Kettős keresztlengőkar, 850 kilo

2013-01-02  Tedi
Kettő keresztlengőkaros felfüggesztés, részben szénszálas karosszéria és 850 kilós összsúly, ezek jellemzik a rövidesen debütáló 4C-t, a műszaki adatokat a napokban közölte az olasz Corriere della sera.
Hírek >> 2013  

Értesüléseik szerint az autó hossza kicsivel 4 méter alatt marad, a tengelytáv pedig 2,4 méter lesz. Összehasonlításképp: a legkisebb Alfa, a MiTo tengelytávja 2.511 milliméter. Az összsúly 850 kilogramm alatt lesz, ebből 40 százalék elölre, 60 százalék pedig hátulra jut majd, Ehhez az 1.8-as turbómotor több, mint 200 lóerős változata párosul majd, a végsebesség így könnyen meghaladja majd a 250-et, a százas sprint pedig 5 másodperc körül alakulhat. Az erő hátsó kerekekhez vitelében a TCT dupla kuplungos robotizált váltó egy újabb változata segít majd.


Fotó: a szerző 

A padlólemez és a karosszéria kialakításánál alumíniumot, acélt és szénszálat is felhasználnak, de ami ennél érdekesebb az a felfüggesztés. A hírek szerint az első, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés bekötési pontjai valamivel magasabban lesznek, ezáltal a kerekek kevésbé lesznek érzékenyek az oldalirányú erőhatásokra, csökkenhet az oldalra kúszás és növekedhet a tapadás. A hátsó felfüggesztés McPherson rendszerű lesz.

A legutóbbi hírek szerint mégis Detroitban mutatják be az amerikai piacra szánt változatot. Az észak-amerikai kiállítás január 14-én nyitja meg kapuit.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi