Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Paco2004-11-05 11:15:34 // 13
Először is : Mi a problémád? A mellékesen felvetett kérdésedre a válasz pedig az, hogy igen*, de ennek semmi köze ahhoz, hogy mikor kapcsol a hűtőventillátorod illetve mikor nyit a termosztát vagy a fűtés. *igen= a szegénykeverékes mód nagyobb hőterhelést jelent a motornak.
ingegnere2004-11-05 11:13:16 // 12
Termosztát, jeadó és a venti hőgombája nincsenek szinkronban. Szerintem ki kéne próbálnod egy új hőgombát.
norbee2004-11-05 10:24:03 // 11
Ollé! Hűtéskérdés 1.5 boxer, tavaly nyáron nagygenerál. Ennek során vízpumpa is cserélve, fémlapátosra (aminek a lapátjai ugye nem törnek, mint a műanyaglapátosé), május végén vadi új hűtő, ventillátor hőkapcsoló, visszajelző műszercsere, egy hete gyertyacsere. Termosztát másfél éve cserélve emlékeim szerint, de olybá tünik, hogy nyit. Szimptóma: autó pár kilométer alatt rendesen bemelegszik, kissé szegény keverékkel üzemel (hidegen nyáron is szivatóval indul), ritkán pörög 3500 fölé (városi üzemmód), alapjárat csont 900 RPM, minimális ingadozással. Folyamatos üzemben a mutatót ráragasztották a 80 fokra. Várakozásnál lassssssan melegszik, a ventillátor bekapcs, de már csak akkor, mikor kigyullad a melegedést jelző piros lámpa is. Ventillátor jár 15-20 mp-t, aztán kikapcsol. Víz ezalatt visszahül 90 fokra, majd minden indul előről. Ha ventikikapcs után leveszem a gyújtást, majd visszarakom, a mutató 80 fokra esik, de a piros lámpa változatlanul ég. Ha bekapcsolom a fűtést is, egy perc alatt elalszik a piros lámpa is. Ergó valószinűleg helyesen működik. Valahol olvastam, hogy a helytelen vezérlés is okozhat túlmelegedést. Szerintetek?
Paco2004-11-05 08:52:37 // 10
Ha mutató nélkül a tekercs elfordul akkor vagy lötyög a mutató a tengelyen, vagy rosszul van összerakva és a mutató megszorul valahol, a műszernek meg nincs elég nyomatéka elfordítani. Ha a napiszámláló megy akkor nem a jeladóban illetve az odavezető kábelben kell keresni a hibát. Ha régen is csinált ilyet, de időnként megindult akkor érintkezési hiba. Nézz át, és tisztíts meg minden csatlakozót a műszerben (a műszer alapcsatlakozóját is). Ha forrasztott akkor finoman mindet újra melegítsd át.
Thomika2004-11-04 22:18:30 // 9
Paco: a napi számláló megy, so méri a megtett utat, csak sebességet nem. Azt nemtudom megnézni,hogy mutató nélkül megy-e, mert csak félig összerakott állapotban hajlandó működni. Korábban is volt olyan probléma vele,hogy néha nem akart beindulni, de aztán vmi isteni csoda folytán mégis elindult...de csak mikor már 60-70 körül jártam....úgyhogy nemértésem van! Mi akadhat ki benne, ami miatt most nem megy?!
Paco2004-11-04 21:20:01 // 8
Thomika: Ha nem raksz rá mutatót maga a műszer vagy a tengely működik?
Paco2004-11-04 21:16:56 // 7
Jó kérdés. Végül is a négyszögjel egy 50%-os impulzusjel. :) A fogaskoszorú amiról veszi a jelet kb fele-fele fogazott, így elvileg némileg torz négyszögjel is lehet.
Paco2004-11-04 21:14:28 // 6
Szedd szét tisztítsd meg, rakd össze. El kell múlnia. Szerintem az egyik fékpofa rugója lötyög, és hol hozzáfeszíti, hol meg nem.
Tedi2004-11-04 21:04:22 // 5
De ezt még most is csinálja, attól függ, milyen kedve van. Ennyiszer kapna kavicsot??
Thomika2004-11-04 20:14:35 // 4
Én a múltkor megcsináltam a fehér műszerfalat a kocsiban. Sajnos bármennyire vigyáztam,leestek a mutatók a műszerekről. A for. mérő működik,azt vissza tudtam rakni rendesen, de a seb.mérő nem reagál semmire :(((( Paco: Esetleg ugyanaz lehet, amit Robinak említettél? 5letek???
Robi2004-11-04 20:06:02 // 3
Más a műszerfal. Bár lehet, hogy a csatlakozók megegyeznek. A jeladó állítólag ugyanaz. Paco: kösz az infot.
BFMSE2004-11-04 19:59:35 // 2
Teddy! Beszorult egy kavics, de mar kiesett... A fordulatszamhoz visszaterve milyen jelet ad a jelado? Negyszogjel?
Tedi2004-11-04 18:43:18 // 1
No akkor én is bővíteném egy hozzászólással a szerelműhely topicot :) A jobb hátsó féktárcsa környékéről időnként idegtépő nyikorgás hallatszik. Egyszer megáltam megnézni, hogy mi lehet az, de csak annyit láttam, hogy a fékbetétek környékén valami nagyon füstöl. Ezek után 2 héttel ment vizsgára az ótóm. Mielőtt elment műszakira, természetesen átnézték, de nem mondtak rá semmit, csak annyit, hogy féktárcsán, fékbetéten nincs rendelellenes kopás, vastagságuk megfelelő. Én a kézifékre gyanakszom, de azt is átvizsgálták, beállították, szintén azt mondták, hogy semmi baja. Várom az ötleteket :) Előre is köszi!
Wickey2004-11-04 18:16:45 // 0
Megpróbálok szerezni kölcsibe egy 75 2.4TD műszert egy próba erejéig, ha compatible. Megérdeklődöm.
Paco2004-11-04 18:12:57 // -1
Ööööööö 90. Azt nem ismerem. De kb egykorúak így lehet hogy a chip ugyanaz . Mérd ki a jeladót :)
Paco2004-11-04 18:10:39 // -2
Ha 33-asod van, és a jeladót már cserélted akkor valószínűleg nem tudsz már segíteni rajta. A műszerfalban a frekvencia feszültség átalakító chip adta meg magát anno 3 éve én is világba kerestem, de önmagában nem árulják. Másik műszeregység kell. Mérni a jeladót szkóppal tudod vagy frekvenciamérővel. Impulzusjelet ada fordulatszámmal arányos frekvencián.
Robi2004-11-04 12:25:47 // -3
Üdv a műhelyben! Az a szándékom, hogy egy olyan topicot nyissak, ahol megfér egymás mellett a dízel és a benzines, mert közös cipőben járnak: bütykölni kell. Kezdenek gyűlni a tapasztalataim az autóm szerelgetése közben, ha valakinek segíteni tudok, szívesen megteszem. De nekem is lenne egy nyűgöm: nem működik a fordulatszámmérőm. Eleinte teljes mértékben meg tudtam érteni, mert hiányzott a jeladó. :) Pótoltam, de továbbra se mozdul a mutató. Nem tudja esetleg valaki, hogy milyen jelet kell adjon? (Mit kell mérnem rajta?) Vagy esetleg maga a műszer szokta megadni magát?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak