Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Tommaso 1592006-10-04 11:30:45 // 12892
Gondolom befolyásolja az élettartamát a hűtővíz és fagyálló is!Az most lett cserélve,igaz nem alfa,hanem skoda gyári fagyállóra...Akkor azt mondták nekem,h az mind1,h alfa v skoda,egyedül a hűtő anyaga a lényeg!
Tommaso 1592006-10-04 11:28:44 // 12891
Ha már a vízpumpánál járunk akkor kérdeznék én is! Nekem 93.000 van az 1.6 TS-ben,de én úgy tudom,h most másodszorra is csak szíjat,és görgőket cseréltek benne!A vízpumpa mennyire kényes kérdés az 1.6 TS-ben???Mikor időszerű a csere,és honnan veszem észre?Túlzottan melegszik a vizem???
kru2006-10-04 11:25:42 // 12890
ha szabad kérdezni mi lett a gyári vezetőgörgő helyett?
kru2006-10-04 11:23:27 // 12889
ellenben a Gates hangosabb, nem? az persze nem kérdés, hogy az a fontos, melyik bírja tovább, de mégis...
Tibcsi1662006-10-04 11:19:07 // 12888
Hali, Most akkor jól összekavartatok :) Az egyértelmű, hogy szíjat és görgőket is kell cserélnem, de milyet?? Találtam gyári készletet de akkor ez most valójában milyen is lehet? SKF vagy Gates ?? Sőt akkor még ha vízpumpát is cserélek akkor máris 50eFt körül járok :( Igi lszi nézd meg te mennyiért és milyen szettet tudnál szerezni vízpumpával.. Motor: 841C000 Alváz: ZAR9360000.. Köszi
igi (Roland)2006-10-04 10:48:15 // 12887
Gates az jobb, már nem 1 szerelő mondta...
András bácsi2006-10-04 10:42:28 // 12886
Kb egy héttel ezelőttig egyezett a véleményünk. Akkor cseréltem fater JTD-jén főtengelyszimmeringet többek között. A gyári SKF vezetőgörgő ekkor (9000km-t futott) már szemmel láthatóan lógott, így távozott a kukába. :( Láttam továbbá Gombóc Dayco vezérműszíját 60e km után. Na ez sem volt meggyőző: a kb. 2x annyit futott Gates jobban nézett ki.
brien2006-10-04 10:28:20 // 12885
izé...első
brien2006-10-04 10:24:57 // 12884
Naív kérdésem van :)) Honnan a francból tudom meg, hogy az alső fékrendszerem Lucas vagy ATE? :)) Mert mindig ez az első kérdés a fékbetét cserénél :)
kru2006-10-04 09:09:12 // 12883
Kérem tisztelettel, a kis füstösökön időnként illik szelephézagot nézni, állítani. Tudja-é valaki, hogy a multijet motorok, leginkább a 20V-s is ilyen vagy az hidrotőkés?
kru2006-10-04 09:07:12 // 12882
...tudta-e Ön? szóval idegesített, hogy a hőfokjelző (füstösről van szó) állandóan az 50 és 90 közötti kis csíknál áll bebetonozva, néha picit feljebb kúszik, de minimálisan. Mondom nem igaz, hogy 70 fok az üzemi hőmérséklet. Biztos szar a termosztát. Felvilágosítottak, de erről egy leírás sem szól sehol tudtommal, hogy az 50 és 90 közötti osztás az a 80 fok. És nem 70, ahogy alapból gondolnánk. Ezt megerősítendő ki is lett mérve, hogy tényleg annyi fokos a víz, mint amit mutat. Vagyis 80. Nem tudom a benzines is így van-e, gondolom igen.
janrob2006-10-04 08:29:20 // 12881
nekem is elkezdték fikázni a Daycot, felhívtam a márkaszervizet, és a gyári beszállítók egyike. SKF-et tettem bele én is.
brien2006-10-04 07:53:08 // 12880
Elgondolkoztam :DD
igi (Roland)2006-10-03 18:50:08 // 12879
Megtudom nézni a neked a szettet, csak kéne egy alvázszám..és hogy mi kell!Amúgy ajánlott a vízpumpát is cserélni! Én miután megvettem, midnent cseréltem, a balansz szijat, és a balansz görgöket!
sztane2006-10-03 18:39:02 // 12878
én is azt javaséom, hogy ne csak a szíjakat és görgőket, feszítőket cseréd, hanem a vízpumpát is. tőlünk nyugatra ez nem kérdés, csak így együtt cserélnek.
Karakot2006-10-03 18:28:17 // 12877
Nem értek hozzá, de sokan favorizálják még a Gates szíjakat is.
csocsi2006-10-03 18:06:21 // 12876
Igen a vízpumpa is fontos, nekem amiatt adódtak gondjaim :((((
granturismo2006-10-03 18:03:22 // 12875
Feltétlenül cseréljél. Görgőket is, sőt a JTD-nél a vízpumpát is. Van sajnos ismerősöm aki amiatt járt pórul, mert a vízpuma cserét kihagya. Én a Dayco vezérműszíjat és az SKF, SNR görgőket javaslom.
csocsi2006-10-03 18:01:26 // 12874
Szerintem ha cserélsz szíjat akkor a csapágyakat is dobd ki
Tibcsi1662006-10-03 17:59:47 // 12873
Segítsetek, Kéne cserélnem vezérműszíjat, (mert ugye ezt illik kicserélni ha éppen most vettem a vadat és nem tudom mennyi a pontos kilométer..) Kitől vegyek, és kell-e mindenképpen feszítőcsapágyakat is cserélnem ??
Karakot2006-10-03 17:09:01 // 12872
Az ilyen világmegváltó termékek mindig jó kedvre derítenek. :))))))
Paco2006-10-03 16:03:06 // 12871
Vagy ez egy marhanagy f@szság? :) Honnan jöttél rá? :)
brien2006-10-03 15:57:59 // 12870
Még egy kérdés... Valaha az életben szerelt már be valaki ilyet az autójába, amit itt is hírdetnek? Turbonator Vagy ez egy marhanagy f@szság? :)
brien2006-10-03 09:38:47 // 12869
köszi :)
granturismo2006-10-03 09:20:03 // 12868
145/146 22099 hsz tól.
brien2006-10-03 09:14:27 // 12867
Már nem emléxem melyik topicban beszéltétek ezt a fényszóróállító-csavaros kütyüt, amit legyártanátok egyedibe...
Nekem ez hiányzik, a fényszóróké megvan,
de normál/tompított az eltört, valami műanyaggal próbáltam pótolni...
Hari2006-10-03 08:29:02 // 12866
Hello! Szerintem először pillants rá a fékbetétre, hogy milyen vastag, - egyébként biztos nem rugós visszajelzős- ha elég vastagnak tűnik, akkor a hiba oka a következő: A fékbetét a helyén azért ad ki visító hangot, mert rezeg. (A hang-rezgés ) A megszüntetése rém egyszerű. Szét kell szedni a féket, megtisztítani a betétek hátoldalát és bekenni betétrögzítő pasztával. Összerakni és csá vinnyogás!
dfg (Tanárúr)2006-10-02 21:56:45 // 12865
10e a hátsó, 18 az első. de az unixtrade.hu-n mindig tudsz tájékozódni, de ezek csak kb árak.
janrob2006-10-02 21:45:23 // 12864
És kb. mennyi lehet egy fékbetét jó erős magyar Ft-ban?
dfg (Tanárúr)2006-10-02 20:44:03 // 12863
kopott a betét, és jelez a kopásjelző rugó. ha ruós betét van benne.
janrob2006-10-02 08:13:31 // 12862
Az mitől van ,h vinnyog a fékem, de csak ha fékezés után felengedem a pedált, ha nyomom, akkor nem. Csak olyan gáz, h ilyen szép ótó, és mégis vinnyog.
AwoL2006-10-02 07:39:49 // 12861
Hello! Van egy olyan gondom az olajkályhával(164TD2.5) hogy reggelente nehezen indul, ha adok neki egy kis gázt akkor könnyebben. Nap közben ha már egyszer felmelegedett a vas akkor azonnal indul. Izzitás és már röffen is. Csak reggel kell hosszasan kinlódni. Hiába izzitok többször akkor is kell a gázfröccs és utánna egyszer csak elkapja. Ilyenkor az alapjárat is leesik aztán az is megjön. Valakinek van ötlete hogy mi lehet?(utánna már az alapjárat is jó napközben, vagy délután mikor indulok vele haza 6 óra hülés után). Előre is kösz.
Karakot2006-09-30 17:39:55 // 12860
Ezt még kiegészíteném: nálam jó volt a bizti, és hozzád hasonlóan mondták az egyik helyen, hogy gomba lesz, 8000 pénz. Aztán Pirinél kiderült, hogy a relé volt a szar, megbütyköltük, és jó, és egy fillérbe sem került. Szóval azt is meg kell nézni.
Ferke2006-09-30 13:58:47 // 12859
Itt az ePER-ből egy rajz, ha ez segít:
zoo2006-09-30 13:47:28 // 12858
a segítségetekre lenne szükségem. a 156-osomból ki szeretném szedni a bal oldali ködlámpámat, mert be van ázva. csak az a gond, hogy nem tudom honnan kezdjek neki. pattintsam ki a lökhárítóból a műanyag betéttel együtt, vagy pedig az autó aljárólhátulról próbálkozzak. fogja vmi csavar is, vagy csak patentok? nem szeretném eltörni. lécci segítsetek. előre is köszi! kellemes szombatot!!
Ferke2006-09-30 00:12:49 // 12857
A ventillátor biztijét nézd meg, ha nem az a baj, akkor a hőgombáját cserélni kell.
Ferke2006-09-30 00:08:23 // 12856
Az első az gyanúsan kuplungszerkezet csere. A kinyomócsapágyad zörög, mikor nincs kinyomva. Ezt szettben szokták cserélni. A kuplung azért lett könnyebb, mert a k-szerkezeten a lemellák végei, ahol a kinyomócsapágy ráfekszik, teljesen elkoptak. Ez után az a fázis jön, hogy szétesik a szerkezet, és a pedál meg be.(se előre se hátra) 2. a termoszátot nem ezért írtad, hogy kellene?írtam az adokveszekbe árat.
Cgo2006-09-29 23:50:29 // 12855
sziasztok, 2 dolog kinoz mostanaban: az egyik, hogy szinte egyik naprol a masikra felpuhult a kupplungom. erzesre tul konnyen jar es mintha rovidebb uton jarna. talan osszefugg, hogy jaro motornal valami csorog a valto felol, ha kinyomom a kupplngut, akkor elhallgat... mi a fene? a masik, hogy dugoban felforr a vizem, nem kapcsol a ventillator... raadasul miota ez van, mintha 5-6 fokkal lejjebb ment volna a mutato, mar nem all szigoruan a 90-en, mint idaig... segitseg!
Paco2006-09-29 22:46:49 // 12854
Tudod. Nem minden motor TS de minden TS motor :)
granturismo2006-09-29 22:44:22 // 12853
Jájjjájjájjájjájjá:-))))
Paco2006-09-29 22:31:39 // 12852
Nem. :) A 8V módosítója más mint a 16V-é
dfg (Tanárúr)2006-09-29 21:06:33 // 12848
tudja valaki, hogy hol lehet a vezérlésmódosítóhoz javítókészletet venni? van egy tartalék hengerfejem, és kisérletezni akarok.
Apacs2006-09-28 23:57:17 // 12847
Az összes TS motornak egyforma a vezérlésmódosítója? Az 1.4-esnek is ugyanaz mint a 2.0-ásnak?
Karakot2006-09-28 23:25:24 // 12846
Majd írd meg, hogy mi lett a story vége, kiváncsian várjuk a fejleményeket. :)
gizmo1452006-09-28 21:01:07 // 12845
Lehet csak azt akarta hogy többet foglalkozz vele. :)
Bella2006-09-28 20:37:51 // 12844
Ja, és most, hogy így kibeszéltük a kocsi bajait nem is rángatott reggel:-)
Bella2006-09-28 20:36:30 // 12843
Hali! Persze, hogy nem kérdeztem vissza, mert fogalmam sincs ezekről a dolgokról, hiába kezdtetek volna el okosítani:-) Majd megbízok vele valaki hozzáértőt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak