Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Ferke2007-07-23 11:02:17 // 16599
Az is menjen a fenébe, aki 25-30-ért kuplungoz egy 156-ost.:(( Ilyenkor mindíg rájövök, hogy milyen jó szerelője is van a boxeres brigádnak.:)))
Cgo2007-07-23 11:00:35 // 16598
van valakinel e-per installalva? azt kene tudni, hogy a 156 SW csak egyfele hatso ablaktorlo motorral keszult vagy van kulonbseg? koszi
Kau2007-07-23 10:47:19 // 16597
Á. Azért ennyire nem spórolok. Mondom, inkább kihagyom vmelyik programot v programokat. Azt eldöntöttem, hogy Valeo megy bele. Eléggé igénybe van véve.
Köszi.
Wickey2007-07-23 07:50:43 // 16596
oké, köszi.
pb_2007-07-23 00:56:48 // 16595
A GST felejtős, zörög-csörög, mint az állat, de az összes többi nonames is hasonló cipőben jár. Ha kuplung akkor, Sachs, Borg & Beck, Valeo, vagy LUK.
Zsifi2007-07-23 00:52:03 // 16594
Köszi!
VaG2007-07-23 00:28:47 // 16593
Sajnálom....
a google-ban hirtelen ezt találtam....
http://www.carglass.hu/ourservices/default.asp
Zsifi2007-07-23 00:22:27 // 16592
Ma elrepedt a szélvédőm.

Valakinek van-e javaslata, ötlete hol és mennyiért lehet orvosolni a jelenséget?
Viszonylag sűrgős!
Wickey2007-07-22 22:27:27 // 16591
Szintén nem javaslom.
Valami komoly gubanc van ott.

Kau: az a rossz hírem van, hogy meg kell bontani a kuplungodat a pontos diagnózishoz mindenképp. A kuplung le/fölszerelését úgyis ki kell fizetned, akkor pedig nem érdemes mondjuk 15ezer forintért tárcsát venni, 25-30ezerért berakatni, majd két hónap múlva újra 25-30ezerért kicseréltetni a szerkezetet és/vagy a kinyomócsapágyat.

A Bárdinál van valami csudálatos GST gyártmányú kuplungszett 28ezerért, a semminél több... Ismeri ezt egyáltalán valaki? :)))
Gondolom nem éppen egy Sachs minőség, de legalább ocsó.
Ha ocsóságot akarsz, akkor rakasd bele azt, két-három évet kihúz ez is minimum.
Van persze Sachs is 63ezerért, az nyilván más kategória...
Kau2007-07-22 22:15:41 // 16590
Köszönöm a tanácsokat.
Sajna valami(ke)t ki kell hagynom :(
Azért a kocsi az elsőbb.
falcokc2007-07-22 22:07:47 // 16589
azt nem ajánlom személy szerint!
sztane2007-07-22 22:04:17 // 16588
ha már szétszeded, látni fogod, hogy a szerkezet kiemelővillái is meg lesznek kopva, vagy esetleg eltörve,s a kinyomócsapágy is kukás közeli állapotban lesz, nincs arányban az anyagköltség megtakarítás a munkadíjjal illetve az újabb bosszúsággal
sztane2007-07-22 22:01:41 // 16587
komplett szett csere volt , tárcsa +szerkezet+kinyomócsapágy
Kau2007-07-22 21:56:53 // 16586
És mi a vélemény csak tárcsa cserén? (Ha az a baj).
Mert a jövő hónapban terv szerint sok lenne a kiadás...
11-én EVO, 12-én Rep.nap Kecskemét, 18-án Rábaring Győr...
Kau2007-07-22 21:54:33 // 16585
Köszi szépen mindenkinek!
A kuplung most visszajön alaphelyzetbe. (De mitől esett be?)
Az autósboltban nálunk múltkor 46-ért mondták a Valeo szettet a szerelés meg vidéki áron mozog. Remélem 15-ből megcsinálja a srác.
A múltkori kuplungfőmunkahenger csere anyaggal + hidraulikaolaj + munkadíjj + jatt 15 ezer volt. Csak olyannal megyek máshoz, amit nem bíznék rá, pl. vezérlés v. tuning.
Wickey2007-07-22 21:50:01 // 16584
Rugót nem cserélgetünk a tárcsán. Komplett tárcsát veszünk legalább, hiszen az gyárilag új rugókkal (nem megfáradt régiekkel!) van szerelve, és ki is van balanszírozva. Esetleg nem fogja szétrázni az egész miskulanciát :))
Wickey2007-07-22 21:48:27 // 16583
Az alfaszerelőt főbelőni. Ha jár a motor akkor az forgatja is a főtengelyt, onnantól már a vezmódosítónak kurvasok köze nincs a mechanikához...
Kuplung mechanika lesz, főleg ha a kuplungpedál visszatér alaphelyzetbe.
Alaphelyzetben a kuplung MINDIG zárva van. Ha lenyomod a pedált, akkor a kapcsolatot szünteted meg a motor főtengelye és a kuplung kihajtás között.
Ha ez a kapcsolat állandóan szünetel, akkor a kuplungtárcsával vagy a szerkezettel lesz valami.
A unixnál 50,000 HUF a Valeo kuplungszett az autódhoz, ebben benne van az összes kritikus kuplungalkatrész: kuplungszerkezet, kinyomócsapágy, kuplungtárcsa.
Erre jön rá a munkadíj. Saccra 70-80ezer forint körüli összeggel kell számolnod.
Ha ennél több, akkor hívd fel Robit, és mutasd meg neki az autót. Nem akarom az ő faszával verni a csalánt, de úgy gondolom, hogy ő megcsinálja 80ból a komplett kuplungozást a fent említett Valeo szettel.
Kau2007-07-22 21:40:45 // 16582
Ez érdekes. És, hogy orvosoltad? Rugó vissza vagy csere? Gondolom nem érdemes csak az egyiket cserélni, hanem kompletten tárcsa, szerkezet, kinyomó triót, nem?
Jó lenne, ha nem :))
Ferke2007-07-22 21:40:04 // 16581
Ez tuti az lesz, amit sztane mondott.
Kau2007-07-22 21:38:36 // 16580
A vezmódot én is ilyen értetlenkedve fogadtam.
Szerintem is a kuplungnál van valami, de, hogy mi, ez csak a jövő héten derül ki szétszedéskor. Addig csak érdeklődök.
Járó motornál sem történik semmi. Berakom mint máskor, felengedem és semmi. De sebességbe van. Mindegy melyikben. Kicsit keményebben fog a kuplung.
Ferke2007-07-22 21:36:34 // 16579
Igen, tényleg, valszeg ez lesz! Végülis kinyomott állapotban halt meg, ezért nem történik semmi a váltáskor.
falcokc2007-07-22 21:35:08 // 16578
vez modosítót felejsd el, mert semmi köze hozzá

le kell venni a váltót és megnézni a kuplungot, mert ott lesz a hiba
Ferke2007-07-22 21:34:34 // 16577
Vez módosító miatt nem veszi a sebességeket??? Ez sztem sehogy sem logikus. A kuplung sem stimmel, mert ha szétesett a szerkezeted, akkor járó motornál egyetlen sebességébe sem tudhatod berakni!
Járó motornál tudod a sebessgéeket pakkolni, és nem történik semmi?????
sztane2007-07-22 21:29:31 // 16576
nekem is volt ilyen problémám tavaly, ha álló motornál sebességbe raktam, akkor hiába nyomtam be a kuplungot indításra hajtott a motor, a hiba a következő volt, a kuplungtárcsában lévő csillapító rugók közül egy kibújt a fészkéből és kitámasztotta a szerkezetet.
Kau2007-07-22 21:21:44 // 16575
Gondoltam beírom ide is. Ti mit gondoltok?
Májusban volt egy hiba. Beesett a kuplungom, de utána felkeményedett és tudtam vele menni. Utána ki lett cserélve a kuplung főmunkahenger. Reméltem, hogy jó lett. De nem! Valamelyik nap ismét ugyanez a hiba, csak felkeményedés után már hiába volt sebességbe az autó, gázadásra csak a motor bőgött, mintha üresben lenne. Látszólag bevesz minden sebességet, csak nem mozdul. Mi mehetett tönkre. Persze most van idő hezitálni rajta, mert az autószerelő srác nyaral, a géppel máshová menni meg nem tudok. 2 hét kényszerszünet :((
Eddig hallottam kuplungtárcsa hibát. Azt, hogy esetleg eltört a szerkezet. És nem tudom, hogy kapcsolódik ide, de szóba jött a vezérlésmódosító is. Ez is lehetséges lenne? (Alfa szerelőtől hallottam ezeket).
Cgo2007-07-22 21:08:29 // 16574
sziasztok, megtalaltam vegre miert villagit a kiegett izzo visszajelzo... 3 napig tartott!! a hamutarca megvilagitasa volt a hunyo... vazzz...

nagyobb gond a hatso ablaktorlo, valoszinuleg viz kerult bele, ugy nyikorog, mintha nulla kenese lenne. gondolom zsirozni nem lehet, csak cserelni... nem tudja valaki, hogyan kell leszedni a muanyag boritast a 156 SW-n? kiszedtem 500 csavart, de ugy nezem hogy meg 4 muanyag lab tartja, de ketto jobbra enged, 2 balra, ugyhogy max. letorni lehet :((

erdemes egyaltalan foglalkoznom vele? vagy csere es kesz?
Jata2007-07-22 13:40:50 // 16573
Na ezért nem lesz mostanába traktorom.Maradok a benyánál!!!
Epy2007-07-22 13:28:36 // 16572
Köszönöm, és bocsi. A kezelési útmutató is a 200 at írja én csak azt akartam tudni ez mennyire valós.
András bácsi2007-07-22 13:27:39 // 16571
Hát igen, játszani jó csak vele.
András bácsi2007-07-22 13:27:12 // 16570
A mienk is szarakodik, ne izgulj. A kályha már csak ilyen. :)
GT Ɨ|ѯ2007-07-22 13:22:48 // 16569
Hívd fel Scully-t:-))))

Nem az elektronikusan vezérelt ajtónyitás óta van így??:-))
pb_2007-07-22 13:03:46 // 16568
Ennyire azért nem 1xű a dolog, hogy +fúrjuk, és rárakunk 1 16v hfejet, aztán kész dolog. A sallangok cserjével jó nagyot lehet szívni. Amúgy 1.8-ra nemigen fúratod fel, bár biztos + lehetne csinálni, sőt 2.0 is csináltak belőle angol földön, de nem hiszem, hogy ezt itthon nagyon sokan bevállalnák(sztem senki).
pb_2007-07-22 12:59:45 // 16567
Szívott vele eget, és még most sem tökéletes.(
Jata2007-07-22 12:45:05 // 16566
Sziasztok! Ha vkinek van otthol a zsufniba egy garrett turbója akkor jelezze kedves éccsapámnak! Mer már én nemtudom elhallgatni mijen hangok jönnek ki szegény JTD-böl.
Grando2007-07-21 15:02:04 // 16565
Ja, bocs, aszittem itt vagy még... ;)
Grando2007-07-21 15:00:17 // 16564
Nincs mit...
Epy2007-07-21 14:21:07 // 16562
hali valaki megtudná mondani mekkora lehet a végsebessége egy 97' 156 1.6 ts-nak?
Lujo2007-07-21 14:10:31 // 16561
Hello,
Alapjáraton hallható "kattogó" hang a motortérben mi rosszat jelent?
Hari2007-07-20 21:25:02 // 16560
Ühümm-hümmm. Nem is olyan eccerüüüü, ahogy az hangzík.
Nó akkor kezdjük csak szép sorjában. - először is kell egy rakás cuccos,olyanok mint: - 2 jó HF, JÓ veztengelyekkel, - 1 garnitura dugatyú, - Vezszíjak + görgöket, - tömítéskészlet, - nó meg a főtengely is. Azonkivül egy csomo buhera, idő, meg sokk-sokk lóvé. (Mínímum 150 ropi) Ja és ne feledjük ERÖS idegzet!
sty2007-07-20 20:33:56 // 16559
a moci cserével 1 a gondom egy 1.7 16v mociban már biztos lesz egy jópár Km,az enyém tavaj volt totál felujitva most még nagyon zsir akkor kellet volna megfuratni legalább 1.7 vagy 1.8-ra és akkor rárakni egy 16v-és hengerfejt de hát késö bánat
András bácsi2007-07-20 20:20:12 // 16558
Szerintem a legegyszerűbb, ha rögtön granturismo mestert kérdezed.
Én biztos nem tenném, max vennék bele egy másik motort.
sty2007-07-20 20:10:50 // 16557
srácok kérnék egy kics tanácsot,ha a 8v-s boximat 16v-re szeretném átalakitani miket kell kicserélnem?és mit tudna akkor a moci?
Cs.Alfa2007-07-20 19:59:47 // 16556
Írtam Néki DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
András bácsi2007-07-20 19:54:53 // 16554
Szerintem igen. De pl. a motorcserés mutatványról kérdezt kertecs kollégát, ő nemrég csinált ilyet. (bár ott volt szám mindkét blokkban)
Cs.Alfa2007-07-20 19:53:30 // 16553
Ezt a vizsgával egyúttal meg is csinálják?
András bácsi2007-07-20 19:52:07 // 16552
Nem, ott megállapítják, hogy nem olvasható. Bemész a hatósághoz ezzel, akik írnak egy papírt arról, hogy mi legyen a szám. Egyébként tök egyszerű, még tábla, meg beütés sincs.
András bácsi2007-07-20 19:50:40 // 16551
Ez az elmélet. :)))

Gyakorlatban meg minden megy a korrupt módon továbbra is. Csak az a durva, hogy az utcáról a jötment autós nem tudja elintázni a dolgokat, de a megfelelő csatornán "dolgozók" igen.
Cs.Alfa2007-07-20 19:50:12 // 16550
Ergo,ha elviszem újra eredetiség vizsgálatra,ott megadják a motorkódot???
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak