Még mindig jól megy a Fiatnak

2006-10-14  Teddy
Annak ellenére, hogy az európai újautó eladások 2.6%-kal estek, a Fiat csoport értékesítése növekedett a legnagyobb mértékben.
Hírek >> 2006  

Az ACEA szokásos felmérése szerint bár az év első 9 hónapját figyelembe véve 0.1 százalékkal bővült az európai autópiac az egy évvel korábbihoz képest, a szeptemberi adatok 2.6 százalékkal elmaradnak 2005 szeptemberéhez képest. A legnagyobb bukást a nagy autógyártók közül a PSA konszern mutatta fel (-14.9%), a legnagyobb mértékben pedig a Fiat Auto növekedett (+14.9%).

Csak szeptember hónapot vizsgálva a konszern vezető márkája a Fiat 19.3 százalékkal növelte az eladásait. Ez 74.463 darab autót jelent szemben az előző évi 62.432-vel. Az okok mindenki számára egyértelműek: továbbra is nagy az érdeklődés a Grande Punto és a Panda modellek iránt, de az új Ducato és az Idea is megfelelő mértékben fogy. Ennek köszönhetően a márka piaci részesedése kerek 1 százalékot kúszott fel, jelenleg 5.3-on áll. Az év első kilenc hónapjában még ennél is nagyobb, 22.8 százalékos a bővülés.

Ennél is örvendetesebb számunkra az a tény, mi szerint az Alfa Romeo is 10 százalék feletti növekedést tudott produkálni szeptemberben (10.4%). A 2005-ös 10.195 helyett ez év kilencedik hónapjában 11.257 darab Alfa talált gazdára. A milánói sportmárka értékesítését továbbra is a 159-es húzza felfelé, de a Brera is szépen fogy. A 147-est viszont alig viszik, csakúgy, mint a Spidert. Előbbi öreg, utóbbit még nem vezették be minden országban. Az Alfa piaci részesedése szeptemberben 0.7-ről 0.8 százalékra emelkedett. A januártól szeptemberig tartó időszakban 10.3 százalékos növekedést értek el.

A Lancia továbbra is kilóg a sorból, ez az egyetlen márka, ami negatív mérleggel zárt. Amennyivel az Alfa bővült, kb. annyival csökkent a Lancia értékesítése (-9.8%). Az előző évi 9.435 négykerekű helyett idén csak 8.512 talált gazdára. Piaci részesedésük ezzel 0.7-ről 0.6-ra esett vissza. Bár most frissítették fel az Ypsilont, ez még nem éreztette hatását a kilencedik havi eladásoknál. Az első kilenc hónapban is negatív a mérleg, 2.6 százalékkal csökkentek az eladások.

Egyre inkább az látszik, hogy a Fiat tényleg lábra állt és egyenes úton halad a biztonságos stabilizáció felé. Most két modellen múlik, hogy elérik-e ezt, vagy újabb nehezebb időszak jöhet: az új Fiat Bravon és a 149-es Alfán.

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó linkek:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Üzlet-vállalkozás-tőzsde