Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Cs.Alfa2007-07-20 19:48:30 // 16549
Megkerestem.....
Általános tájékoztató a bővített tartalmú műszaki vizsgáról
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításával 2007. május 1-től a gépjárművek műszaki vizsgája - mely a gépjárművek közlekedésbiztonsági szempontok alapján elvégzett műszaki megvizsgálását jelenti - kibővült az integrált vizsgálattal. Az integrált vizsgálat elsődleges célja a műszaki vizsgálat során a gépjárművek adatainak összevetése a központi nyilvántartás közhiteles adataival azon gépjárművek esetében, amelyek korábban nem vettek részt eredetvizsgálaton.

2007. május 2-án országosan bevezetésre került az NKH új műszaki vizsgáztatást támogató programrendszere. Az új rendszerű műszaki vizsgáztatás bevezetése zökkenőmentes volt, a rendszer jól vizsgázott, az újabb és újabb vizsgálóállomások csatlakozása, illetve a vizsgabiztosok gyakorlatának növekedése folytán a vizsgáztatási kapacitás az indulást követő 6. munkanapon 7300 jármű/nap szintre emelkedett. Az összes vizsgahely (saját + külső) esetében mintegy 133 ezer vizsgálat került elvégzésre 2007. május hónapban. Ebből integrált vizsgálatot 15 ezer alkalommal végeztek. Ez 11,5 % -os arány.

A műszaki vizsgát támogató program szigorú és következetes, nem ad lehetőséget a műszaki vizsga során előírt műszaki adatok megállapításának mellőzésére, lépésről lépésre haladva, az adatokat rögzítve kell a vizsgabiztosnak eljárnia. A rendszer mindent rögzít és eltárol, biztosítva a visszakereshetőség lehetőségét, illetve a vizsga folyamatának teljes reprodukálhatóságát. Vizsgahelyre, vizsgabiztosra, időpontra, rendszámra pontosan előhívhatók az adatok, ellenőrizhető minden. A rendszer külön jelzi és gyűjti, ha valaki bármely okból beleavatkozik, felülírja a műszaki adatok alapján hozott döntést, az alkalmatlan járművet alkalmasnak minősítve. Ezáltal kiszűrésre kerülnek az esetlegesen a hatósági jogkörükkel visszaélő, és abból külön hasznot húzó vizsgabiztosok, másrészt megszigorodott a műszaki megvizsgálás folyamata, így 2007. május 2-tól nagyságrendekkel több jármű „bukott meg" a műszaki vizsgán, mint korábban, ami mindenképpen a közlekedésbiztonság fokozódását determinálja.

Az integrált vizsgálat a gépjárműbűnözés visszaszorításának és a gépjárműnyilvántartás adatai közhitelességének javítása , illetve teljessé tételének kettős célját szolgálja:

2007. májusában a műszaki vizsgára jelentkezett 133 ezer gépjármű 11,5%-ánál kellett integrált vizsgálatot végeznünk, ezek közül 99 gépjárművet utasítottunk eredetvizsgálatra, mivel nem volt hitelt érdemlően megállapítható a gépjármű elsődleges azonosítóinak eredetisége; ebből 20 gépjármű szerepelt a körözési nyilvántartásban, ami azt jelenti, hogy minden munkanapon kiszűrésre kerül egy-egy körözött jármű
András bácsi2007-07-20 19:47:03 // 16548
Nincs olyan már, hogy KPM. Ez a nevük a régiós átszervezés után.
András bácsi2007-07-20 19:46:24 // 16547
Hengerfejen nincs motorszám, hanem mindig a blokkon.
Cs.Alfa2007-07-20 19:46:10 // 16546
MIVAAAAAAN?
András bácsi2007-07-20 19:45:51 // 16545
Nemzeti Közlekedési Hatóság. :D
Cs.Alfa2007-07-20 19:45:50 // 16544
yessssssssss DDDDDDDDDDDDD
A hengerfejen ha rajta a motorszám,de magán a mocin nincs,hogy a rákba ellenőrzik? Szétkapják?
András bácsi2007-07-20 19:45:02 // 16542
Hát ez az. És arról ne is beszéljünk, hogy plusz szabi, meg sorbanállás.
Grando2007-07-20 19:42:52 // 16541
Vagy hódfarok... :DDD ;))
Cs.Alfa2007-07-20 19:40:50 // 16540
Nem tudom.Lehet.és ha Hátsó Fal?
DDDDDDDDDDDdd
Grando2007-07-20 19:40:00 // 16539
Hengerfej?
Cs.Alfa2007-07-20 19:38:42 // 16538
Mi az a HF ?
Cs.Alfa2007-07-20 19:37:02 // 16537
KPM....elírtam.
Cs.Alfa2007-07-20 19:36:46 // 16536
Motorkódot csak a KPN adhat?
Bazsa722007-07-20 19:35:06 // 16535
csak tipp, talán a hőtágulás az oka:)
A hőtágulás okán össze érnek a dolgok, amiket normál esetben a kapcsoló érint össze. Burkolat le, és egy kicsit tágíts az érintkező fémlap között. :)
De ez csak tipp.
Hari2007-07-20 19:26:17 // 16534
Jó kis játék nem mondom, csk az a baj, hogy az ilyen "tévedéseket" is velünk fizedtetík ki.
András bácsi2007-07-20 19:20:49 // 16533
Az asszony 145-ösében ugyanilyen. Megnézték, és motorkódos.

Jobb történet a 156-osunk. Vétel, eredetvizsga, megállapít egy 932-es motorkódot, aztán áthúzza, és föléírja az AR37102-t. Vonóhorog felszerelés, új vizsga, azt mondják nem jó, mert 932-es motorkódú van benne. Műszaki adatlap, forgalmi és törzskönyvcsere. Nemrég lekaptuk a HF-et, hát látható a teljes motorszám, természetesen AR-es. Most mehetek vissza a vizsgahelyre, elméletileg adnak egy új adatlapot, aztán cserélhetem ki megint a papírokat.
Hari2007-07-20 19:09:50 // 16532
Szerintem simán. (Hacsak nem vadállatok és csak azért is ki akarnak cseszní veled.)
Egyébként már vólt egy pár hasonló sztorim. Semiféle trükközés, szám beütés az hamisításnak számít....a rozsdát meg csak nyugodtan vonják kérdöre!
A legdurvább az volt amikor 1 Daihatsuban tünt el a szám erös korozios hatás miadt.
Elküldték eredetiség vizsgálatra megállapították : - tényleg kirohadt! --> motorkodos a forgalmija
Ati_QV ®2007-07-20 18:55:53 // 16531
Nekem a kormányösszekötő gömfej nyikorog mint állat,ha felállok járdára qrvára hallani.
Állítólag lóg ,ha tekergetem érezni a kotyogását is.Lehet ,hogy neked is az lesz!
Cs.Alfa2007-07-20 18:53:28 // 16530
Hari!
A KPM-nél símán le tudom vizsgáztatni?
Hari2007-07-20 18:47:28 // 16529
Téves! Szerintem a jó öreg trükel szivat a gépállat. Az első stabilizátor 2 gumi ágyba, ill. szilentbe (kinek, hogy tetszik) van befogatva. Ezek tudnak ám kegyetlenül nyikorogni.
- A pontos diagnosztikához alá kell menni (aknából) a kezedet a stab rudra, és valaki meglögdösi azautót, hogy nyikorogjon. Amig nem érzed, hogy remeg addig tapogatod az alkatrészeket.
Poseidon2007-07-20 16:27:37 // 16528
Kedves cartársak! Rettenetes nyekergés hallatszik a jobb oldalról a 156-osomon, ha beülök, ha a kormányt tekerem, ha nem sík úton megyek... olyan mint egy konzervdoboz egy hintaszékkel párosítva. Szilentekre gyanakszom jó ideje. Lehetséges, hogy a felső lengőkar szilentjei okozzák?
Poseidon2007-07-20 16:26:01 // 16527
Majd úgyis rákérdeznek, hogy miért más a szám miután a röntgen alá nyomták és kiderül, hogy nem egyezik, mert manapság már ragyogóan kiolvassák a nem olvashatót is...
Ezért vettem én azonos motorkódú új motort számlával nemrég és nem a sok-sok felajánlott "okos" bontott darabot... sajnos a túloldalon sem hülyék járnak :)))
ystuc2007-07-20 16:15:40 // 16526
Parajelenség!! Segítséget szeretnék kérni, vagy legalábbis valami ötletet...
Lényeg:
Ha sokáig napon áll az autó, akkor valamiért a belsőtér világítás felgyullad. De úgy, hogy semmi nincs nyitva. A középkonzolon a visszajelző is csukott ajtókat mutat, a lámpa mégis világít. Ezáltal a riasztóm beindul, és ez így megy napok óta... Szóval mi lehet a hiba oka? Mitől kapcsol be a lámpa????? Tud valaki valami okosat mondani? Köszi!
Cs.Alfa2007-07-20 14:11:18 // 16525
Ez eléggé nyilvánvaló...tudatlanul és gyanutlanul megyek vizsgéztatniDDDDDDDDDDD nem rúgnak a seggembe? Köteles vagyok én a motorszámot lesni? Januárban volt eredetiségvizsgán,akkor még megvolt...:))))))
Tentacle2007-07-20 14:08:56 // 16524
Hat majd ok, mer nem tudjak elolvasni a motorszamot ... Azaz majd elkuldenek az okmanyirodaba, es ott kapsz uj forgalmit. Nem kell nekik mondani, h motort csereltel... Kikopott a szam, es kesz :)
Cs.Alfa2007-07-20 14:03:13 // 16523
az stimt,de a forgalmiba ki írja be?
Tentacle2007-07-20 13:57:01 // 16522
Sztem sehogy. Elmesz majd muszakira vele, ott meg kap egy AF-es motorkodot, oszt kesz.
Cs.Alfa2007-07-20 13:36:53 // 16521
Nekem ződet mutatott a szem,az oldalán meg folyt ki a sav...((((((
Cs.Alfa2007-07-20 13:34:56 // 16520
Na van blokkom! Csak nem láccik a motorszám....hogy fogom ezt a forgalmiban lerendeztetni?????
Cgo2007-07-20 13:21:32 // 16519
aha, ezek szerint az akkum is kukas :)))
koszi
Tentacle2007-07-20 12:39:58 // 16518
"Mi az a varázsszem , illetve varázsszemes akkumulátor ?

A varázsszem nem más, mint egy egyszerû sûrûségmérõ eszköz. Mûködése azon alapul, hogy a feltöltött akku savsûrûsége magasabb, ezért a varázsszemben lévõ zöld golyó feljön a sav tetejére, amiatt zöld a varázsszem.

Ha az akku lemerül, azaz a savsûrûsége csökken, akkor zöld golyó lesüllyed , és már nem látszik, ekkor fekete a varázsszem.

Ha túltöltés következtében elektrolit tábvozik az akkuból, akkor a varázsszem az aljáról visszaverõdõ fény miatt fehér színû.

Röviden: A varázsszem az egyik cella savsûrûségét mutatja..

Az hogy a varázsszem zöld, az semmit nem jelent az akku egészére vonatkozóan, mivel attól még a többi cella akár zárlatos is lehet... "

Forrás: http://www.forex.hu/gyik.htm
sztane2007-07-20 12:22:51 // 16517
ez egy indikátor szem, amely szinváltással jelzi az akksi töltöttségi állapotát
Ferke2007-07-20 09:56:58 // 16516
Jól mondod, totál egyetértek. :)
Ferke2007-07-20 09:56:09 // 16515
Az 1.5 boxit ne alázd ilyenekkel, ha több lóerőt akarsz, akkor kell belee egy 1.7-es moci, vagy a mostani mociba egy 1.7-es főtengely.
Esetleg 16v-s hfejek.
Ezek a spirexbaromságokat kb az adalékanyagokhoz vagy Gyurcsok mesterhez tudom hasonlítani.:)
Cgo2007-07-20 09:51:48 // 16514
eppen ezt csinaltam meg tegnap este :)
remelem nem azert hianyzik, mert valahol elfolyik, kenytelen voltam feltolteni, nem birtam varni.

meg egy dolog:
az izzokat teszteltem es emiatt vagy 7-8x izzitottam egymas utan, az utolso utan az izzitas visszajelzoje elkezdett villogni. remelem csak a tul sok izzitas ellen tiltakozott.

ezt a tipusu akkut ismerik valaki? a kozepen van egy lyuk, amin bele lehet lesni, de nem ertem mit kellene latni :)

Fater (Norbi)2007-07-20 09:50:55 // 16513
Próbálkozzál bontott lámpával, jobban megéri. Én azt tettem a gépbe a foncsor elszíneződése miatt,, 155-be 8000 HUF volt.
Cgo2007-07-20 09:47:09 // 16512
ha olvastad, mi van a 146-mal, akkor Te is erted az en hangulatom...
Fater (Norbi)2007-07-20 09:09:53 // 16511
Amikor hirdette, csak az ára alapján gondoltam, valami nem stimmel. Úgy emlékszem valamit írt is, hogy egy kis hiba van a géppel, de a szívműtétről nem beszélt!
Részvétem cartárs :((
TtK2007-07-20 08:54:29 // 16510
Szerintem öntsd fel desztvízzel. Az a kb. liter víz nem hígitja fel annyira, hogy bajt okozzon és ahogy ismerlek előbb-utóbb (de inkább előbb) úgyis az egész hűtőfolyadék le lesz cserélve. :)
TtK2007-07-20 08:52:48 // 16509
Turbonator és társai: röviden és velősen: marhaság.
Gondolkozzatok már egy kicsit! Mi a túrótól nőne a teljesítmény, ha a szívócső keresztmetszetének jelentős részét lefogják azok a lapátocskák (azaz nő a fojtás)? És a levegő "pörgése" hogyan jut át a pillangószelepen (ami ugye az idő jelentős részében alig van nyitva, ha meg teljesen nyitva van, akkor meg párhuzamos a levegő "forgásának" tengelyével, azaz gátolja azt)? És mi a fene kerül "akciósan" 30 dollárba egy lemezollóval elkészíthető fémdarabon? Az előállítási költség szerintem kb. 1 dollár..
Cs.Alfa2007-07-20 08:13:54 // 16508
hát ha olvastad a gondomat,képzelheted milyen jó a hangulatom...(((((
Cgo2007-07-20 08:09:52 // 16507
Neked is :)
Cs.Alfa2007-07-20 08:04:27 // 16506
Napsugaras jóreggelt!
Cgo2007-07-20 07:47:31 // 16505
masvalaki?
Rolee2007-07-20 00:18:25 // 16504
De ha jó áron van valakinek egy fényszórója, szívesen alkudoznék rá :)
Rolee2007-07-20 00:16:03 // 16503
Sziasztok!

Segítségre, 5letekre lenne szükségem.
A jobbos fényszóróm egyik állítórúdja elfáradt, megadta magát. A fény nem merészkedik elég messzire azóta a vastól :)
Ideiglenesen megoldottam a problémát egy rugó seítségével, de a régitől így is elég távol áll.
A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e a javításába belevágni, illetve mindezt hogy tegyem.
Vagy kezdjek gyűjtögetni egy új lámpára... :/
boyci2007-07-20 00:00:21 // 16502
hát az első mondatod igencsak reálisabb, mint a következő! sajnos!!! ?(((
csocsi2007-07-19 23:17:55 // 16501
Cartársként el kéne gondolkodnia ezen is.
Cs.Alfa2007-07-19 23:17:50 // 16500
Neked is,szia!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak