Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Otto2006-09-22 15:05:36 // 12694
Csak az a baj,hogy nincs ráírva kívülre semmi,csak az amit előbb írtam+ még pár más dolog,de azok mellékesek.
igi (Roland)2006-09-22 15:03:53 // 12693
ezen az oldalon az összes alfa és a hozzájuk való elektronika rajta van...
Otto2006-09-22 15:03:51 // 12692
Bosch 0 261 203 993 0 007 797 827 0 Ezek a számok vannak rajt! Inkább úgy kérdezem,ez 2.0 16V elektronika?
Otto2006-09-22 15:01:59 // 12691
Ez nem sokat mondott!
igi (Roland)2006-09-22 14:57:27 // 12690
www.lpg-kits.com/alfa.htm Ez az oldal talán segít!
Otto2006-09-22 14:53:21 // 12689
Köszi! Összevetem enyémmel!
igi (Roland)2006-09-22 14:50:55 // 12688
MPI bosch m2.10.4 ez a 155-ös alfának (2.0i TS), az előző az a 156-os 2.0 TS-é...
igi (Roland)2006-09-22 14:46:13 // 12687
Nem 100% de MPI BOSCH mp1.5.5 asszem..
Otto2006-09-22 14:43:10 // 12686
Sziasztok! Tudja valaki,hogy a 2.0 16V motorhoz milyen vezérlőelektronika kell? A száma kéne! Ugyanis kiderült,hogy az enyémbe nem a belevaló moci van,de valószínű,hogy 2.0 elektronikával megy az 1.6 vagy 1.8! Ezt szeretném tudni!
igi (Roland)2006-09-21 18:00:17 // 12685
Thx! Máris kedvenc vagy!:))))
Paco2006-09-21 12:57:38 // 12684
Akkor mondom másképp :) Az FR 7DC+ az egy super plus gyertya ittriumos. Az FR 7DE az super. Elvileg mindkettő jó bele. A 7 szám a hőértéket jelöli tehát csak 7-est tehetsz bele 8 vagy 6 vagy a többi nem jó. A WR sorozatot nem hozza a te autódhoz, de plaz enyémhez igen. Véleményem szerint azért mert az F és a W a kulcsnyílást esetleg a menetet jelöli. Utána kellene nézni de szinte biztos vagyok benne hogy a tiédbe NEM jó a WR sorozatú gyertya. Így már tiszta?
igi (Roland)2006-09-21 12:35:14 // 12683
Ezeket ajánlja gyertyailag, a 7DC+ -t , néztem én is!
Paco2006-09-21 08:29:34 // 12682
Ez így kapásból rossz lesz hiszen ez eleve 4 különböző hőértékű gyertya. Azaz max az egyikfajta mehet bele. Másrészt ahogy elnézem neked 16V motorod van így ez csak az egyik fele. Mi van a másik 4 gyertyával? Amúgy a www.bosch.com -ról ellehet jutni az online alkatrészkatalógusig és az szépen megmondja. A 2.0TS 16V -be az FR 7 DC+ -t ajánlja.
granturismo2006-09-21 08:25:30 // 12681
Én is ugyanígy érzek.
Robi2006-09-21 07:53:24 // 12680
Szerintem a Brisk se rossz. Ismerve az undoromat a Bosch iránt én biztos a Brisket választanám. :)
igi (Roland)2006-09-20 21:45:29 // 12679
Nem az olcsóság a szempont, csak ha egyszer van más jobb áron akkor miért ne tegyem azt be??
igi (Roland)2006-09-20 21:44:38 // 12678
Bosch super plusz,Yttirium betétes: WR 7 DC+ WR 8 DC+ WR 6 DC+ WR 5 DC+.
Robi2006-09-20 16:57:12 // 12677
Ha olcsót szeretnél, akkor vegyél Brisk-et. Tudok hozni az importőrtől.
brien2006-09-20 13:42:25 // 12676
Bosch = fosch :) Legalábbis ami a motorelektronikát illeti :)
FRC2006-09-20 13:39:18 // 12675
Mester emberek, mi haladszódtat a jobb első kerekem felől fékezéskor? olyan mintha valamit darálna a kerék... búgó hang... jelzem csak fékezésnél... ABS nincs az autón
Paco2006-09-20 13:37:21 // 12674
Szia. Igen, jók. Vagy: nem, nem jók. Mit szeretnél hallani? Azt fogjuk válaszolni. VAGY LEGALÁBB ÍRD MÁR BE AZT A KURVA TÍPUSSZÁMOT :)
igi (Roland)2006-09-20 13:26:47 // 12673
Hello! Bosch ITTIRIUM gyertyák szerintetek jók a Ts motorokba?Mert sokkal olcsóbban kitudnék jönni. A 8 gyertya kb 16-18e Ft-be állna meg!
Dex2006-09-20 09:13:28 // 12672
Sziasztok! Tud valaki normális Alfa szerelőt Szolnok vagy Kecskemét környékén?
igi (Roland)2006-09-19 20:22:02 // 12671
Szia, én árulom a vez.módot, ha kell vkinek gyári alkatrész bármi, azt jó áron betudom szerezni.CSak szoljatok..
igi (Roland)2006-09-19 20:17:51 // 12670
Hello! Bosch ITTIRIUM gyertyák szerintetek jók a Ts motorokba?Mert sokkal olcsóbban kitudnék jönni. A 8 gyertya kb 16-18e Ft-be állna meg!
Kau2006-09-19 09:01:12 // 12669
Jaja. De egy ilyen 4000Ft-os "szarságért" nem akartam pestre menni, pláne műszaki nélkül. 4 rossz után végre jót hoztak.
granturismo2006-09-19 08:41:23 // 12668
Sziasztok. Én úgy tudom hogy a gyár csak beszállítót váltott, aki kedvezőbb áron szállítja a módosítót és ezért változott a cikkszáma. A TS rendszerben hengerenkénti 2 gyertya működése egyidejű. A 2.10.3 befecskendező rendszernél ("rácsosműszerfalas" 2.0 TS) lényegében azonos transzformátor hajtja a hengerenként 2 gyertyát, tehát fizikailag sincs lehetőség a gyertyák külön gyújtására. Az ezt követő 2.10.4 befecskendező rendszernél ("kopoltyúsműszerfalas", fémszívócsöves 2.0TS, illetve fémszívócsöves 1.4, 1.6, 1.8) bár valóban külön trafó van a kicsi és külön a nagy gyertyák számára is és a vezérlő számítógépből is külön vezérlőszál megy a kicsi és a nagy gyertyák transzformátorai számára, de ennek ellenére a vezérlőjel minden üzemállapotban párhuzamos. Talán előkészítették a rendszert a különálló trafóvezérlés számára. Ezek után arra gondolnánk hogy az utolsó műanyag szívócsöves TS motorokon már eltérő a két gyertya gyújtásvezérlése, de sajnos nem ez a helyzet, sőt itt visszatértek az első 2.0-nál alkalmazott szimpla trafó- vezérlőszál megoldáshoz. Ebben a párhuzamos gyújtásüzemben valamivel gyorsabb az égés mivel 2 pontból indul ki a lángfront. Ennek különösen magasabb fordulatszámokon van kedvező hatása. A Honda és a MB motorokon már eltérő a gyertyák vezérlése, de azok 10 évvel későbbi fejlesztések. A TS technikát repülögépmotorokon használták régen előszeretettel, de nem az égés gyorsítása, hanem a biztonságosabb gyújtás miatt.
gizmo1452006-09-19 06:25:37 // 12667
Sziasztok! Volna egy kérdésem hogy mi a külömbség ez az újfajta vez. modósító és a régi közzött? Új Mert a réginek úgye a réginek 60666199 a kódszáma. Vagy csak kapott új kódszámot és kész?? De ez a vez. modósító elég jó áron van, lehet meg is veszem ha egyezik a régivel!
Laca622006-09-18 21:39:09 // 12666
Nem,ez még akkor volt mikor megvettem az első igazi autómat,azaz az Alfa 156-ot elvittem egy helyre,hogy nézzék át,mielőtt megveszem.Ott adták ezt az okosságot.Azóta tudom,hogy ezek barmok.De tényleg,túlzás nélkül.Ez már 2 éve volt.Az a szomorú,hogy ezek új ALFA-t is forgalmaznak.Képzeld el,ezek még szervizelnek is.Itt Budapest mellett,10 Km-re.Mi a f@szt tud egy ilyen sufni-KFT hozzátenni az ALFA hírnévhez?Odavittem a verdát,mondja madár k.b. 400 000 ft.,hogy renben legyen.Mondom,majd jövök nemsoká,addig várjon.Na,máshol megcsinálták a vasat,került 150 000 pénzenbe.Hát nálam ennyi az úgymond "szakszervíz".
DCS2006-09-18 21:30:24 // 12665
A Dedra egy icipicit erősebb lett :-) ,de utcán tényleg csak ilyen teljesítménnyel lehet használni,mert még így is kapar a 16-os kerék! :-)
DCS2006-09-18 21:29:07 // 12664
Tudod ,hol tudsz Tutit venni...:-)
Fürjjózsi2006-09-18 21:19:54 // 12663
Jajjj, mint a Totalcaros 155-ös cikkben? Kereskedő: "..Twin Spark...? Dupla vezérműtengely!!" :)
Poló2006-09-18 21:15:17 // 12662
Ők azok, akik más motornak az alkatrészeit szerelték be az autódba?
Laca622006-09-18 21:13:40 // 12661
Egy bizonyos Alfa szervízben mondta nekem ember,hogy a kicsik előgyújtanak,aztán majd jönnek a többiek.Ettől olyan hihetetlen fürge.Az is.Most akkor mitől olyan fürge? Midegy is, az és kész.Egyébként azóta sem látogattam őket és nem is fogom.
Poló2006-09-18 21:04:30 // 12660
Én is úgy tudom, hogy előbb a nagy gyertyák gyújtanak, utánna a kicsik elégetik a maradékot.
Laca622006-09-18 21:03:11 // 12659
Sziasztok! Valaki világosítson fel a TwinSpark fogalmáról,mert elbizonytalanodtam.Eddig úgy tudtam,a kisebb gyertyák az előgyújtásban játszanak szerepet.Viszont egy sokunk által ismert szerelőnk azt mondja,az baromság,azok a gyertyák a gyújtás után játszanak szerepet,méghozzá azért,hogy még rásegítenek a löketre,valamint még elégetik(berobbantják) a maradék el nem égett keveréket,ezáltal javítják a teljesítményt és csökkentik a károsanyag kibocsájtást.Alfa vezetés szempontjából teljesen mindegy,de mégis ???Mi f@szt csinálnak azok agyertyák????????
Fürjjózsi2006-09-15 20:35:44 // 12658
Grandturismonak egy mega HAIL!!!! Leírása alapján az imént kitisztítottam a fojtószelepházat, most "Schaffhausen"!!!!!!!! Tünetek voltak: nem indult elsőre, állandóan ingadozó alapjárat... Kitör az öröm!!!!!!!! :)
Lacza2006-09-15 13:05:06 // 12657
Rendben,ráér,köszi:) Addig úgysem leszek itthon és nem is tudnék alfázni.
András bácsi2006-09-15 13:03:20 // 12656
A csuklóról azt írtam, hogy lehetséges a csúszás, mert lerokkantam. :) De október elején küldöm.
András bácsi2006-09-15 13:01:36 // 12655
Szerinted hány km-t bír egy ilyen felhúzott motor?
Lacza2006-09-15 12:59:35 // 12654
Rendben,köszi:) Egyébként ez mindenképp a jövő zenéje,mert most anyagilag nagyon nem vagyok ott a szeren,csak érdeklődök. Bár asszem hallgatok Bandi Maestro-ra és nem lesz belőle semmi:) Esetleg egy kis csipptunning:)
Poló2006-09-15 12:55:38 // 12653
Ha nagyon érdekel a téma, akkor kérdezd meg DCS-t. Múltkor írta, hogy csinálta egy Lancia Dedrát. Kb. 300 lovas lett. Szerinte ennyi erőt fölösleges első kerékre vinni.
Lacza2006-09-15 12:53:47 // 12652
Így már érthető:)
András bácsi2006-09-15 12:49:08 // 12651
Nehéz jó összehangolni. A rendes anyagköltsége a járulékos dolgokkal simán két kiló felett. Plussz sok meló, tökölés. Aztán szerintem rövid úton szétszedi a hajtást a túlzott teljesítmény. Utcai, napi használatú gépet én nem faragnék, max. valami hobbiautót. Azokból is, amihez olcsó az alkatrész.
Lacza2006-09-15 12:44:36 // 12650
Ezt a rövid és velős választ vártam:))) Miért?
Lacza2006-09-15 12:33:27 // 12648
EZ nem hangzik soknak:) Szted érdemes?
Grando2006-09-15 12:20:26 // 12647
A túrót kihagytad. ;))
András bácsi2006-09-15 12:17:37 // 12646
Hengerfejtőmítés, dugók, vezérlőprg., kipufogó, szívócsövek.
Lacza2006-09-15 12:03:21 // 12645
Sziasztok,szerintetek érdemes lenne turbósítani az autómat? Érdekelne,mit kellene ehhez kicserélni meg ilyenek?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak