghetnek a tokek alapjaraton.
(Amugy ahogy farad, mind,surusodik higulas helyett -de ez a korom miatt is lehet.)
Csabo222018-04-03 16:08:45 // 53722
Szia
Kevés a műbizonylat, átalakítási engedéllyel be kell íratni a forgalmiba.
Vagy jattolni kell az időszakos vizsgánál, vagy elhozod Dunakeszire és levizsgáztatom ha jobbat nem tudsz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak