Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
A.R.Peti2010-09-22 21:09:41 // 31582
Ne vicceljetek már a jts tényleg kopel. Hát eddig ezt sehol nem olvastam.
Hari2010-09-22 20:59:54 // 31581
Azt kívánon legyen szerencséd!!!! ... sajnos nem túl régen szívtam egy szintén 1,6 Ts-el (147 1,6 Ts 105LE) ...'05-ös az autó vólt az orában 72e km!!! ... és volt egy szíjszakadása 56e km -nél. A márkaszervízben megcsinálták, - szelepcserék, komp. vez. csere, tömítések, + olaj, szűrővel munkadíjjal közel 300 e Ft vólt! - persze ettől kezdve 1000 km-enként bekortyólt 1- 1,5 l olajat!
Buzgón szétszedtem, szelepvezetőket is újra cseréltem, a hengerben minimális kopás (0,03-0,05 mm!) ! Ez után nagyon jó minőségű gyürűvel és gyári tömítésekkel összeraktam!
Az eredmény: 2e km után bevillant az olajlámpa! Újra szét!!! Új dugó! Fúrás, új csapágysor, összerak! Most van benne 6,5 e km hajszálra ugyan ott van az olajszint ahogy feltöltöttem!
Ez van!
Buzgón szétszedtem, szelepvezetőket is újra cseréltem, a hengerben minimális kopás (0,03-0,05 mm!) ! Ez után nagyon jó minőségű gyürűvel és gyári tömítésekkel összeraktam!
Az eredmény: 2e km után bevillant az olajlámpa! Újra szét!!! Új dugó! Fúrás, új csapágysor, összerak! Most van benne 6,5 e km hajszálra ugyan ott van az olajszint ahogy feltöltöttem!
Ez van!
mizooo2010-09-22 20:43:36 // 31580
Most nekem is gépműhelyben van a motorom (1.6 TS), főtengely csapágyas lett... A gépműhely azt mondta, hogy meggyűrűzik. Az autószerlőm bíztat, hogy jó lesz. Előtte ette az olajat, de szelepszáras is volt.kíváncsi vagyok mert nagy pénzbe kerül ez így is.
üdv
üdv
Hari2010-09-22 20:42:50 // 31579
:-) A teljesítmény az egy dolog! Nem igazán értem?! ... mi köze a kop el -nek?! ... háááá cak annyí, hogy teljesen ők tervezték, és gyártják. ... mit keres a JTD a kopelben, a szabiban, meg a tojt odában meg a fene tudja még miben!!!
A régi láncos TS mocik voltak az utolsó 100% Alfa fejlesztések! A 16V-s már Fiat! A JTS me kopel! ENNYI! .... de manapság ez a divat! :-)))
A régi láncos TS mocik voltak az utolsó 100% Alfa fejlesztések! A 16V-s már Fiat! A JTS me kopel! ENNYI! .... de manapság ez a divat! :-)))
Imyx2010-09-22 20:26:35 // 31578
Több helyről hallottam, hogy a JTS motor felülmúlja a TS-t. Teljesítményben mindenféleképp. Már alig várom, hogy kipróbálhassak egyet. De mi köze hozzá a kopelhoz?? Bocs az off-ért..
Hari2010-09-22 20:09:25 // 31577
Te tudod! Te mérted! (... csak még azt kérdezem: mivel, hogyan?!)
Egyébként az előtem szóló "kizó" szakival maximálisan egyetértve: NINCS OLYAN GYÜRŰ amely egy rendesen olajra szokot mocit meggyógyítana! :-(((
A TS mocikhoz pedig csak annyit, hogy bizony nagyon nagy durranás volt az a dupla gyertya anno a '60-as évek közepén amikor az alfa megjalent vele a versenypájákon (Gullia GTA) ! .... a kis japók le is koppintották ( pl. Nissan)! Arégi igazi "nord" és TS mocikkal nem volt ennyi probléma. ... ja és szinte ua. a teljesítményt tudta! (8 szeleppel, lánccal, soha tönre nem menő vezmodosítóval) A JTS mocik pedig teljesen Opel mocik! :-( ... nem akarom bántaní, .... de nekem inkább nem lessz ijen Alfám! (Még mielőtt ezt bárki is személyes sértésnek venné: ...ez csak a személyes véleményem!)
Egyébként az előtem szóló "kizó" szakival maximálisan egyetértve: NINCS OLYAN GYÜRŰ amely egy rendesen olajra szokot mocit meggyógyítana! :-(((
A TS mocikhoz pedig csak annyit, hogy bizony nagyon nagy durranás volt az a dupla gyertya anno a '60-as évek közepén amikor az alfa megjalent vele a versenypájákon (Gullia GTA) ! .... a kis japók le is koppintották ( pl. Nissan)! Arégi igazi "nord" és TS mocikkal nem volt ennyi probléma. ... ja és szinte ua. a teljesítményt tudta! (8 szeleppel, lánccal, soha tönre nem menő vezmodosítóval) A JTS mocik pedig teljesen Opel mocik! :-( ... nem akarom bántaní, .... de nekem inkább nem lessz ijen Alfám! (Még mielőtt ezt bárki is személyes sértésnek venné: ...ez csak a személyes véleményem!)
[k i z z o]2010-09-22 18:35:47 // 31576
Egy "olajfogyit" egy Totalseal sem fog meg:(
mizooo2010-09-22 15:32:03 // 31575
Szia a Blogomban van pár fénykép, egy réz stift elfűrészelése után bajonettzárasan nyílik.
Tutin ki lehet pucolni féktisztítóval, egyéb koksz oldó szerekkel utána én simán összeforgattam nem stifteltem újra elég feszesen illeszkedik azóta sincs bajom vele.
Üdv
Tutin ki lehet pucolni féktisztítóval, egyéb koksz oldó szerekkel utána én simán összeforgattam nem stifteltem újra elég feszesen illeszkedik azóta sincs bajom vele.
Üdv
Martin2010-09-22 13:39:13 // 31574
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem az alapjárati motorral kapcsolatban. Tud valaki esetleg valami leírást arról, hogy lehet szétszedni illetve tisztítani?
Egy kis segítségre lenne szükségem az alapjárati motorral kapcsolatban. Tud valaki esetleg valami leírást arról, hogy lehet szétszedni illetve tisztítani?
admirális2010-09-22 13:33:58 // 31573
Én csak abban vagyok biztos hogy a hengerfej más.
Kareszka19842010-09-22 13:33:25 // 31572
de azok is duplagyertássak, vagy...?
dfg (Tanárúr)2010-09-22 13:32:46 // 31571
aszem 2002 magasságában átálltak a jts-re, ami egész más cucc (talán opel motor)
Kareszka19842010-09-22 13:31:40 // 31570
egyáltalán gyártanak még TS mocikat? halvány lilám sincs...
Kareszka19842010-09-22 13:31:11 // 31569
ok, ez igaz, de több alaktrész, több hibalehetőség :) de tény és való, hogy egytől egyig élményautó!!! :)
dfg (Tanárúr)2010-09-22 13:21:50 // 31568
dehogynem!!! nem a duplagyertyával van baj :D
sztem jó ez a moci, csak kevés a nem agyonhajszolt darab.
sztem jó ez a moci, csak kevés a nem agyonhajszolt darab.
Kareszka19842010-09-22 13:19:31 // 31567
:D
amúgy szerény véleményem szerint nem a legjobb húzása volt az Alfátol a duplagyertya elképzelés...
amúgy szerény véleményem szerint nem a legjobb húzása volt az Alfátol a duplagyertya elképzelés...
dfg (Tanárúr)2010-09-22 13:14:36 // 31566
vagy turbóspárk :D
Kareszka19842010-09-22 12:16:55 // 31565
nemnem...Turbo-Sport!
Bilux2010-09-22 12:12:39 // 31564
De legalább kétszikű :P
kertecs2010-09-22 12:12:33 // 31563
Nem javítunk ki, tényleg nem : )
Kareszka19842010-09-22 12:11:46 // 31562
énis úgy tudtam, hogy nem...de msotmár semmi sem tuti :D
dfg (Tanárúr)2010-09-22 12:10:34 // 31561
javítsatok ki, de a ts blokk nem hüvelyes
Buddha2010-09-22 11:13:48 // 31560
Ha már nekifog az ember és szétdob egy motort, időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve akkor nem lenne szabad spórolni négy dugattyún vagy négy hüvelyen. Négy utángyártott dugóval is jobban jársz mint négy kopott gyárival, hiszen a nagy hézaggal járó dugónak esélye sincs szépen vezetni a gyűrűket. Gondolom volt egy valamennyire kopott hengered amit hónoltattatok, ezzel még anyagot vettetek ki, tehát a dugó még jobban billeg mint előzőleg.
Maradhatott volna ez a dugó is, de akkor hozzá lehetett volna hüvelyezni a blokkot és kész.
Maradhatott volna ez a dugó is, de akkor hozzá lehetett volna hüvelyezni a blokkot és kész.
kertecs2010-09-22 10:55:52 // 31559
És ha tegyük fel nem haladja meg? (Mert amit én mértem anno, az nagyon úgy tűnt simán benne van a tűrésben) Akkor gyűrűzöl?
A gépműhelyes fickó azt mondta itt Pécsen, a "lemezes" Goetze gyűrű megfogja az olajfogyit. Hm?
A gépműhelyes fickó azt mondta itt Pécsen, a "lemezes" Goetze gyűrű megfogja az olajfogyit. Hm?
dfg (Tanárúr)2010-09-22 08:03:16 // 31558
sziasztok. a vezérlés összerakásához keresek idomot, 2.0TS motorhoz.
hol és mennyiért lehet ilyet venni, illetve nincs valakinek ilyen eladó?
hol és mennyiért lehet ilyet venni, illetve nincs valakinek ilyen eladó?
Hari2010-09-22 07:01:10 // 31557
Nem akarlak szomorítaní, de ez amit csináltak a motorodon .... még inkább ront a hejzeten mint javít! Sajnos ez a motor nem a jó öreg "nord", hogy adjunk neki egy kis honolás + új gyűrű és hajrá. (Soha nem voltam a híve a gyűrűzésnek.) Nem egy ijen motor fordult meg a kezeim között! SAjdos jó eredményt csak az új dugatyúk hoznak! :-( Ha a henger kúposága, ovalitása - vagy még hordós is - meghaledja az előirt értékeket, akkor sajna fúrás!
[k i z z o]2010-09-22 00:32:12 // 31556
Ha van szkópod, ki. Ha nincs, nem.
[k i z z o]2010-09-22 00:27:07 // 31555
Lehet a hónolás nem megfelelő, ha hónolni kellett, akkor az új gyűrűk sem sokat tudnak segiteni az alapos dugón. Lehet fúrni kellett volna, de ezt az tudja aki csinálta / mérte.
Biztosan nem szimmering.
Tudni, hogy miért lett hónoltatva a motor? Gondolom volt okod szétszedetni, és ha nem csapágyas volt, akkor az olajat ette. Azon pedig az új gyűrű és hónolás nem segít.
Végig kell mérni a motort,meg fogjátok látni, hol is tűnik el az olaj.
Biztosan nem szimmering.
Tudni, hogy miért lett hónoltatva a motor? Gondolom volt okod szétszedetni, és ha nem csapágyas volt, akkor az olajat ette. Azon pedig az új gyűrű és hónolás nem segít.
Végig kell mérni a motort,meg fogjátok látni, hol is tűnik el az olaj.
Tocsa2010-09-21 22:37:11 // 31554
Én a v6 tb választanám !!! :))
Tocsa2010-09-21 22:35:54 // 31553
Üdv !
Nekem is füstölt picit amíg be nem kopott a gyűrű !
Mennyit eszik meg az olajból??
Nekem is füstölt picit amíg be nem kopott a gyűrű !
Mennyit eszik meg az olajból??
Dzsozy2010-09-21 18:19:25 // 31552
Csak egy tipp. Anno az S100-nál (nem röhögni) a szerelő az olajlehú csűrőket fordítva rakta fel. Nem lefele húzta az olajat , hanem tolta felfelé az égéstérbe! A blokk rossz fűzést kizárnám, mert akkor szerintem orrán-száján jönne az olaj. Vidd már vissza garanciába, és nézzék már meg a gyűrűket, és a szelepszár szimeringeket, hogy hogyan rakták össze!
Ha meg hónolva lett a henger,akkor meg lehet, hogy túlméretes gyűrűket kellene belerakni, mert azért a hónolásnál, egy-két ezred lekopik, de lehet, hogy a dugókat is cserélni kellett volna.
Persze ezi mint egy koca autó szerelő mondom, de én nem törődnék bele,hogy szúnyogriasztót csináljak a verdámból.
Ha meg hónolva lett a henger,akkor meg lehet, hogy túlméretes gyűrűket kellene belerakni, mert azért a hónolásnál, egy-két ezred lekopik, de lehet, hogy a dugókat is cserélni kellett volna.
Persze ezi mint egy koca autó szerelő mondom, de én nem törődnék bele,hogy szúnyogriasztót csináljak a verdámból.
atesssz2010-09-21 15:41:45 // 31551
Melyik a jobb? 2.0 V6 TB vagy 3.0 V6?
atesssz2010-09-21 15:34:58 // 31550
ha minden jól van összerakva, akkor gyakorlatilag lehetetlen hogy kéken füstöljön, vagyis hogy égesse az olajat. Persze, ha csak nem 2T :P
Alfateso (Pucu)2010-09-21 14:37:44 // 31549
Már szétszedték egyszer, de azt mondták, hogy a gyűrűk rendben vannak, szelepszár szimering is új van benne.
Kareszka19842010-09-21 14:32:03 // 31548
gyürü vagy szimmering hiba szokott füstölést okozni... :(
atesssz2010-09-21 14:30:40 // 31547
lehet, hogy rosszul lett összefűzve a motor? fel lettek cserélve a gyűrűk? szelepszár szimmeringek is cserélve lettek? Hozzáértő rakta össze a motort?
így hirtelen ennyi lehetőség jut eszembe.
így hirtelen ennyi lehetőség jut eszembe.
Alfateso (Pucu)2010-09-21 13:31:01 // 31546
Sziasztok!
Kérdésem lenne.
Most lett felújítva a motor a vasban. 145 2.0 TS
Főtengelytől kezdve, a gyűrűkön keresztül, a szimeringekig minden ki lett szinte cserélve.
Meg lett hónolva vagy mit csinálva a henger...
Amióta ezek meg lettek csinálva, azóta eszi az olajat. A kipufogó úgy füstöl, mint egy 1000 éves ladáé. Gyűrűkből is nem a szutyok lett bele rakva, szelepszár szimeringek is cserélve voltak.
Miért eheti az olajat?
Kérdésem lenne.
Most lett felújítva a motor a vasban. 145 2.0 TS
Főtengelytől kezdve, a gyűrűkön keresztül, a szimeringekig minden ki lett szinte cserélve.
Meg lett hónolva vagy mit csinálva a henger...
Amióta ezek meg lettek csinálva, azóta eszi az olajat. A kipufogó úgy füstöl, mint egy 1000 éves ladáé. Gyűrűkből is nem a szutyok lett bele rakva, szelepszár szimeringek is cserélve voltak.
Miért eheti az olajat?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-21 10:42:43 // 31545
mondjuk a teli tárcsájukkal eddig nem volt baj....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-21 10:35:57 // 31544
Jurid 3 rugóval olcsóbb mint a Brembo...normál tárcsánál
LacUS2010-09-21 10:30:35 // 31543
Meglepő,hogy ilyen minőségromlást lehet tapasztalni pont a brembonál. Mert egy juridnál még azt mondom ok, mert filléres, de azért a legolcsóbb brembo is pont 2x annyiba került mint egy pár ilyen gagyi.. :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-21 10:13:44 // 31542
egy hullámosodást szemre nem lehet megállapítani bevizsgálás nélkül ha már repedezett, égett az más...
vm2010-09-20 23:25:25 // 31541
Nálunk nem több százalékosan a Brembo gari, mint a többi.
A valós és vélt garis hiba meg elég jól szétválogatható, többnyire gyári bevizsgálás nélkül is.
A valós és vélt garis hiba meg elég jól szétválogatható, többnyire gyári bevizsgálás nélkül is.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-20 21:09:41 // 31540
sajnos sok a garis probléma Brembo tárcsa ügyében és sajnos nem is veszik vissza mi is csak "ajtó garanciát" adunk rá... s még valaki kitalálná pl egy Duxival nem igazan racsingolnak pl nemzetköziben...
Kau2010-09-20 20:59:31 // 31539
Nekem 5 éve van Brembo tárcsa. Csak betétet kellett cserélnem. Először Ferodoval került fel, de ki tudja miért, az megégett kőkeményre és nyikorgott :))
Pedig több mint fél centi volt még rajta...
Utána kapott ATE betétet. Ez jobb a Brembohoz (szerintem). Puhább, jól fog, nem nyikorog immáron két éve sem. Meg vagyok vele elégedve.
Pedig több mint fél centi volt még rajta...
Utána kapott ATE betétet. Ez jobb a Brembohoz (szerintem). Puhább, jól fog, nem nyikorog immáron két éve sem. Meg vagyok vele elégedve.
LacUS2010-09-20 20:30:17 // 31537
Azért egy Brembo mindig Brembo... :) Én még rosszat nem hallottam, persze ha gyökér valaki, annak valszeg a steinhof is szar lenne. Nálam brembo is marad fent és még csak nem is a szuper lyukas mart csicsa tárcsa ;) Jim Kartalamakis könyvbe elég szemléletesen kifejtik hogy mire is jó a sok luk a tárcsán :)
vm2010-09-20 20:21:21 // 31536
A Brembo rossz híre azért fejben is(!) keresendő :)
"Köztudott" hogy sportos tárcsa, aztán 0 km-től úgy tapossa a júzer, hogy elgörbül a fékpedál. A féktárcsa-garik 90 %-a ebből születik.
Ettől függetlenül én a Steinhoff-sportot tenném fel.
És nem azért mert menőn néz ki, meg elvezeti a hőt, -amúgy sem mindenki Fittipaldi, hanem mert vizes-szutykos időben is egyenletesebb a fékhatás.
"Köztudott" hogy sportos tárcsa, aztán 0 km-től úgy tapossa a júzer, hogy elgörbül a fékpedál. A féktárcsa-garik 90 %-a ebből születik.
Ettől függetlenül én a Steinhoff-sportot tenném fel.
És nem azért mert menőn néz ki, meg elvezeti a hőt, -amúgy sem mindenki Fittipaldi, hanem mert vizes-szutykos időben is egyenletesebb a fékhatás.
GTPeti2010-09-20 18:44:57 // 31535
A Brembo-ról manapság azt hallani, hogy hullámosodik és a Textar-t sem dícsérik újabban... (Nyikorogua.)
Tomasman2010-09-20 18:29:50 // 31534
Brembo Tárcsa és Textar betét az jó? Most elvuleg ez lenne! Vagy Steinhoff sport tárcsa!
Dévid2010-09-20 15:05:09 // 31533
Én is hasonló dolgokra gyanakszom, de a szerelőm majd megmondja a frankót pár hét/hónap múlva.
Online tag
1
Vendég1
426
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- 4C
- Filmek
- 155
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV