Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Bilux2010-10-03 12:05:15 // 31744
Zárlatos önindító? Bár akkor biztosíték is kimenne. De inkább test gond lesz vagy akksi.
Longman2010-10-03 11:43:51 // 31743
Próbáltam most néhány dolgot..
Egyébként a hiba állandósult abban a formában hogy gyújtásig -azaz MAR állásban - minden OK, de ha a indítóznék akkor mindent elvesz, semmilyen fogyasztó nem működik. (mint mikor teljesen lemerül az akksi)
Szóval az akksit kipróbáltam bikakábellel más test pontról de nem történt semmi.
Közben szétborítottam a műszerfal alját hogy mindenhez hozzáférjek, és levettem a gyújtáskapcsolóról az elektronikát. Azt szét is szedtem de nem látok semmit..
Most azt akarom hogy ennek még hagyományos a gyújtáskapcsolója, nincs immo meg ilyesmi, hogy az elektronika nélkül a kábeleket összezárva próbálni indítózni hogy kiderüljön az-e rossz.
Ha nem akkor nemsokára 100%-ra tölt a tartalék akksim megpróbálom arról, hátha.
Ha az sem jön be akkor meg végképp nem tudom majd mi legyen..
Egyébként a hiba állandósult abban a formában hogy gyújtásig -azaz MAR állásban - minden OK, de ha a indítóznék akkor mindent elvesz, semmilyen fogyasztó nem működik. (mint mikor teljesen lemerül az akksi)
Szóval az akksit kipróbáltam bikakábellel más test pontról de nem történt semmi.
Közben szétborítottam a műszerfal alját hogy mindenhez hozzáférjek, és levettem a gyújtáskapcsolóról az elektronikát. Azt szét is szedtem de nem látok semmit..
Most azt akarom hogy ennek még hagyományos a gyújtáskapcsolója, nincs immo meg ilyesmi, hogy az elektronika nélkül a kábeleket összezárva próbálni indítózni hogy kiderüljön az-e rossz.
Ha nem akkor nemsokára 100%-ra tölt a tartalék akksim megpróbálom arról, hátha.
Ha az sem jön be akkor meg végképp nem tudom majd mi legyen..
Robesz72010-10-03 10:00:42 // 31742
csak itt pont az a lényeg, hogy beszerelve keresd mega hibát, mert ha kiszereled, akkor megszünik a hiba... kivéve, ha szakadt a testkábel, de ez nem valószínű..
Longman2010-10-03 09:52:56 // 31741
Köszi srácok ma mindent kipróbálok! :)
Liquid2010-10-03 01:22:08 // 31740
ellenállást se ajánlatos fesz alatt mérni, sőt továbbmegyek egy alkatrész ellenállását korrektül csak azt kiszerelve lehet megmérni
[k i z z o]2010-10-02 23:00:04 // 31739
Ugyan attól amitől a motorod eszi az olajat, kartergáz egy kicsit sok, a motor kopottsága miatt van.
Robesz72010-10-02 22:38:02 // 31738
egyébként nézegesd még a szakirodalmat, mert elennállásnál semmi baja nem lesz.... ha áramerősséget mérsz, akkor szállhatna el, de van benne bizti és max az repül.... :-)))
Robesz72010-10-02 22:36:09 // 31737
Ja, ha meg elviszi szerelőhöz, akkor egy 20-as-ért megmondják neki, mi baja.... sztem azt a 2e-t megéri kockáztatni.... mindegy... Bocs a szakszerütlen információért... felejtsd el...
Piritu - 1.000.0002010-10-02 22:28:07 // 31736
"ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz." ....és adj hálát a multiméter készítőjének, ha nem füstölt el a műszered! Ellenállás méréskor ugyanis maga a műszer adja a méréshez szükséges áramot és nem biztos hogy füst nélkül (vagy legalábbis a kalibráltságának elvesztése nélkül) meg lehet úszni, ha az érintkezési hiba miatt "szembe" kapja az aku 12 Voltját.
(Méréstechnikailag "nem korrekt eljárás" feszültség alatt ellenállást mérni.)
(Méréstechnikailag "nem korrekt eljárás" feszültség alatt ellenállást mérni.)
Robesz72010-10-02 22:21:07 // 31735
Szia! Nagyon egyszerü a dolgod. Veszel egy multimetert (ha nincs) kb 2000 Ft rárakod az akksira, indítózol, ha leesik 10 alá, akkor akksi kuka, ha minden ok, akkor a piros vezetékét hagyod a plusz-on az akksin (lényeges, hogy csak az akksi saruhoz érjen, ne a kábelhez), a feketét a motorra rakod, indÍtozol, ha így leesik, akkor test kábel, vagy a pozitív saru nem érintkezik.. Hogy melyik a rossz, azt úgy tudod meg próbálgatás nélkül alap esteben, hogy multit ellenállásra állítod és negatív saru (csak az akksi, nem a kábel) és motor közt nem lehet több, mint 1 ohm. Ha nem több, akkor pozitív a rossz, ha több, akkor negaív.... Ritkán előfordul, hogy alap helyzetben nem nő meg az ellenállás.... ha ez történik és nem tudod megállípítani, akkor ellenállás mérés közben indítózz... így tuti kiderül....
GTVili2010-10-02 21:29:00 // 31734
De ebből az nem derül ki,hogy vajon az autód testelése jó-e........
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
A bikakábellel testeld össze a motor valamely fémrészét az akku negatív pólusával.....ha a gyári test rossz,az rögtön kiderül.
Longman2010-10-02 20:41:58 // 31733
mármint bikáztam (volna) az autót.. :)
Kareszka19842010-10-02 17:23:25 // 31732
hopp...akarom mondani "ÚT után..." :D
Kareszka19842010-10-02 17:18:50 // 31731
új után olajtöltőröl levéve a kupakot enyhe füst jön ki...ez mitől lehet? :S
GTVili2010-10-02 17:16:43 // 31730
Mi van?!? Egy másik autóról adtál testet???? Azt meg hogyan.......?????
Liquid2010-10-02 14:59:27 // 31729
jókérdés :)
esetleg próbáld meg lekötögetki a kimelő kábeleket a gyújtáskapcsolóról, és megnézni valamelyik nem zárlatos-e
esetleg próbáld meg lekötögetki a kimelő kábeleket a gyújtáskapcsolóról, és megnézni valamelyik nem zárlatos-e
Longman2010-10-02 14:43:26 // 31728
az ötletet köszönöm, mert ez is meglehet, csak nem tom hogy tudom (akár) ezt leellenőrizni.
Liquid2010-10-02 14:24:58 // 31727
ez csak 5let volt, abból kiindulva, hogy gyújtáson még minden rendben utána meg megkergül
Longman2010-10-02 14:22:09 // 31726
hát ez a baj hogy nem tom mi lehet a baj.. :) hogy tom azt kiszűrni? bár az lenne. mer abból van másik garnitúra.. :)
Liquid2010-10-02 14:17:56 // 31725
nem lehet hogy a gyújtáskapcsolód baszaxik?
Longman2010-10-02 14:11:34 // 31724
Újabb megfigyeléssel lettem gazdagabb.
Délelőtt dolgoztam addig nem nyúltam a kocsihoz, de most nemrég hazaértem próbálgattam. Úgy néz ki most beállt egy olyan helyzetbe hogy gyújtás van, akkor működik is minden berendezés, egészen addig amíg a kulcsot nem fordítom tovább mint mikor indítóznék. Na akkor eltűnik minden, se kép se hang. Ha visszaveszem alapállapotba és újra ráadom csak a gyújtást, akkor minden rendben megint.
Az akksi most 12,3 V-on áll, de azért eshetett vissza, mert reggel óta ahogy a rádió alapállapotba állt végig demo módban ment.
Kipróbáltam azt is hogy az akksi test kábelére bikakábellel adtam egy másik autóról testet. Így sem változott semmi.
Délelőtt dolgoztam addig nem nyúltam a kocsihoz, de most nemrég hazaértem próbálgattam. Úgy néz ki most beállt egy olyan helyzetbe hogy gyújtás van, akkor működik is minden berendezés, egészen addig amíg a kulcsot nem fordítom tovább mint mikor indítóznék. Na akkor eltűnik minden, se kép se hang. Ha visszaveszem alapállapotba és újra ráadom csak a gyújtást, akkor minden rendben megint.
Az akksi most 12,3 V-on áll, de azért eshetett vissza, mert reggel óta ahogy a rádió alapállapotba állt végig demo módban ment.
Kipróbáltam azt is hogy az akksi test kábelére bikakábellel adtam egy másik autóról testet. Így sem változott semmi.
Viki&Joe1462010-10-02 09:49:43 // 31723
Én is egy új testkábellel kezdeném,alatta jól megtisztítva,hogy meglegyen a fém a fémmel kontakt rendesen. A nagyon OFF-os(itt ez a márka ki sem ejthető :-) ) hobbiverdám is csinálta múlt évben ezt. Ha ráfordítottam a kulcsot kattant,de elment minden fény a műszerfalon,néha meg ugráltak hozzá a műszerek. Nekem az önindítón belül kellet 2 kábelt kicserélni,mert valahogy összeértek és zárlatot okoztak.
GTVili2010-10-02 09:37:18 // 31722
Ez lehet akár egy kiadós kontakthiba is.....pl megpróbálhatsz behúzni egy másik testkábelt.
Longman2010-10-02 09:27:23 // 31721
na én már elévesztettem a fonalat, de hátha valakinek vmi konkrét hiba jut eszébe erről.
szóval teganap óta kocsi digit. órája szerint állt 10,5 órát nyugodtan. ez idő alatt úgy látszik regenerálta magát, mert ma reggel volt gyújtásom, ment a rádió, bekapcsolt a klíma panel, működött a belső világítás. persze csak addig amíg ra nem akartam indítózni mert úgy se kép-se hang.. ezután ha levettem majd újra ráadtam a gyújtást megint működik minden, de nem indít. Az akksi megint 12,8V-ról indult, aztén a sok próbálkozás közben leesett 12,3-ra.
Mértem is, és látványosan nem esett le indítózás közben sem az akksinál a feszkó..
Bikakábel sajnos nem volt nálam így nem tudtam a pót-autómról megpróbálni legalább a testet adni neki. De majd délután.
Addig is ha valakinek van ötlete/gondolata ne tartsa magában..! :)
szóval teganap óta kocsi digit. órája szerint állt 10,5 órát nyugodtan. ez idő alatt úgy látszik regenerálta magát, mert ma reggel volt gyújtásom, ment a rádió, bekapcsolt a klíma panel, működött a belső világítás. persze csak addig amíg ra nem akartam indítózni mert úgy se kép-se hang.. ezután ha levettem majd újra ráadtam a gyújtást megint működik minden, de nem indít. Az akksi megint 12,8V-ról indult, aztén a sok próbálkozás közben leesett 12,3-ra.
Mértem is, és látványosan nem esett le indítózás közben sem az akksinál a feszkó..
Bikakábel sajnos nem volt nálam így nem tudtam a pót-autómról megpróbálni legalább a testet adni neki. De majd délután.
Addig is ha valakinek van ötlete/gondolata ne tartsa magában..! :)
Longman2010-10-02 07:46:40 // 31720
mért mennyit mérsz? csak nem tönkrement?
GTPeti2010-10-01 22:04:32 // 31719
Bárcsak én is 12,8V-ot mérhetnék az akksimon... :(((
Longman2010-10-01 22:02:10 // 31718
na majd holnap..
Piritu - 1.000.0002010-10-01 21:56:52 // 31717
próbáld meg a negatívot egy vezetékkel tesre kötni (mindegy testkábel) ha így megy az eredeti teskábelnél van a bibi.
Piritu - 1.000.0002010-10-01 21:54:16 // 31716
akkor valamelyik kábel vagy saru lesz
Longman2010-10-01 21:44:32 // 31715
megint kimentem. egy pillanatra volt gyújtás, kattant is vmi relé, de rögtön meghalt minden.. az akksin folyamatosan 12,8 V-t mérek. Közben adtam rá gyújtást, mintha indítanék (persze nem történt semmi) és úgy is maradt 12,8V-on.
Longman2010-10-01 21:14:32 // 31714
ok, igazából a kesztyűtartó világításon kívül semmi nem műkszik, hisz nincs gyújtásom sem..
Piritu - 1.000.0002010-10-01 21:12:20 // 31713
Piritu - 1.000.0002010-10-01 21:10:13 // 31712
simán...mérj rá közvetlenül az akura és közben kapcsolj be valamit, ha leesik valószínáleg kukás az aku, ha nem kábel. Járó motornál ha rámérsz és rendben a töltés 14,4 Volt körül kell mérni.
Az én cellazárlatos aksim 10,8-at mutatott terhelve, terhelés nélkül 12 felett.
Az én cellazárlatos aksim 10,8-at mutatott terhelve, terhelés nélkül 12 felett.
Longman2010-10-01 21:06:24 // 31711
sarukat néztem, testkábelt nem. viszont ha az nem lenne jó akkor lenne 12.8V az akksin?
Longman2010-10-01 21:05:16 // 31710
ahogy az előbb írtam konkrétan a kp.zárat nem működteti, nem hogy beinduljon.. .
Piritu - 1.000.0002010-10-01 20:57:37 // 31709
Saruk érintkezését vagy a testkábelét nézted? Rossz érintkezésnél produkálhatja ezt. Rá kellene mérni, hogy terhelésnél változik-e a feszültség az akun.
dfg (Tanárúr)2010-10-01 20:54:42 // 31708
Azt mérd meg, hogy indításkor mennyire esik le a feszültséged, és utána meg mennyire megy fel, amikor beindul a kocsi. nekem volt olyan, hogy elment a töltésem, x idő után lemerült, fél óra múlva ujra be tudtam indítani.
Longman2010-10-01 20:51:42 // 31707
eltelt fél óra, most már van világítás a kesztyűtartóban és kinyitotta a csomagtérajtót is. (merthogy az gombbal nyílik) regenerálódik?:) így rá tudtam mérni az akksira, de 12,8Vot mértem..
azt hogy cellazárlatos-e az akksi, ki tudom mérni egy egyszerű multiméterrel. Vagy mérjek rá hogy szívja-e valami?
vagy vmi fogyasztó lenne zárlatos?
azt hogy cellazárlatos-e az akksi, ki tudom mérni egy egyszerű multiméterrel. Vagy mérjek rá hogy szívja-e valami?
vagy vmi fogyasztó lenne zárlatos?
[k i z z o]2010-10-01 20:45:09 // 31706
Nem, érzi valamelyik front motor a végállást.
Longman2010-10-01 20:42:49 // 31705
azt mondod? ettől féltem én is..
[k i z z o]2010-10-01 20:41:29 // 31704
Cellazárlatos az akksid ?!
Longman2010-10-01 20:26:44 // 31703
4Sziasztok
Hátha valakinek eszébe jut vmi okos!
Tegnapig semmi baja nem volt a kocsinak, mely egy 155..
este viszont produkált egy hibát, mégpedig azt hogy indítóztam és úgy csinált mint mikor merül az akksi. magyarul lassan forgatott. hirtelen úgy meglepődtem hogy le is kaptam gyorsan a gyújtást. na mondom ez mi volt, mintha lett volna egy hang a kp zár felől is de ebben nem vagyok biztos. aztán ráindítottam még egyszer és semmi baja nem volt.
reggel megint semmi baja nem volt, ma napközben feltöltöttem az akksit, semmi baja nem volt, jöttem mentem a kocsival még 2x ma indítottam és semmi baja nem volt.
egy fél órája állítottam le itthon a ház előtt, viszont most indultam volna el vele, és elkezdte ugyanazt a jelenséget csak durvábban. 2 x megpróbáltam beindítani de nem ment, még csak meg sem nyikkant az önindító, viszont össze-vissza kapttogtak a relék, bekapcsolt magától a rádió meg ilyenek. aztán minden eltűnt, mintha akksi sem lenne benne. nem megy semmi, nincs gyújtás, nincs rádió, nincs semmi..
mi a lehet ez?
ha hagyom egy darabig, akkor a digit óra pl. visszajön, és még egy fontos dolog, ezen az órán figyeltem meg hogy vmi működne, mert mondjuk ha kinyitom a kesztyűtartót annak gondolom elkezdene fogyasztani a belső világítása, mert rögtön eltűnik az óra is. ha bezárom akkor visszajön az óra. ugyanez történik gyújtásra, belső vil. felkapcsolásakor, stb..
x akta?
Hátha valakinek eszébe jut vmi okos!
Tegnapig semmi baja nem volt a kocsinak, mely egy 155..
este viszont produkált egy hibát, mégpedig azt hogy indítóztam és úgy csinált mint mikor merül az akksi. magyarul lassan forgatott. hirtelen úgy meglepődtem hogy le is kaptam gyorsan a gyújtást. na mondom ez mi volt, mintha lett volna egy hang a kp zár felől is de ebben nem vagyok biztos. aztán ráindítottam még egyszer és semmi baja nem volt.
reggel megint semmi baja nem volt, ma napközben feltöltöttem az akksit, semmi baja nem volt, jöttem mentem a kocsival még 2x ma indítottam és semmi baja nem volt.
egy fél órája állítottam le itthon a ház előtt, viszont most indultam volna el vele, és elkezdte ugyanazt a jelenséget csak durvábban. 2 x megpróbáltam beindítani de nem ment, még csak meg sem nyikkant az önindító, viszont össze-vissza kapttogtak a relék, bekapcsolt magától a rádió meg ilyenek. aztán minden eltűnt, mintha akksi sem lenne benne. nem megy semmi, nincs gyújtás, nincs rádió, nincs semmi..
mi a lehet ez?
ha hagyom egy darabig, akkor a digit óra pl. visszajön, és még egy fontos dolog, ezen az órán figyeltem meg hogy vmi működne, mert mondjuk ha kinyitom a kesztyűtartót annak gondolom elkezdene fogyasztani a belső világítása, mert rögtön eltűnik az óra is. ha bezárom akkor visszajön az óra. ugyanez történik gyújtásra, belső vil. felkapcsolásakor, stb..
x akta?
mizooo2010-10-01 19:29:03 // 31702
sziasztok,
Ma lementem a vasért a szerelőhöz, de nem jó hírrel fogadott.
Minden a helyén és szépen jár a motor, DE hibajelző lámpa égve maradt,
mentem vele próbakört de alacsony fordulaton hörgő hangja van nem húz, mikor kicsit feljebb pörög jobb...
Fázis jeladó + testzárlat hiba vagy valami ilyesmi?!-t ír a diagnosztika
Tud segíteni valaki ez mit jelent?
Üdv
Ma lementem a vasért a szerelőhöz, de nem jó hírrel fogadott.
Minden a helyén és szépen jár a motor, DE hibajelző lámpa égve maradt,
mentem vele próbakört de alacsony fordulaton hörgő hangja van nem húz, mikor kicsit feljebb pörög jobb...
Fázis jeladó + testzárlat hiba vagy valami ilyesmi?!-t ír a diagnosztika
Tud segíteni valaki ez mit jelent?
Üdv
dfg (Tanárúr)2010-10-01 10:59:41 // 31701
Köszönet!!!
147Smz2010-10-01 10:39:41 // 31700
dfg (Tanárúr)2010-10-01 10:37:43 // 31699
a 156okhoz kellene nekem egy szerelős manual. találok valahol ilyet?
alfa kutya2010-10-01 09:56:50 // 31698
Sziasztok valaki tudna segiteni az ajtót csak nyitni lehet zárni nem az egyik oldalon mi lehet a baj?
dfg (Tanárúr)2010-09-30 21:20:26 // 31697
Halihó!
A vezérműtengely jeladója ugyanaz az 1,6-2,0-ban?
A vezérműtengely jeladója ugyanaz az 1,6-2,0-ban?
147Smz2010-09-30 20:56:02 // 31696
Ha mágneses, akkor lehet hogy koszos és nem tud rázárni. Régi Fordomnál volt ilyen, tisztítani kellett.
Kau2010-09-30 20:18:53 // 31695
Az működik csak a kp. zár kattan vissza.