Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

gecsa2012-11-14 08:00:05 // 41192
és ugye temérdek pénz...
ha van casco, akkor erre nem fizet?
Hari2012-11-13 23:13:33 // 41191
Az elmondottak alapján nagy a valószínűsége annak, hogy átugrott a vezérlése a kis drágaságnak! (Ami szó szerint értendő!) ... és ami még rosszabb, hogy ezt valószínű nem úszod meg egy sima vezérlés ellenőrzéssel - helyrerakással!!! Ilyenkor kicsit össze szokta gubancolni a szelepeket! :(
Ajánlatom:
- Ellenörizd le a vezérlést.
- ha OK! akkor valahol máshol keresendő a gubanc!
- ha nem akkor - nagy a baj! - helyre rakni.
- kompresszió ellenőrzés a motorban.
- ha OK! akkor fellélegezhetsz!
- ha valamelyik hengerben nincs vagy nagyon alacsony a nyomás - akkor bizony a szelepeknek annyi!!!
Ebben az esetben lehet levenni a hengerfejet! Minden esetben az összes szelepet cserélni kell!! ... ha görbe, ha nem! (Ajánlott az összes vezetőt is cserélni!) + hf. síkolás!
Kell még.:
- Hf. tömítésszett (ha javasolhatom: Goetze v. Elring esetleg Reinz)
- Komplett vezérlésszett + vízpumpa. (Dayco, Contitek, stb. semmiképpen nem ajánlom a Gates-t!)
- Hf. csavar készlet.
... meg néhány órányi szerelés! ... meg egy pár üveg sör! :) (... hogy valami jó is legyen az egészben!)
:(
Arno1662012-11-13 20:58:49 // 41190
Sikerult atrepulnom egy lazabb fekvorendoron. Igazabol semmi nem ert le, megcsak a rugok sem ertek ossze, nem koppant, csak eleg nagyot ugrott a vas. Ezek utan leallt. Alaneztem, semmi olaj, semmi nyom. Valoban nem ert le az alja.

Utkozes kapcsolo vagymi a helyen, hibakod nincs, benzin van, AC megy.
Vezmuszij egyben, korbefordul a motor.

Inditozaskor viszont szabalytalanul teker, mintha 3 hengerben nem lenne kompresszio 1-ben igen. Egy pillanatra belassul. De lehet rossz a hasonlatom.

Amire gondolni tudok:
-kipuffban valami keresztbeallt vmi
-elugrott a vezerles. (be-be röffen, vissza is durrant egyet)
-valamelyik hengerben tortent valami a szelepek kornyeken. Bár ugy gondolom az nagyobb csörömpöléssel járna tekintve, hogy a vezműszíj ép.

Mas ötlet?

Valakinek lenne kolcsonbe 95-96 2.0TS-hez valo vezmutengely pozicionalo keszlete jutányos konstrukcióban?!
Megneznem h helyen van-e a vezerles.

Köszi,
Arnold
Bambinoo2012-11-13 15:26:13 // 41189
ejj..ez a váltó nem szimpatizál velem. Ma megint elkezdte, hogy elindulok, váltani szeretnék, és nem akarja venni a sebességet, és ha veszi akkor 3-ba rakja, majd 5be.. tehát 2 sebességet ugrik. Mindez hideg motornál. Mentem vele pár km-t, majd leállítottam, majd ismét elindítottam mentem vele és tökélestesen működik. Fogalmam sincs, hogy mi az istenért csinálja ezt, de az biztos, hogy pénteken megy a dokihoz..
gecsa2012-11-13 15:24:15 // 41188
www.olaszautobonto.hu

www.cocozza.it

:D
FRC2012-11-13 15:19:28 // 41187
nem jó a link amit beszúrtál!
Fairlane2012-11-13 10:19:43 // 41185
Vagy három-négy éve csináltam, azóta rendben volt.
FRC2012-11-13 09:55:06 // 41184
SOS keresek V6 TB (166) vezérműtengelyt
Bilux2012-11-13 09:01:03 // 41183
Szelepen van egy gumigyűrű tömítés ha jól rémlik. A henger test az elforgatható, de minek forgatod?
Pasztával csak óvatosan olajjáratoknak nem tesz jót a leváló tömítőpaszta darabka, utána a motornak sem.
gecsa2012-11-13 07:50:22 // 41182
és mennyire lett tartós?
Wickey2012-11-13 07:08:54 // 41181
don't feed the troll. :-P
GTPeti2012-11-13 01:17:04 // 41180
Stimmel...
...de remélem láttad, hogy attól még válaszoltam ÉS hozzátettem, hogy hol keresgéljen a cartárs. (NEM egyszerűen a Google-t ajánlottam.)
hg6idn2012-11-12 22:50:45 // 41179
Ilyesmi gondolkodtam én is, habár ennél is elért az Alfa kórság, külső csavar szépen kijött, belső csavar megindult, majd kitörtek a csavarból a kis körmök (Torx), na itt adtam fel. Majd a szerelőm megoldja:(
Még egy kérdés, nálam a karternál alapjáraton vákuum van, az olajbetöltőt szépen szívja lecsavarás közben. Eddigi benzines autóimnál mindig túlnyomást tapasztaltam. A szellőző csövek gyáriak, normális lehet ez?
Fairlane2012-11-12 22:28:37 // 41178
Jah, úgy értettem, hogy azért nem lehet tömítést venni oda, mert ott nincs is...

Korán van még... :))
Fairlane2012-11-12 22:24:36 // 41177
Majdnem biztos vagyok benne, hogy nem lehet...

Nekem a régi 8V TS-nél szintén dőlt az olaj ugyanitt. Ott nem volt tömítés, viszont volt egy leszorító lemez (olyasmi alakú, mint a kétcsavaros kipuffogó tömítések).
Az alatt jól megpasztáztam összerakáskor, utána jó lett :)
Hari2012-11-12 21:55:34 // 41176
Ha pontosan így néz ki - az összekapcsoló fogak is belső oldalon vannak? ... és még az is fontos, hogy a max. hossza 122 mm legyen!
Akkor legyen belőle egy jónéhány!!! (20-20 db rendelve!)
... közben néztem itt is!!! :)
Ahha! ... valszeg ez lesz az!
droberto2012-11-12 21:42:44 // 41175
Csak arra figyelj, hogy Oetiker legyen és ne ennek silány hamisítványa.
A típusa PG 159. 7 x 0,8 mm a keresztmetszet, két mérettartományban és természetesen rozsdamentes.
Hari2012-11-12 21:31:03 // 41173
OK! ... és tuti, hogy ez a formáció?!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-12 21:14:28 // 41172
nekem van egy csomó a polcon :)
Hari2012-11-12 21:11:28 // 41171
Szeva!
Most én kérnék segítséget! :) ... valaki úgy egész véletlen nem tud valahol a fotón látható féltengely gh. bilincset. (A típusa és persze a mérete is fontos!)

A típusa : MC 0060; illetve a nagyobb verzió MC 0070;
Mérete: 21 - 45 mm; 67 - 122 mm
hg6idn2012-11-12 08:30:36 // 41170
Sziasztok!
156 JTS-nél az "1" számú alkatrésznél

( vezérlés módosító elektromágneses szelep? talán így hívják) lehet csak gumi tömítést venni, vagy kompletten kell cserélni. Már sokat keresgéltem a neten de nem találtam választ :( Határozottan szivárog az olaj, illetve a rögzítés ellenére a hengeres test elfordítható.
Bati2012-11-12 04:56:03 // 41169
Sziasztok

valaki nem tudna nekem kapcsolási rajz beszerző helyet ajánlani 156 2.4 10V hez
gecsa2012-11-11 20:37:02 // 41168
igazából az a bolt már bezárt itt pécsen, így én sem tudom, hogy hol lehet beszerezni..:(
droberto2012-11-11 20:34:39 // 41167
Köszi! :)
Már csak azt kéne megtudni, hol kapható!
Google csak német találatot adott.
Az Euro Store Kft., meg a One Euro Market, de a google ott se talált semmit! :(
droberto2012-11-11 20:24:58 // 41166
Nem szeretnélek megterhelni!
Azért, ha megtudod a nevét, akkor kérlek az üzenőfalamra dobd be! :)
Köszi!
Hari2012-11-11 15:31:13 // 41164
:) Van bizony!!! Esetleg próbáld meg úgy, hogy jobbra-balra tekergeted a kormányt és közben folyamatosan nyomod a kürtöt. .... ha esetleg így néha megszólal. akkor bíztos lehetsz benne: - az átvezetőd cserére szorul!!! (legalább multi kormányos a vas?!)
... zsebbe nyúl és nagyon káromkodik!
(Az átvezető aljában van a duda csatlakozója (nem a lufié!!!) ha azt rövidre kötöd és szól akkor már rendelheted is az átvezetőt!)
gecsa2012-11-11 15:25:22 // 41163


ezzel még tartoztam..:D
Gyula822012-11-11 15:23:08 // 41162
Nem mondta, de ad!
Ha kell szóljatok és szerzek
Zoli19802012-11-11 12:58:26 // 41161
Ja, a kép lemaradt :)

Zoli19802012-11-11 12:55:28 // 41160
Na, a mai napon menetközbeni 3 leállás után nem bírtam tovább, utánnajártam az indítási és leállási gondoknak. A saruval történő játszadozással kiderítettem azt, hogy valami hol érintkezik, hol nem. Tehát a probléma is errefele korlátozódott. A sarun van 3 kábel. A főkábel(vastag), egy vékony kábel, ami nem tudom mi lehet, és egy közepes méretű kábel, ami mint utóbb kiderült felelős az immo/üzemanyagellátásért. Na ennek a kábelnek a végén van egy műanyag házas nem szétszedhető 150A-es biztosíték. Kíváncsiságból széttörtem és lám, el van szakadva a szál, de nem olvadás miatt, csupán elfáradt. A két vége a nem éppen pontos szegecselés miatt elmozdul egymáshoz képest, így hol érintkezett, hol nem. Most direktre kötöttem (ideiglenesen), és eddig minden ok, megmozgattam ráztam az akksit és környékét, de semmi hibajelenség. Ha esetleg valaki ilyesmivel találkozik, esetlegesen ez is lehet a probléma
süsnye2012-11-11 11:22:26 // 41159
nálam már macska se lenne.. ;)
Bilux2012-11-11 11:16:03 // 41158
Pár napja szívok a dudával. Biztosíték jó relé jó csak nem kapcsol mikor nyomon a dudát.
Tehát a kormányban lehet a gubanc. 156 alfa. Kormányban mit nézzek?
Az az "óra rúgó" átvezetésnek van közé a dudának?
WarbiRunner (Gyuri)2012-11-10 23:52:33 // 41157
Van egyszerűbb... tegyél be egy macskát :-D
Nekem a szomszéd macsekja élesítgette a karmait a féltengely gumiharangon, olyan sallangosra szakadt gumit tapétavágóval se tudnék produkálni...ellenben egér az tuti nincs :-D
pb_2012-11-10 23:42:43 // 41156
Hihi! Olvass vissza, keress rá.)))
droberto2012-11-10 23:19:46 // 41155
Látom új vagy! :)
MultiEcuScan + diagnosztika Interface-re van szükséged. Itt megnézheted, hogy milyenre (ELM327 v. K-Line). Témábavágóan GTPeti blogját ajánlom.
droberto2012-11-10 23:15:42 // 41154
Diagnosztikát neki! :)
droberto2012-11-10 23:15:08 // 41153
Köszi! A nevét nem árulta el?
Jim0072012-11-10 21:21:51 // 41152
Üdv cartársak, kellene egy kis segítség. A 156 2.4 Jétédém rosszalkodik egy kicsit.... Kezdődött azzal, hogy az aksi behalt, no problem, bikával indult és minden renben is ment müködött minden, renben vissza töltödött az aksim, aznap még indult, de sejtettem, hogy másnap megint bikázni kell, de új aksit csak másnap tudtam venni /tudtam hogy szar a régi aksi és cserélni is kell, de reméltem h amíg nincs -C° addig jó lesz/. Másnap bikázás megint, el is indult azonnal a verda, de szinte rögtön le is állt és ez még 5X, majd elkezdett járni de kicsit furán. Pár perc melegítés után indultam volna, de semmi erő nem volt benne a 140 le helyett 10 le éreztem, a munkahelyem mélygarázsából alíg tudtam feljönni... :/ gondolkozdtam h nem is erőltetem, de már késésbe voltam a másik munkahelyemről. A fordulatot nem vette, erő nem volt benne / viszont nem füstölt/ 40 nel vánszorogtam, egyszer csak 5-6 km után visszatért bele az erő, működött rendesen. Vettem is egyből egy új aksit reméltem h a hiba nem tér vissza....tévedtem, az új aksival is ugyan így ment, nem volt ereje majd, 5-6 km útán megint ment rendesen. Mi lehet a problem, mi a megoldás, azt meg lehet oldani házilag, vagy Dunakeszi környékén megtudja-e valaki csinálni??
Segítséget előre is kösziiii :)
Bambinoo2012-11-10 20:58:26 // 41151
Sziasztok!

Jart mar vki ugy hogy a selespeed valtoja nem akarta bevenni a rukvercet? Elegge megilyedtem, gyorsan mentem egy kort vele es megjavult. Felhivtam a szerelomet hogy mi lehet a baja de mondta hogy igy vakon csak annyit tud mondani hogy alfa.. Nem a legkifinomultabb meg ez a valto fajta es hogy az elektronika szorakozik.. Volt mar nektek ilyen?
Gyula822012-11-10 15:29:52 // 41150
Nah, megkérdeztem, a srác kb egy 1000-ért adja literjét. Sztem az nem sok érte, egy próbát megér ennyiért.
Azonban mondta, h szigorúan csak lakkozott felnire szabad használni, mert lúgos és az alu érzékeny arra. Lakkozottal még nem volt gondjuk, az enyémnek sem lett baja tőle, meg a lemezfelninek sem, meg a dísztárcsát sem viselte meg. Gyári felnivel nem lehet gond, csak az ilyen "sufnituningossal" (idéztem)
droberto2012-11-10 13:12:54 // 41149
Ha tényeg ilyen hatékony, akkor SZVSZ többünket érdekelné!
Én anno nagyon megszenvedtem vele, és még most is tiszta pöttyös. :(
droberto2012-11-10 13:11:00 // 41148
Nekem sajnos volt! Cigány munka volt! 4 napig csináltam, minden nap 3-4 órán át!
Ilyen lett anno!
Várjuk a képet!
Gyula822012-11-10 11:44:30 // 41147
Vettem felnit külfödről, és mivel égető volt a kérdés, kénytelen voltam megvenni az elsőt, amit elém tettek. Az úgy nézett ki, h a felni belső fele olyan volt, mint a smirgli, annyira rá volt már égve a fékpor, meg minden szennyeződés (jó ég tudja mi minden még). Elmentem a mosóba nyomtam rá felnitisztítót és áttörölgettem ronggyal és lemostam. Telejsen eltűnt róla minden és szép lett. A termék nevét nem tudom, de gondolom a többi hasonló mosókban is ilyesmi lehet. De ha akarjátok szívesen megkérdezem a termék nevét.
gecsa2012-11-10 11:31:41 // 41146
amiről én beszélek, azt egy vizes szivaccsal fel kell kenni, és bő vízzel öblíteni..küllők sarkainál sem volt soha gondom, annyi, hogy ha nem öblítem le rendesen, akkor itt-ott kifehérszik a cucc..nem karcolt, nem mattított sosem..:D este elővakarom róla a képet, meg a nevét...és mellesleg olcsó..:D
droberto2012-11-10 11:26:01 // 41145
Konkréten melyik termékre gondolsz?
A bogároldó kétlem, hogy leszedi a rásült fékport...
droberto2012-11-10 11:24:39 // 41144
A Cif-et meg hamar tedd jó messzire a fényezett felületektől! :)
droberto2012-11-10 11:23:24 // 41143
Jó a kérdés (bár nem ide való). Nekem sincs teljes sikerélményem a témában. A küllők tövében vannak makacs fekete pöttyök, amikhez nem igen férek hozzá.
Próbáltam Loctite 7063 (tisztító) rongy kombóval, de nem az igazi. Amivel haladtam, de a lakkozás nyílván nem annyira kultiválta az a Nitró higító-rongy párosítás.
Kéne valami hatékony de kíméletes megoldás.
Az Autoglymnek van valami szere és keféje is hozzá...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak