Ha túl alacsony az akkufesz az autóban, akkor nem működnek egyes egységek. Talán az óra is ezek közé tartozik.
A tápellátáson kívül az égvilágon semmi kapcsolat nincs a gen és a km. óra között. Ha ránézel a kapcsolási rajzra, be fogod látni. (Ha...)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2010-09-05 15:16:25 // 31399
GTPeti2010-09-05 14:34:34 // 31398
Igen, a LED-et előbb ki kéne próbálni. (Mert szűkebb szögben "sugároz".) Tegnap amikor belenéztem az izzó helyén, viszont azt láttam, hogy egy LED-nek is elégnek kéne lennie.
Arra viszont vigyázz, hogy az előtétellenállást (LEDnként) ne hagyd ki!!! És a polaritás sem mindegy.
Arra viszont vigyázz, hogy az előtétellenállást (LEDnként) ne hagyd ki!!! És a polaritás sem mindegy.
alfarosso2010-09-05 14:31:16 // 31397
hali!Kb egy fél éve tönkrement a generátorom.Egyszer töltött,egyszer nem.A végén teljesen megállt.A kilométerórám is egyszer működött,egyszer nem.Amikor teljesen megállt a töltésem,megállt az óra is.Generátor csere után működött rendesen.Akkor van köze a generátorhoz?:-)
szasza(SW)2010-09-04 21:08:57 // 31396
Te is rizsát raktál?
Ha forrasztok akkor előbb a tartalék panelt csinálom meg,azt is leddel:)
Ha forrasztok akkor előbb a tartalék panelt csinálom meg,azt is leddel:)
Dévid2010-09-04 21:07:30 // 31395
Hja, akinek van rá ideje, energiája, türelme, kézügyessége, tudása... :D
GTPeti2010-09-04 20:56:38 // 31394
Pont ma cseréltem őket. Nem egy viccces dolog kiimátkozni a klíma-kezelőpanelt a helyéről. (Nálam sok kábellel van súlyosbítva az a környék.)
szasza(SW)2010-09-04 20:43:20 // 31393
Nekem ég világit mind a három,csak tartaléknak akarok beszerezni.Már írtam Ofinak:)Zsolesznek viszont ez nem jó hír mer kettő nem ég.Ráadásul amiket ma próbáltunk azok is kiégtek.Lehet ott van más baj is:(
Poló2010-09-04 20:38:59 // 31392
Gyáriban kapsz, szerintem Ofi is meghozza, de bármely Fiat szalonban megtalálod. Foglalattal együtt van, gondoltam kicserélem mindhármat, hogy ne kelljen 2 nap múlva szétszedni, ha kiég a mellette levő is. Mondja a faszi, hogy 2016 Ft... levegővétel... darabja... Mondom akkor itt maradnak. Vettem sima rizsszemizzót és az lett beleforrasztva a gyári foglalatba, 200 Ft volt a 3 db.
Krisz1562010-09-04 20:35:28 // 31391
Hát lehet tevékeny kendi én is mikor csináltam már kb a motornál jártam de még nem jött le, türelmet meg jó munkát tudok kívánni, én már végigjártam :)))
Kareszka19842010-09-04 20:24:10 // 31390
na az a tuti! :)
lehet idővel én is találtam volna, de szétvolt szedve a kocsi és sürgős volt, de sebaj, jót szórakoztam vele :)
lehet idővel én is találtam volna, de szétvolt szedve a kocsi és sürgős volt, de sebaj, jót szórakoztam vele :)
szasza(SW)2010-09-04 20:24:01 // 31389
Attól függ mennyi kábel van még pluszba mögötte.Zsolesznál csak avval szívtunk egy csomót,hogy kifordítsuk,nem,hogy ki vegyük.Kivételhez azért lehet bontani:(
szasza(SW)2010-09-04 20:21:44 // 31388
Én szerzek eredetit,csak idő kérdése:)
Krisz1562010-09-04 20:18:54 // 31387
Nem olyan veszélyes a kiszerelése de hogy minden csavarhoz más kulcs kell.
Krisz1562010-09-04 20:16:08 // 31386
Nem tudom mekkorát raktak bele csak már untam hogy állandóan vittem minden hova az égőt és minden hol azt halom hogy hát ilyet nem tudunk adni bementem egy villamos szerelőhöz csináld meg és mikor beraktam akkor vettem észre hogy nem világit olyan erősen.
Kareszka19842010-09-04 20:13:05 // 31385
szerintem a 156-os sem egy leányálom :D leizzadsz vele, mint kezdőbuzi a gőzfürdőben :D
én pl elvitem foglalatostol és ahhoz mérten (vastagság, erősség) vettem a csupasz kábeles rizsszem izzókat
én pl elvitem foglalatostol és ahhoz mérten (vastagság, erősség) vettem a csupasz kábeles rizsszem izzókat
Poló2010-09-04 19:54:52 // 31384
147 vs 156, nem mindegy melyiknek a középkonzolja. Meg rizsszemizzóból is van többféle erősségű.
Kareszka19842010-09-04 19:41:05 // 31383
6-7W (?) körül van a fényerejük, mint az eredetiknek :)
amit én beforrasztottam még picivel hoszabbak is voltak, de semmi gond nem jelentkezett ebből.
de nagyon szar volt kibontani a közpékonzolt :S legtöbbet a pohártartóval szórakoztam :S
amit én beforrasztottam még picivel hoszabbak is voltak, de semmi gond nem jelentkezett ebből.
de nagyon szar volt kibontani a közpékonzolt :S legtöbbet a pohártartóval szórakoztam :S
Krisz1562010-09-04 19:38:05 // 31382
Bocs kizzo szaszának szólt csak benéztem
Krisz1562010-09-04 19:35:51 // 31381
Én is a rizsszem izzót tudom ajánlani bár nekem nem világit olyan erősen mint az eredetiek
Kareszka19842010-09-04 19:25:32 // 31380
rizsszem izzó :) én nem találtam sehol ilyen foglalatal, legtisztább, ahogy sokan már csinálták: forrasztópáka, ónszippantyú, egy kazal türelem és precízség...simán beleforrasztasz egy csupasz végü rizsszem izzót :)
[k i z z o]2010-09-04 18:42:26 // 31379
Saru le, controller csere, saru fel.
szasza(SW)2010-09-04 17:55:49 // 31378
zee2010-09-04 16:22:08 // 31377
Ok,megnézem. Köszi! :)
Hari2010-09-04 15:37:51 // 31376
Igen! (Ezt akartam én is mondaní!)
GTPeti2010-09-04 14:58:41 // 31375
(De még régen is csak a fordulatszámmérő kapta a generátorról a jelet.)
Hari2010-09-04 14:41:38 // 31374
:O! A km órának nem sok köze van a generétorhoz! ... a dieseleknél - a régi, főleg Német, Japó modeleken - vólt ilyen amely a generátorról kapta a jelet.
A km óra bízony az ECU-tól kapja a jelet a GTV-nél is és a 156-osnál is!
A km óra bízony az ECU-tól kapja a jelet a GTV-nél is és a 156-osnál is!
alfarosso2010-09-03 22:00:12 // 31373
Lehet,hogy a GTV-én igen,de 156-on a generátorrol:-)
GTPeti2010-09-03 21:55:14 // 31372
Ezt cáfolnám. A km-óra az ECU-tól kapja a jelet.
alfarosso2010-09-03 21:54:40 // 31371
Szia!Vedd ki a rádiód,ha nem gyári és próbáld úgy kapcsolgatni.Lehet,hogy valamelyik kábel,vagy a rádió vége miatt akad.
alfarosso2010-09-03 21:51:07 // 31370
Hali!Nekem 156-on amikor nem volt töltésem,akkor nem ment.A generátor vezérli az órát.Hogy Neked is ilyen e azt nem tudom...
Alfa_156_lapi2010-09-03 20:52:50 // 31369
Elkészúlt a verda.Olyan lett amire tegnap gondoltam. Hullámzó alapjárat 2200-1400 között, a legkisebb gázadásra reagál rendesen, fordulaton minden ok., húz rendesen, ha egy állandó fordulaton tartom, olyan mintha néha-néha befulladna kicsit ( mint amikor vontatásnál a kötél vissza-visszaránt). Az autóvillanyász szerint vmi Motortronik 3.2 verzió van az autóra rakva, amivel az ő tecnikája nem beszél :-(
Holnap reggel kezdhetem márkaszervízben alapjárat alapbeállítással. Remélem olcsó mulatság lesz....Tudnátok esetleg valami megközelítő árat mondani, hogy a szervízben mire számolhatok?
Holnap reggel kezdhetem márkaszervízben alapjárat alapbeállítással. Remélem olcsó mulatság lesz....Tudnátok esetleg valami megközelítő árat mondani, hogy a szervízben mire számolhatok?
Dévid2010-09-03 20:50:38 // 31368
Úgyis van még mit lerendeznem Vele. :D
Majd megfenyegetem, mint szoktam.
Majd megfenyegetem, mint szoktam.
mizooo2010-09-03 20:49:27 // 31367
Nekem is a Német van benne felül! 1 éve használom és még nem kopog pedig csak rossz úton használom. Tényleg beszéld le Erhardal, olcsópénzért jó a német szar magyar útra. üdv
Dévid2010-09-03 20:45:16 // 31366
Gondolom, majd beszélek Vele ha eccer lesz pénzem ilyen úri huncutságokra (is). Amúgyis zörög a kipufogóm, meg 2000ig fulladozik a motor. Lehet a 2ő összefügg.
GTPeti2010-09-03 20:42:00 // 31365
Erhardnak azóta vannak alternatív német cuccai (márkái). Bár nálam (kopp kopp) még jól szolgálnak a gyári felső lengőkarok.
Dévid2010-09-03 20:37:00 // 31364
Én csak kérdeztem, nem kell eccerre keresztülharapni a szegény kisembert.
Utoljára több mint 100.000 pénz volt a két első felső (vagy alsó) lengőkar, meg pár szilent hátra. Akkor cseréltem mikor megvettem a kocsim, azaz ca. 2-2,5 éve.
Persze ebben benne volt az olaj is (3-4000 forint /5 liter) meg valami légszűrő (5000-6000 pénz).
Utoljára több mint 100.000 pénz volt a két első felső (vagy alsó) lengőkar, meg pár szilent hátra. Akkor cseréltem mikor megvettem a kocsim, azaz ca. 2-2,5 éve.
Persze ebben benne volt az olaj is (3-4000 forint /5 liter) meg valami légszűrő (5000-6000 pénz).
GTPeti2010-09-03 20:21:34 // 31363
A legvalószínűbb, hogy a felső LK gömbfeje(k) kopog(nak). Persze emellett lehet minden más is kopott.
Wickey2010-09-03 19:57:15 // 31362
és mivan, ha a(z elvileg nem cserélhető) gömbfejed szar? Csodás lehet powerflexestől kidobni a lengőkart emiatt...
Hari2010-09-03 18:39:28 // 31361
Azt kell mondanom: "Nem értek veled eggyet!" Szerintem a számítógéppel semmi gond! A progi az ami QaQukXar! Miért kell ilyen idiota működtetést beprogramozní?! ...de tudod mit még ezt a békát is le lehet nyelní! Ha már annyira computer, meg hű de meg ha akkor azt a fránya "istení" OBD diagnosztikát miért nem lehet rendesen megcsinální?!!! Minimum olyan lenne mint egy vak embernek a fehér bot! Akkor OK! .... de nem! Ez kb. olyan mintha a vak kezébe zseblámpát adnál! (szerintem!!!)
J-Imi2010-09-03 09:12:12 // 31359
Üdv!
Légyzsák vezérlő cserénél kell vmire figyelni azon kívül hogy leveszem a sarut?
Légyzsák vezérlő cserénél kell vmire figyelni azon kívül hogy leveszem a sarut?
Tentacle2010-09-03 08:38:12 // 31358
A számítógép nagyon jó dolog, csak az a baj, hogy akik tervezik/készítik (a szoftvereket is) azok egyre távolabb kerülnek (ismeretekből/tudásból) azoktól akik használják ...azaz mindent megcsinál helyetted, kivéve önmagát.
Hari2010-09-02 22:20:26 // 31357
:-) eee mááá csak ilyen! ... de tudod mit ?! Jól is van ez igy! ... ha mindent megmondana az a fránya számítogép egy pár év mulva vissza költözhetnénk a fára!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-02 22:16:42 // 31356
ne is mond én is ezzel szoptam a saját autómon :P Az első igazán gyanús jel az volt hogy az új LMM-vel szarabbul ment az autó mint a régivel, miután meg lehúztam a csatit nem jelzett hibát a computer és jobban ment az autó :P Aztán persze egy ECU resettel megváltozott minden a jó irányba...persze ehhez kellett pár hónap hogy toszná meg mire előjött mérés közben a hiba ...
Hari2010-09-02 22:10:30 // 31355
:-) ....ez bízony így van! ... én sem értem miért csinálják ilyenre!
(A multkor pont erröl tartottam egy elöadást az ifjú titán technikusoknak! .....az OBD diagnosztika meg elmehet a sunyiba! ..... kész átveréssó!)
(A multkor pont erröl tartottam egy elöadást az ifjú titán technikusoknak! .....az OBD diagnosztika meg elmehet a sunyiba! ..... kész átveréssó!)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-02 21:52:37 // 31354
erről beszéltem az 56-os topicban Mester :) így van ahogy írod! egyébként az a fos ECU megjegyzi a rossz adatokat reset nélkül is fos marad az új LMM.ő néha :P
Alfa_156_lapi2010-09-02 21:47:31 // 31353
Elmondom a dolgot reggel a villanyásznak, remélem megvilágosodik :-)
Köszi a választ...
Köszi a választ...
Hari2010-09-02 21:33:51 // 31352
:-) ...na jó! Nem rajtad bazsajgok! ...csak úgy magamban!
Háááá ... nagy valószínűséggel azért nem mind a 4 LMM rossz! Ha a ECU mégis hibásnak irja ?! .... bizony akkor fennáll a veszéje, hogy valahol szakadt az a fránya kábel, ... vagy esetleg az ECU süsű! (Ami bizony előfordul!) ...pont ma cseréltem egy 156-osban!
A másik lehetséges hiba, amikor magas az alapjárat, - apropó hogyan is keletkezett, mikor jött elő a magas alapjárat? - a pillangoszelepház takarítása után! Vagyis előte amikor a szelep és a ház között mondjuk erősen le volt koszolódva - beszűkűlve - a kis ECU szépen aprodonként megtanúlta a szük keresztmetszet mellett hogyan állítsa be az alapjáratot! Na és erre jött a haver és "kinyitotta" !!! Szerencsétlen persze, hogy nem tudja hova állítsa magát! MEGOLDÁS!: Az alapjárat alaphelyzetbe állítása! ( Ezt nagyon egyszerűen meg lehet csinální egy komolyabb diagnosztikaí müszerrel!) ... és lőn alapjárat!
/ Nekem ez a véleményem, és tapasztalatom! ...de ez nem szentírás!/
Háááá ... nagy valószínűséggel azért nem mind a 4 LMM rossz! Ha a ECU mégis hibásnak irja ?! .... bizony akkor fennáll a veszéje, hogy valahol szakadt az a fránya kábel, ... vagy esetleg az ECU süsű! (Ami bizony előfordul!) ...pont ma cseréltem egy 156-osban!
A másik lehetséges hiba, amikor magas az alapjárat, - apropó hogyan is keletkezett, mikor jött elő a magas alapjárat? - a pillangoszelepház takarítása után! Vagyis előte amikor a szelep és a ház között mondjuk erősen le volt koszolódva - beszűkűlve - a kis ECU szépen aprodonként megtanúlta a szük keresztmetszet mellett hogyan állítsa be az alapjáratot! Na és erre jött a haver és "kinyitotta" !!! Szerencsétlen persze, hogy nem tudja hova állítsa magát! MEGOLDÁS!: Az alapjárat alaphelyzetbe állítása! ( Ezt nagyon egyszerűen meg lehet csinální egy komolyabb diagnosztikaí müszerrel!) ... és lőn alapjárat!
/ Nekem ez a véleményem, és tapasztalatom! ...de ez nem szentírás!/
Alfa_156_lapi2010-09-02 21:08:07 // 31351
Szerintem Bosch, ha jól emlékszem. Bár többen azt mondják, hogy az utángyártott is Bosch, csak nincs rajta a felirat és állítólag ugyanolyan jó, ha elfogadja a technika, ami a szerelő állítása szerint 80 %.-os.
Nagyon kíváncsi vagyok mi a gond, mert az autószerelő cimborám is értetlenül áll a dolog előtt.Úgy látja, hogy az autóvillamossági megoldja a dolgot, bár én nem bízom benne egy hét után.
Lehúzott csatival, pucolás után, akksi 20 percre pihentetve helyzet után is ez van.:-(
Komolyak a videók, láttam az oldaladon, gratula a verdához...Köszi a választ.
Nagyon kíváncsi vagyok mi a gond, mert az autószerelő cimborám is értetlenül áll a dolog előtt.Úgy látja, hogy az autóvillamossági megoldja a dolgot, bár én nem bízom benne egy hét után.
Lehúzott csatival, pucolás után, akksi 20 percre pihentetve helyzet után is ez van.:-(
Komolyak a videók, láttam az oldaladon, gratula a verdához...Köszi a választ.
Kau2010-09-02 21:00:33 // 31350
Hát, sajnos nincs mit. Megkérdezhetem milyen típusú LMM? Gyári Bosch vagy más márka?