Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Süni2009-03-04 21:24:57 // 24742
Ja,láttam a 156 topicban! Az bizony gáz!:(
Szerintem keress valami normális szakit aki vissza tudja neked rakni az eredetit!!!!!! :-)
Nándi2009-03-04 21:11:22 // 24741
De bizony kiforrasztották! Ezeket kaptam!
Süni2009-03-04 20:56:11 // 24740
Valami "hozzáértő" manyus tehette!!!!! Én is csak lestem mikor olvasom hogy(Szerencsére meg kaptam az eredeti csipjét is!) !!!!
Nándi2009-03-04 20:52:19 // 24739
Már igy vettem!!! Szerinted mi a megoldás???
Goodboy2009-03-04 20:48:44 // 24738
te qrva éég ,mi ez ,melyik balfasz volt aki ezt tette ?? ááááááááááááááááááááááááá az 56 ot obd n kersztül mech beavatkozás nélkül kell csippelni
Nándi2009-03-04 20:42:42 // 24737
Sziasztok! HELP!!!
Megvettem életem első diesel Alfáját , amit nagyon megszerettem"156 1.9 jtd 8v" csiptuningos! És lehet hogy pont ez okozza a problémát!? A probléma a következő: az autó alapjárattol olyan 1800-as fordulatig nagyon-nagyon gyenge, de tényleg! De 2000-es fordulattol mintha seggbe rúgták volna! A kérdésem a következő: mi okozhatja a gyengeséget? A csiptuning? A légtömeg mérő? Vagy a lambdaszonda? Szerencsére meg kaptam az eredeti csipjét is!
A segitségeteket elöre is köszönöm!
Süni2009-03-04 18:16:18 // 24736
Hát azt nem csodálom!!!! Ahogy olvastam,hát,volt vele munka!!!!! :-)))
Ferke2009-03-04 14:48:48 // 24735
Okés:) Kíváncsi vagyok, találsz-e vmi megoldást...bár én többet már szét nem szedem az enyémet:)
Süni2009-03-04 13:10:16 // 24734
Azért köszi! Majd még kutakodok!!! :-)
Ferke2009-03-04 13:08:25 // 24733
Hát ja, most így, hogy mutatod, tényleg mintha füst színű lenne a búra is. De hogy mivel csinálják?! Passz...
Süni2009-03-04 13:05:34 // 24732
Ferke! Valami ilyenre gondoltam ami ezeken van! :-)
Lali752009-03-04 12:25:19 // 24731
Melyik volt ez a termosztát?
Ferke2009-03-04 12:10:34 // 24730
Nekem 2 éve nincs fent a burkolat, és 90fokra cövekelt a műszer, mióta a tuti termot megvettem bele:)
Mulder2009-03-03 17:55:51 // 24729
Tényleg 80 fokot jelöl a középső osztás? Múltkor kérdeztem azt mondták, 50-90 között a 70 van:) 145-ről van szó.
Mert nekem is 90 és "osztás" között félúton tanyázott általában(persze tempónal, tötymörgés 90)
GT Ɨ|ѯ2009-03-03 17:41:12 // 24728
csatlakozom:-)
Gyugyu2009-03-02 14:37:01 // 24727
sziasztok lenne egy h.. kérdésem a vezető oldalon ha kinyitom az ajtót hasonló nyílás van mint az anyós ülés felől a légzsák kikapcsoló kulcsnyílás. Csak ebbe nem megy bele a kulcs meg nem is fordítható, szóval az lenne a kérdésem mire való ez mert nem találtam semmit a kézikönyvben róla. Előre is kösszi
admirális2009-03-01 22:39:21 // 24726
Ne aggódj, ilyen a gyári nálam is, és mindenki erről számol be. Volt egy 156-os nálam egy ideig, amiben valami utángyártott volt, talán Facet, na az 90-en volt fixen, gyorsabban fel is melegedett, de én akkor is jobban hiszek a gyáriban, hiszen az egész autót évekig azokkal a beállításokkal tesztelik, amikkel a gyári alkatrészek rendelkeznek.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-01 21:24:05 // 24725
első autóm az volt :D faxa volt a 110-es tempót bírta a trözsant sík úton nekem volt benne extraként motorhőfok mérő én aplikáltam bele SK :DDD
Lali752009-03-01 21:22:54 // 24724
Érdekes.Majd utánajárok,köszi a tippet!Úgyis ki kell már ütni a légzsák hibát,számítógépen leelenőrizzük.
Wickey2009-03-01 21:21:28 // 24723
vegyé kétütemű trabantot vazzeg, és elfelejtheted a vízhőfok problémákat.
Csak meg ne kergesd az érdi lejtőn lefelé augusztusban, vagy megszorul a körforgóig érve a moci :P
Poló2009-03-01 21:19:56 // 24722
Nincs harag, de én a szememmel láttam :))
De akkor mivel magyarázod azt, hogy a fazékban 88-nál nyitott ki? És azt, hogy 1000-es fordulatnál felmegy 90 fokra, ha adok egy kis fordulatot, akkor meg azonnal nyit. Computerrel lehetett látni, ahogy emeltem a fordulatot már nyitott is.
Szilárd2009-03-01 21:17:55 // 24721
Akkor is ilyen volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-01 21:16:45 // 24720
így van ezzel én is így vagyok ...termosztát helyett autót cseréltem fiatalabbra s ugyan olyan vízhőfokot produkált az újabb óra szerint ..majd ha 70-ig sem megy el akkor lehet veszek egy még újabb autót :DDD
Kau2009-03-01 21:16:40 // 24719
Nem az első eset, hogy nem az igazi az új alkatrész. Különösen a lambdánál nehéz meggyőzni az eladót, hogy vegye vissza,. mert nem jó... Ez is olyan...
Amúgy mikor megvetted is ilyen volt vagy akkor jó volt?
Lali752009-03-01 21:16:10 // 24718
Bocsi,de ezzel nem értek egyet.Nyomás nem befolyásolhatja a termosztát nyitását,mert lekering a hűtőfoly. a blokkban.
Szilárd2009-03-01 21:16:07 // 24717
Amikor utoljára lent voltam nála rádugtuk a műszert és aszerint jó volt, úgyhogy nem aggódom emiatt...
Poló2009-03-01 21:13:57 // 24716
Azt ugye tudod, hogy az 50-es és a 90-es osztás között nem 70 van hanem 80?
156-nál legalábbis, de szerintem a GTV-nek is ugyanaz a műszere.
Engem már nem izgat a dolog míg 80 fölött van. Majd ha 70 körül lesz megint, akkor cserélem.
Szilárd2009-03-01 21:13:19 // 24715
Az nagyon jó,mert nemrég volt cserélve...
Poló2009-03-01 21:11:55 // 24714
Na azt is elfelejtheted, megnéztük mi is a régit és 88-nál nyitott, ahogy kellett neki :)))

A magyarázat:
a fazékban nincs nyomás, így ott ténylegesen 88-nál nyit ki. Alapjáraton sincs nyomás, alig pörög a vízpumpa, így ott is hozza azt, amit kell, 88-nál nyit. Viszont ha adsz egy kis fordulatot, mondjuk 3000-et, akkor jobban kezdi nyomni a vizet a vízpumpa, a termosztát már nem bírja tartani és kinyit. Nem a hőtől, hanem a nyomástól. Ha nem is teljesen, de egy picit, ami épp elég ahhoz, hogy 70-75 fokos legyen a vized.
Szilárd2009-03-01 21:10:43 // 24713
Enyémbe is gyári került.
Csöri szerelte be:)

Lehet,hogy nem 75 fokra esik vissze,de nem is áll fixen 90-en.
Nekem is ingadozik.
Kau2009-03-01 21:09:50 // 24712
Pedig ezeknek télen-nyáron fix hőmérsékleten kellene állniuk. Nem befolyásolja semmi ilyen. Az a termosztát nem jól működik. Legalábbis pont ilyen, mikor kezd elromlani.
Régen nálam is így kezdődött, utána már feljebb se ment. Csere után MINDIG tartja a hőfokot. Tél, nyár, dugó, autópálya, stb...
Poló2009-03-01 21:08:06 // 24711
Így már jártam én is. 70 fok körül volt a vizem, vettem egy új termosztátot (Behr), kicseréltem és ugyanúgy 70 fokos a víz. Alapjáraton mindkettővel felment 90-re. Gondoltam a szenzor lesz rossz, ami a hőfokot méri, nem is foglalkoztam a dologgal úgy 1,5 évig. Aztán voltam Csörinél, megnézettem vele. Megmérte géppel, az is 70-et mutatott, mondja, hogy a szenzor az jó. Nézegette a fűtést, fogdosta a motortérben a csöveket és azt mondta, hogy az a termosztát rossz.
Később vettem egy gyárit, ezzel télen sem ment 82-83 alá. Viszont ingadozik, egyszer felmegy 90-ig, aztán vissza 85-re, fel 90-re, megint vissza és így tovább.
Lali752009-03-01 21:07:51 // 24710
Ezért agyalok,mert nem egyértelmű termosztát hiba a jelenség.
Asszem marad a régi termosztát ellenőrzés a tűzhelyen....
:-D
Szilárd2009-03-01 21:02:59 // 24709
Nekem nemrég volt termosztát cserélve és mégis ilyen...
Poló2009-03-01 21:00:13 // 24708
Felejtsd el, nincs köze hozzá. Valószínűleg a termosztátod rossz.
Szilárd2009-03-01 21:00:05 // 24707
Az enyém is hasonlóan működik,pedig az enyémen van borítás...
Lali752009-03-01 20:57:29 // 24706
Hali!
Egy nagy kérdésem lenne a termosztát-gondokkal küzdőknek!
Nekem azt játsza a 156,hogy bemelegszik 90 fok közelébe,kinyit a termo,visszaesik 75ig,és onnan csak tötymörgős temponál megy feljebb,ha nem megy a fűtés.
Nagy tenponál egyből visszahűl 75-ig.Ez nem tuti benzinesnek.
Kérdés:szerintetek lehet-e,hogy az alsó motortér-burkolat hiánya miatt a menetszél jobban visszahűti a motort?
(merthogy erre gyanakszom)
Zsé2009-03-01 16:14:45 // 24705
Világos, köszi mégegyszer!
Kau2009-03-01 16:10:36 // 24704
Nem szeretek látatlanban találgatni, olyan dologban, ami pénzbe kerül. Ez okozhat ilyet, azért írtam. Okozhat még más is ilyet, de nem tippelnék. Ha Alfa szerelőhöz viszed kitakaríttatni, akkor érdemes csinálni egy hibakód kiolvasást. Utána többet tudsz.
Zsé2009-03-01 16:00:51 // 24703
Köszi! Akkor mindenképpen ezzel indítok holnap, és mit gondolsz, ha nem ez akkor még mire számíthatok?
Kau2009-03-01 15:57:33 // 24702
Szerelőktől függ. 1-3 ezer Ft. 10 perces "munka".
Mondanám, hogy otthon is megtudod csinálni, de nem mindenkinek van lyukas torx kulcs készlete...
Lehet más is, de ezzel érdemes kezdeni, ez a legolcsóbb.
Süni2009-03-01 15:56:23 // 24701
Az lesz! Köszi! :-)
Zsé2009-03-01 15:54:47 // 24700
Köszi, és szerinted ez a jellemző ilyenkor? Mennyibe kerül egy légtömegmérő tisztítás?
Kau2009-03-01 15:52:38 // 24699
Persze ott lehet több minden, ami ilyesmi hangot ad. Érdemes lenne egy szakinak megmutatni.
Kau2009-03-01 15:48:56 // 24698
Lehet, hogy csak az LMM-et kellene kitakarítani.
Kau2009-03-01 15:46:43 // 24697
Nincs.
Zsé2009-03-01 15:33:49 // 24696
Sziasztok! Segítsen nekem valaki!
1500as fordulat felett erősen rángat az autó. Szerintetek mi lehet a gond és hová vigyem?
Köszi előre is!
Süni2009-03-01 15:07:03 // 24695
Én még nem cseréltem! De akkor víz folt nincs alatta? :-)
Kau2009-03-01 15:04:56 // 24694
Vagy vízpumpa. Cserélték/cserélted már?
Süni2009-03-01 14:57:32 // 24693
Sziasztok!

Valami elkezdett érdekes hangot adni a generátor,szíjtárcsa felől,talán ilyen enyhébb visításhoz tudnám hasonlítani a dolgot,Fordulatnál is ugyan úgy hallatszik a hangja!

Generátor csapágy lenne? Javaslat?

Köszi előre is!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak