carver2020-02-04 23:25:54 // 3038
a crude ára először január 8-án szakadt be amikor irán lelőtte az ukrán gépet. A Coronavírusról január 17-től kezdtek szaporodni a cikkek, tény hogy 20-a után még meredekebben kezdett süllyedni az olaj ára...
RomeoOne2020-02-04 21:04:34 // 3037
Oil Stocks Hit With a One-Two Punch of Coronavirus and Sustainability Goals
China Oil Demand Has Plunged 20% Because of the Virus Lockdown
The crude oil market is increasingly pricing for a major hit to demand from the coronavirus epidemic in China
etc., etc.
A koronavírusról szól most minden. Irán nem nagyon tudja most mozgatni az árakat, pár napja is volt valami balhé ott, semmi hatása nem volt...
China Oil Demand Has Plunged 20% Because of the Virus Lockdown
The crude oil market is increasingly pricing for a major hit to demand from the coronavirus epidemic in China
etc., etc.
A koronavírusról szól most minden. Irán nem nagyon tudja most mozgatni az árakat, pár napja is volt valami balhé ott, semmi hatása nem volt...
carver2020-02-04 20:29:53 // 3036
ez inkább annak a hozadéka hogy Irán nem indított háborút...
zgi5212020-02-03 16:06:05 // 3035
egy próbát megér majd a kis offos ecoboostnak, referálni fogok. :)
RomeoOne2020-02-03 12:16:20 // 3034
Üzemanyagár-változás 2020.02.05-től:
benzin: -3 Ft/liter
gázolaj: -5 Ft/liter
A benzin átlagára 382 forint, a gázolaj ára pedig 395 forint lesz a hét közepétől.
Ez már sorban a 6. csökkentés. Idén már 14 forintot csökkent a benzin, és 26 forintot a gázolaj literenkénti ára.
A koronavírus pozitív hozadéka :)
benzin: -3 Ft/liter
gázolaj: -5 Ft/liter
A benzin átlagára 382 forint, a gázolaj ára pedig 395 forint lesz a hét közepétől.
Ez már sorban a 6. csökkentés. Idén már 14 forintot csökkent a benzin, és 26 forintot a gázolaj literenkénti ára.
A koronavírus pozitív hozadéka :)
RomeoOne2020-01-29 21:31:24 // 3033
carver2020-01-29 21:25:39 // 3032
hát a fogyasztás biztos nem lesz annyival kevesebb mint amennyivel többe kerül a 100-as benzin, emiatt ne vedd meg. Nekem is fáj amikor egész tankot városi dugóban megyek vele és 12-13 között eszik, bezzeg 130-nál autópályán 8,1-et és még 160-nál is csak 10 körül
zgi5212020-01-29 08:40:27 // 3031
köszönöm, legközelebb megpróbálom a prémium OMV-t. bár keveset vezetem, de ha a fogyasztás kedvezőbb lesz már megérte. nyáron okés, de télen sajnos nem hozza az elvártakat ez a kis turbós motor. :( literekkel többet nyel, mint a szívó evett azonos használatban. :(
RomeoOne2020-01-28 22:12:30 // 3030
Nem hiába tankolok mindig a MOL-nál. Ennyit arról, hogy a MOL szar, mert magyar :DDD
dev1662020-01-28 22:00:46 // 3029
MOL üzemanyagok összetétele:
MOL Evo 100 Plus prémium motorbenzin: ETBE-alapú, az OMW-hez hasonlóan bioetanolból előállított ETBE-vel érik el a magasabb oktánszámot és az 5% biotartalmat.
MOL Evo 95: legfeljebb 10% bioetanol, a gyakorlatban is 10% közelében. Messziről kerülendő kategória 2011 előtte autóknál
MOL Evo D Plus prémium dízelolaj: a november 15 - február 28 között kapható téli extra prémium gázolaj legfeljebb 0,5% biodízel összetevőt (FAME) tartalmaz. Valószínűleg ez nyáron is így van, de ezt nem erősítették meg
MOL Evo D: téli időszakban ebben is csak max. 0,5% FAME van, nyáron viszont 7% közelében
Nyár: május 1 - szeptember 30
Tél: november 15 – február utolsó napja
Átállási időszakok: március 1 - április 30 , október 1 – november 14
Szóval senkit ne tévesszen meg a B7, E5 jelölés a kútoszlopon: lehet még tiszta üzemanyagokat kapni, csak tudni kell, melyik az.
MOL Evo 100 Plus prémium motorbenzin: ETBE-alapú, az OMW-hez hasonlóan bioetanolból előállított ETBE-vel érik el a magasabb oktánszámot és az 5% biotartalmat.
MOL Evo 95: legfeljebb 10% bioetanol, a gyakorlatban is 10% közelében. Messziről kerülendő kategória 2011 előtte autóknál
MOL Evo D Plus prémium dízelolaj: a november 15 - február 28 között kapható téli extra prémium gázolaj legfeljebb 0,5% biodízel összetevőt (FAME) tartalmaz. Valószínűleg ez nyáron is így van, de ezt nem erősítették meg
MOL Evo D: téli időszakban ebben is csak max. 0,5% FAME van, nyáron viszont 7% közelében
Nyár: május 1 - szeptember 30
Tél: november 15 – február utolsó napja
Átállási időszakok: március 1 - április 30 , október 1 – november 14
Szóval senkit ne tévesszen meg a B7, E5 jelölés a kútoszlopon: lehet még tiszta üzemanyagokat kapni, csak tudni kell, melyik az.
Satti2020-01-28 12:45:32 // 3028
Ez elvileg attól is függhet, hogy ki mennyit használja az autót. A magam részéről nagyjából évi 3-4 ezer km-et megyek vele összesen. Mondjuk ha jól belegondolok, ennél a kevés km-nél inkább majd a 100-ast tankolom bele, éves szinten ez így nem egy nagy többlet kiadás. Mert megérdemli. :)
Zsolt1552020-01-28 10:22:31 // 3026
E10 tanken
Ez egy német oldal, ahol fel van listázva, hogy melyik márkák, melyik típusa képes elviselni az E10-et és melyik nem.
A linket az Alfa Romeohoz állítottam, de szinte minden európai modell fel van sorolva.
Pl. Ihr Alfa Romeo 146 verträgt nicht SUPER E10. Azt jelenti, hogy: Az Ön Alfa Romeoja nem képes elviselni a SUPER E10-et.
Ahol zöld pipa és nem x jelenik meg, abban értelem szerűen nem.tesz kárt az új üzemanyag.
Ez egy német oldal, ahol fel van listázva, hogy melyik márkák, melyik típusa képes elviselni az E10-et és melyik nem.
A linket az Alfa Romeohoz állítottam, de szinte minden európai modell fel van sorolva.
Pl. Ihr Alfa Romeo 146 verträgt nicht SUPER E10. Azt jelenti, hogy: Az Ön Alfa Romeoja nem képes elviselni a SUPER E10-et.
Ahol zöld pipa és nem x jelenik meg, abban értelem szerűen nem.tesz kárt az új üzemanyag.
carver2020-01-27 21:32:02 // 3025
annak is van előnye, 2000 forinttal olcsóbban megkapod ugyanazt :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 21:18:59 // 3024
Hát én semmi különbséget nem érzek a 100as benyával
carver2020-01-27 21:05:33 // 3023
mégegy elírás, a magasabb oktános gyújt hamarabb....
carver2020-01-27 20:38:55 // 3022
Shell teszt 3:32-nél
carver2020-01-27 20:34:30 // 3021
legutoljára pont 100-ast tankoltam a Giuliába és egyértelműen érződik hogy jobban harap.
Pont akkor van értelme a magasabb oktánnak ha a gyújtás tud alkalmazkodni az oktánhoz. Itt van egy angol nyelvű videó amiben a srác elmagyarázza a dolgot, illetve van benne egy Shell által végzett teszt amiben egy VW TSI motor 2 hengerébe normál (gondolom 95-ös) benzint a másik kettőbe V-Powert fecskendeznek. A különbség 4%, utána meg is cserélik a hengerek üzemanyagellátását, hogy lásd hogy nem csalás nem ámítás (persze ez csek egy videó :)
Az is látszik hogy az alacsonyabb oktános hengerek hamarabb gyújtanak mint a magasabbat használók, azt mondjuk nem tudtam hogy ezt a motor akár hengerenként is tudja az oktánhoz igazítani...
normál benzin vs magas oktánszámú
Pont akkor van értelme a magasabb oktánnak ha a gyújtás tud alkalmazkodni az oktánhoz. Itt van egy angol nyelvű videó amiben a srác elmagyarázza a dolgot, illetve van benne egy Shell által végzett teszt amiben egy VW TSI motor 2 hengerébe normál (gondolom 95-ös) benzint a másik kettőbe V-Powert fecskendeznek. A különbség 4%, utána meg is cserélik a hengerek üzemanyagellátását, hogy lásd hogy nem csalás nem ámítás (persze ez csek egy videó :)
Az is látszik hogy az alacsonyabb oktános hengerek hamarabb gyújtanak mint a magasabbat használók, azt mondjuk nem tudtam hogy ezt a motor akár hengerenként is tudja az oktánhoz igazítani...
normál benzin vs magas oktánszámú
dev1662020-01-27 20:12:58 // 3020
A Shell-nél biztos nem, a MOL-ról holnap kiderül.
dev1662020-01-27 20:11:04 // 3019
ez vagy 3 éve történt bőven az E10 hiszti előtt. Rá egy évre a benzin nyomásszabályzó membránja porlott szét ugyanígy (mondjuk az is Bosch termék). Teljesen biztos vagyok benne, hogy az etanol marta szét mindkettőt, mert attól eltekintve, h sokszor állt hetekre, ennek a járgánynak a lehető legkíméletesebb sors jutott, ami egy ennyi idős autónak juthat. Világ életében garázsban állt, nem tankoltunk bele akármit, nem volt kitéve extrém hőingadozásoknak, stb. Most van benne 35ekm. Más gumi-alkatrészei gyakorlatilag új állapotban vannak. Pontosan az állás okozta a bajt. Ez egyértelmű.
carver2020-01-27 20:03:16 // 3018
A Gajdán videóból kiderül hogy az etanol valóban feloldja, öregíti a gumit és korrodálja a vasat és bizonyos alumínium ötvözeteket (akár 24 óra alatt is). Ő például az oldtimerébe 100-ast tankol.
E10 Gajdán
7:55 gumi
10:20 aluminium
E10 Gajdán
7:55 gumi
10:20 aluminium
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-27 19:53:02 // 3017
kb ugyan azok akik az ismeretlen kannás nyálat :DDD
frusciante2020-01-27 19:38:14 // 3016
E85ot a sok bocsánat a kifejezésert de fillerkuro tankolta és őrült H olcsóbban teszi meg a 100kmjet. Akkor azokat pont nem érdekelte H mi lesz a kocsival... Sokan még át sem alakították a vasat hozza.. Az e10el nem történik más minthogy benzin árban veheted az etanolt....tudom nem sokat csak teletankonkent 5-6 litert a 2-3helyett ...ha ugyanazért a pénzért mint tavaly hirtelen szarabb anyagot kapnak az emberek akkor érthető hogy mindenki ertetlenkedik... E85ot azért tankoltak mert ocsoe akartak járni E10et viszont most kényszerből fognak vagy prémiumot tankolhatnak de azt is kényszerből legalábbis azok akik ezen agonizalnak mert aki eddig is prémiummal járt azt ez most nem hiszem hogy érdekli.
RomeoOne2020-01-27 18:29:49 // 3015
Én már csak azt nem értem, hogy hogyan lehet, hogy mikor bejött az E85, akkor boldog-boldogtalan rohant, hogy az olcsó takonyból tankolja a kocsiját. Most meg, hogy bejött az E10, amiben alig több, mint tizedannyi bioetanol van, mint az E85-ben volt, mindenki azért forgolódik álmatlanul, hogy szétporlik alatta a kocsi...
Rejtély :DDD
Rejtély :DDD
RomeoOne2020-01-27 18:13:57 // 3014
Túlparázod ezt a bioetanol dolgot. Gondolod, hogy egy 23 éves gumi nem öregszik és mállik szét bármitől ennyi idő alatt? Lefogadom, hogy 0 bioetanollal is pont így nézne ki. A bioetanol most az új divatmumus, de rengeteg más öregítő hatásnak vannak kitéve ezek az anyagok, élettartama van ezeknek is, és ez a gumik esetében messze nem huszonévekben mérhető...
RomeoOne2020-01-27 18:10:17 // 3013
És ez ugyanígy van a MOL-nál meg a Shell-nél is... :)
dev1662020-01-27 16:38:45 // 3012
Ezekkel a képekkel még tartoztam. Egy akkoriban kb 28ekm-t futott, 23 éves autó benzinpumpája és a tank tartalma, E5-ös prémium benzint tankolva.
A pumpa és a ház közötti vastag gumitömítést gyakorlatilag megette az etanol és a krémszerű, ragadós darabok szép lassan eltömítettek mindent (pumpa, szűrő). Rengeteg múlik a gumi anyagán is, mert a tank tisztítása után beszereltem egy új bontott tömítést és pumpát egy későbbi évjáratból és a tömítés azóta sincs ilyen rossz állapotban (nemrég ellenőriztem).
A pumpa és a ház közötti vastag gumitömítést gyakorlatilag megette az etanol és a krémszerű, ragadós darabok szép lassan eltömítettek mindent (pumpa, szűrő). Rengeteg múlik a gumi anyagán is, mert a tank tisztítása után beszereltem egy új bontott tömítést és pumpát egy későbbi évjáratból és a tömítés azóta sincs ilyen rossz állapotban (nemrég ellenőriztem).
Kazes☻2020-01-27 16:35:51 // 3011
dev1662020-01-27 16:17:35 // 3010
Sziasztok! Jó hírek! Sikerült elérnem az OMW ügyfélszolgálatát és hozzáértőnek hangzó hölgytől az alábbi hivatalos információkat kaptam:
OMW MaxxMotion D prémium gázolaj: 2020.01.01-től minden kútfejre B7-es jelzést volt kötelező tenni, de ennek ellenére az összetétel teljesen változatlan és egyáltalán nem tartalmaz biodízel összetevőt az üzemanyag (ahogy régen sem tartalmazott).
Minden más dízelolajuk legfeljebb 7% biokomponenst tartalmaz (a gyakorlatban kevesebbet)
OMW MaxxMotion 100+ prémium benzin: a cartársnak igaza volt. Jelenleg csak 0.2% szabad bioetanol van benne és 15,5% ETBE. Ennek az ETBE-nek a 47%-a bioetanol származék. Az ETBE egy teljesen más vegyület, egy végtermék, amit részben bioetanolból hoznak létre, így jön ki a kb. 5%-os biokomponens arány. Tehát a ténylegesen káros összetevő aránya csak 0,2. Ezek szerint, aki ezt tankolja, hosszú távon sem károsítja az üzemanyagrendszert.
OMW MaxxMotion 95 és Super 95: ezekben a gyakorlatban 6-9% bioetanol van, korábban 4-5% volt. Vagyis a 95-ös prémium benzin nem opció (bárcsak ezt régen is tudtam volna).
OMW MaxxMotion D prémium gázolaj: 2020.01.01-től minden kútfejre B7-es jelzést volt kötelező tenni, de ennek ellenére az összetétel teljesen változatlan és egyáltalán nem tartalmaz biodízel összetevőt az üzemanyag (ahogy régen sem tartalmazott).
Minden más dízelolajuk legfeljebb 7% biokomponenst tartalmaz (a gyakorlatban kevesebbet)
OMW MaxxMotion 100+ prémium benzin: a cartársnak igaza volt. Jelenleg csak 0.2% szabad bioetanol van benne és 15,5% ETBE. Ennek az ETBE-nek a 47%-a bioetanol származék. Az ETBE egy teljesen más vegyület, egy végtermék, amit részben bioetanolból hoznak létre, így jön ki a kb. 5%-os biokomponens arány. Tehát a ténylegesen káros összetevő aránya csak 0,2. Ezek szerint, aki ezt tankolja, hosszú távon sem károsítja az üzemanyagrendszert.
OMW MaxxMotion 95 és Super 95: ezekben a gyakorlatban 6-9% bioetanol van, korábban 4-5% volt. Vagyis a 95-ös prémium benzin nem opció (bárcsak ezt régen is tudtam volna).
Piritu - 1.000.0002020-01-27 14:35:58 // 3009
Mindössze arra próbáltam célozni hogy úgy még nem volt hogy az autós járjon jól :-)
RomeoOne2020-01-27 14:30:00 // 3008
Ahhoz még nagyon sokat kéne esnie az olajnak. Negyedéves átlagban kell 50 $ alatt lennie a Brentnek, hogy nőjjön a jövedéki adó. Akkor is csak 10-15 ft. De mire oda esne, az olajár, addigra vagy 30-50 forintot csökkenne az üzemanyag, forintárfolyam függvényében.
Piritu - 1.000.0002020-01-27 14:09:13 // 3007
Amikor a TS-ben felesben E85-el jártam egyértelműen lehetett érezni hogy kisebb fordulaton nyomatékosabb a motor. Cserébe nem olyan szívesen pörgött fel 6e fölé.
Piritu - 1.000.0002020-01-27 14:05:58 // 3006
Olyan opció nincs hogy olcsóbb lenne, ha netán mégis akkor majd az adót emelik benne.
zgi5212020-01-27 13:11:00 // 3005
láttam Gajdán papa videóját, de nem vott előre :(
de jó lenne , ha vki ezt 1x tisztába tenné. :o vki szerint erősebb lesz a kocsi a 100-as oktántól, vki szerint meg értelmetlen, mert az ecu optimalizálja a gyújtást az oktánhoz.
én a nejem révén vagyok érintett off 101 lovas ecoboost motorja révén, direkt ki fogom próbálni a 100 -ast, lesz e változás. :o
de jó lenne , ha vki ezt 1x tisztába tenné. :o vki szerint erősebb lesz a kocsi a 100-as oktántól, vki szerint meg értelmetlen, mert az ecu optimalizálja a gyújtást az oktánhoz.
én a nejem révén vagyok érintett off 101 lovas ecoboost motorja révén, direkt ki fogom próbálni a 100 -ast, lesz e változás. :o
RomeoOne2020-01-27 12:57:56 // 3004
Ahhoz a jelenleginél is erősebb forintgyengülés kéne, hogy ilyen nyersolajár beszakadás mellett dráguljon :DDD
Szerdán is csökken az áruk, és úgy en bloc, idén még csak csökkent a benzin és a gázolaj ára, az utóbbié nagyobb mértékben.
Szerdán is csökken az áruk, és úgy en bloc, idén még csak csökkent a benzin és a gázolaj ára, az utóbbié nagyobb mértékben.
Piritu - 1.000.0002020-01-27 12:50:11 // 3003
Azt hogy drágulni fog a benzin meg a gázolaj a magyar kutakon...
RomeoOne2020-01-27 11:51:20 // 3002
Tudjátok ez mit jelent, ugye? :)
leopop32020-01-27 11:48:01 // 3001
Én alapból Mol 100-as benzint szoktam E10 hiszi miatt mert a 2.2 JTS nek nem tesz jót tényleg szóval azóta 100 as benzin.
De az Auchan-nál még van 98 as is az is E5-ös mint a 100-as. Az egyedüli kút ahol még kapni 98-as benzint :)
Szóval 98-as és 100-as éppen mikor melyik :))
De az Auchan-nál még van 98 as is az is E5-ös mint a 100-as. Az egyedüli kút ahol még kapni 98-as benzint :)
Szóval 98-as és 100-as éppen mikor melyik :))
carver2020-01-26 21:55:37 // 3000
te aztán tényleg mindent pontosan vezetsz, nem semmi. Grat.
carver2020-01-26 21:52:00 // 2999
Gajdán az egyik videóban nagy nehezen kibökte, hogy (szerinte) turbós autónál minden harmadikra, negyedikre elég prémiumot tankolni az megfelelően átmossa, tisztítja a lerakódásokat, aszem megpróbálom most én is így.
A 100-ast már próbáltam ad még egy kicsi de észrevehető virgoncságot az autónak ha hegyen völgyön jár az ember összekötheti a kellemest a hasznossal és úgy tesz jót a motornak hogy közben élvezi is....
Ha autópályán járok akkor szerintem elég lesz a prémium 95-ös is néha az adalékok miatt, ott nekem nem számít az a kis plusz erő amit a 100-as ad...
A 100-ast már próbáltam ad még egy kicsi de észrevehető virgoncságot az autónak ha hegyen völgyön jár az ember összekötheti a kellemest a hasznossal és úgy tesz jót a motornak hogy közben élvezi is....
Ha autópályán járok akkor szerintem elég lesz a prémium 95-ös is néha az adalékok miatt, ott nekem nem számít az a kis plusz erő amit a 100-as ad...
RomeoOne2020-01-26 21:35:12 // 2998
Én a kocsinál pnotosan vezetem itt az oldalon, hogy mikor milyet és mennyit (ugye van ilyen opció a költségeknél). Én eredetileg fele-fele vagy 2/3 prémium és 1/3 simát terveztem, de ha azt összesítem, szerintem 75-80% lenne a prémium. Amikor ott állok a kútnál, sokszor nincs szívem az olcsóbbat tenni bele.
Olyan dolog ez egyébként, mint a vitaminok vagy az ízületvédők. Statisztikailag valószínűleg kimutatható, hogy aki szedi ezeket, egészségesebb, de azért nem csodaszerek. A prémium üzemanyagtól sem kell csodát várni egy 10%-os felárért. Én úgy vagyok vele, hogy ráköltöm, nem fáj és azért csak jobb a kocsinak.
De ha valaki tényleg csodát akar az üzemanyagtól, vegyen 105 oktános versenybenzint 3x-os áron. Na az tényleg adni fogja a különbséget. Azért is kerül annyiba.
Olyan dolog ez egyébként, mint a vitaminok vagy az ízületvédők. Statisztikailag valószínűleg kimutatható, hogy aki szedi ezeket, egészségesebb, de azért nem csodaszerek. A prémium üzemanyagtól sem kell csodát várni egy 10%-os felárért. Én úgy vagyok vele, hogy ráköltöm, nem fáj és azért csak jobb a kocsinak.
De ha valaki tényleg csodát akar az üzemanyagtól, vegyen 105 oktános versenybenzint 3x-os áron. Na az tényleg adni fogja a különbséget. Azért is kerül annyiba.
Piritu - 1.000.0002020-01-26 21:21:24 // 2997
A Giuliába mindig "sima" 95-öt tankolok. A kocsi a tanksapka felirata szerint is E10 kompatibilis.
Mióta E10 van mintha egy kicsit többet fogyasztana a vas, de ez lehet a téli gumiktól is.
Egyszer azért majd kipróbálom a prémiumot is, de jelenleg nem látok okot rá. Kb 40Ft-al több literje, nem fog fogyni annyival kevesebb belőle. A kocsi meg 95-el is megy mint a mérgezett egér :-)
Mióta E10 van mintha egy kicsit többet fogyasztana a vas, de ez lehet a téli gumiktól is.
Egyszer azért majd kipróbálom a prémiumot is, de jelenleg nem látok okot rá. Kb 40Ft-al több literje, nem fog fogyni annyival kevesebb belőle. A kocsi meg 95-el is megy mint a mérgezett egér :-)
carver2020-01-26 21:12:50 // 2996
Piritu, köszi a linket, megnéztem mindjárt egy csomó másikat is tőle.
Ti hogy áltok ezzel a 95 vs 100 prémium vs nem prémiummal? Cserélgetitek vagy nem, mindig prémium esetleg mindig 100-as megy bele normál használatnál?
Ti hogy áltok ezzel a 95 vs 100 prémium vs nem prémiummal? Cserélgetitek vagy nem, mindig prémium esetleg mindig 100-as megy bele normál használatnál?
dev1662020-01-26 17:05:11 // 2995
Elolvastam. Elég óvatos a megfogalmazás. Ezek szerint az ETBE elállítható bioetanolból, de ez még nem zárja ki, hogy etanol is legyen a prémium üzemanyagban nagyobb arányban. Gondolom az etanol sokkal olcsóbb, mint az ETBE, így biztosan nem mérik nagyvonalúan az ETBE-t, csak annyit tesznek bele ami az oktánszám beállítása miatt éppen szükséges. Akkor tudnunk biztosat, ha az adott olajcég termékenként közzé tenné legalább az alapösszetevők arányát (feltételezem, h a pontos összetétel titkos), de ilyet egyiknél sem találok.
dev1662020-01-26 16:46:50 // 2994
Sajnos nem nagyon láttam még ilyen üzemanyagot egyetlen kútfejen sem, de hétfőn felhívom az OMW ügyfélszolgalátót, aztán kiderítem, h hozzáférhető-e B0 bárhol náluk vagy sem.
RomeoOne2020-01-25 23:23:06 // 2993
Mondjuk gyanús, hogy ez valami olyasmi úri huncutság, mint a versenybenzin és nem kapható minden kúton. De ez csak tipp, nem járok OMV kutakra
Piritu - 1.000.0002020-01-25 21:26:25 // 2992
Az OMV oldala szerint az OMV CleanTech Diesel-ben nincs bio...
RomeoOne2020-01-25 20:58:43 // 2991
de attól még ugyanúgy van abban is etanol (min. 5%), mert törvényi előírás
Nem, nincs. A törvényi előírás arról szól, hogy mekkora biokomponens arány kell egyen benne, nem hogy mennyi bioetanol. Prémiumnál bioetanol helyett pl. ETBE-t tesznek bele. Bioetanol-t max ilyen pár tized%-os arányban. Olvasd el a linkelt cikket a 2941 hsz.-ben
Nem, nincs. A törvényi előírás arról szól, hogy mekkora biokomponens arány kell egyen benne, nem hogy mennyi bioetanol. Prémiumnál bioetanol helyett pl. ETBE-t tesznek bele. Bioetanol-t max ilyen pár tized%-os arányban. Olvasd el a linkelt cikket a 2941 hsz.-ben
dev1662020-01-25 20:28:19 // 2990
bizonyára pontosan ezért :))
dev1662020-01-25 20:27:33 // 2989
2 megoldás van:
- nem teszed el télre, hanem beindítgatod 2-3 hetente, néha mész vele tankolod. ez amúgy a motornak is jobb, mert a hosszú állások után a motor kenése hosszú ideig elégtelen indításkor (van ideje lefolyni az olajnak minden kenési helyről, így károsabb a kezdeti vegyes súrlódási szakasz, amíg oda nem ér a nyomott olaj)
- teszel a benzinbe stabilizáló adalékot. erről még nincs tapasztalatom, de valószínűleg elkerülhetetlen, ha az ember egyszer veteránozni akar
- nem teszed el télre, hanem beindítgatod 2-3 hetente, néha mész vele tankolod. ez amúgy a motornak is jobb, mert a hosszú állások után a motor kenése hosszú ideig elégtelen indításkor (van ideje lefolyni az olajnak minden kenési helyről, így károsabb a kezdeti vegyes súrlódási szakasz, amíg oda nem ér a nyomott olaj)
- teszel a benzinbe stabilizáló adalékot. erről még nincs tapasztalatom, de valószínűleg elkerülhetetlen, ha az ember egyszer veteránozni akar