A belső fűtés/ventillátor szabályozó hármas gomb izzói nem működtek még nálam soha. A gyári izzó valami 3-4 ezer forint, azt sokalltam.
Aztán vettem a bátorságot és ebből rendeltem három darabot, ami gyorsan megjött (a posta több, mint az izzó).
Az itt látható módon meg jól kicseréltem őket és működik is.
Egy ideje időnként a motor control lámpa jelzett, majd a gázadásra nem, illetve kevésbé reagált, nem gyorsított, csak lassan vette a fordulatot. Ekkor nem mért üzemanyag fogyasztást sem a számítógép, legalábbis nem mutatta a kijelző.
Leállítva, újraindítva jó volt egy ideig. Aztán néha eltűnt a hibajelzés, minden tökéletes volt, szépen vette a fordulatot, gyorsított is és alig engedte betartani a sebességhatárokat. :)
Hiba kiolvasás eredménye a gázpedál állás és a fojtószelep. Törlés után valameddig nem jelzett hibát, majd bedobta egy 30 km után és kezdődött a vánszorgás illetve a leállítás, újraindítás. Néha pedig az sem segített.
Nem kellett komplett gázpedált és fojtószelepet sem cserélni, hanem a fojtószelep előtti cső bilincset nem lehetett megszorítani menetszakadás miatt, fals levegőt szívott, ezt kellett cserélni és még kettő darab vákuum csövet és minden hiba megszűnt.
Valamelyik reggel balra kanyarodás során sercegő hang hallatszott.
Ma reggel átázott volt szőnyeg a jobb egy előtt. Hűtővíz megvan, tűzfal előtt a vályú tele vízzel.
Tehát akkor lefolyó. Ablaktörlő karok le, jobb rács le. Bal nem engedett. Drót ledug a slag magasságában: ömlik a víz a térkőre. Bal rács erőltet és az is lejön. A lyuk sárral kitömve. Mosás, öblítés, kész.
Fűtőventillátor korábban hangos, nem sok levegőt mozgat. Felülről nyitva, itt a lehetőség. Kézzel, kis csavarhúzóval piszkálgatás és porszívóval szívás: levél, sár eltávolítva. Jobb, mint újkorában.
Bal rács vissza, majd majdnem a jobb is, de hoppá, a jobboldalon, az elülső falon még egy lefolyó nyílás, ez is tele sárral. Drót mélyre, mosás és már folyik is.
Aki vizuális, annak egy rövidke videó az alábbi linken, mely a you tube-ra mutat
itt
:)
Eljött a műszaki vizsga, így arra gondoltam, hogy nem ártana szabadulni a sok légzsák és ABS, ASR hibajelzéstől. Persze nem lett olcsó, de most nincs hiba és 2 év műszaki is megvan. :)
Jöjjön a lista.
Jobb felső lengőkar + jobb hátsó stab. pálca cseréje - 8.250,-Ft.
1 stab. pálca (A.Z.) - 6.000,-Ft.
1 lengőkar (DCAP) - 21.000,-Ft.
ABS hibakeresés,
Új hátsó ABS jeladó csere,
ABS tömb ki-beszerelése - 13.750,-Ft.
ABS tömb javítása - 20.000,-Ft.
ABS jeladó (A.C.: 0265007089) - 41.000,-Ft.
Ülések alatti csatlakozók javítása,
Utas oldali légzsák csatlakozó javítása,
Ülés oldallégzsákok csatlakozóinak javítása,
2 darab ülés megbontása,
Vezetékköteg cseréje (légzsák),
Függönylégzsák csatlakozó javítás - 27.500,-Ft.
Egyéb anyagok - 4.500,-Ft.
Gázbiztonsági szemle - 6.500,-Ft.
Műszaki vizsga - 24.500,-Ft.
Volt egy kis kedvezmény így lett kevesebb a végösszeg.
Mindez a 186 376 kilométeróra állásnál.
Olaj. 5 liter, Selenia 10 W-40 20K.
Alig kellett.
185169 km
Kipufogó szétmállott, csere. Olaj szivárog, szelepfedél-tömítés, csere.
Gyertyák és a vezérlés szettben, csere.
184256 km
A leszakadt tetőkárpit cseréje már régen időszerű volt. A kisteleki kárpitos csinálta egy nap alatt. Váz kivétele, annak letakarítása, új szivacs és kárpit felhelyezése, majd a váz visszarakása. Állítólag a kivétel és a berakás nehézkesen ment. Az eredmény tökéletes.
Nyomáspróba után kettő darab tömítés cseréje és gáztöltés munkadíjjal együtt.
Festésre szoruló négy darab alufelni: 41.000,-Ft.
Vadi új, négy darab nyári 205/55 R16 méretű, Hankook K125 Ventus Prime 3 gumó: 72.000,-Ft.
Gumiszerelés: 4.000,-Ft.