Blog >> tetőkárpit

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-11-26

Elsődleges projekt a tetőkárpit eltávolítása volt, mivel a sok évi napsütés hatására szinte a teljes tetőkárpit meglógott.

A rossz hír, hogy ahhoz, hogy rendesen ki lehessen szedni a tetőkárpitot, szinte az összes beltéri műanyagot el kell távolítani az autóból. Ez nem egy hatalmas dolog, de lég időigényes. Kvázi Legózás felnőtteknek. Javaslat: ha nem pár napon belül szereled vissza az összes műanyagot, akkor fényképezz folyamatosan, hogy tud mi hol volt és mit mi rögzített. Nagy segítség ha elő tudod venni a fényképeket tavasszal amikor nekiállsz visszaszerelni mindent. Én általában egy-egy elem eltávolítását követően a csavarokat vissza szoktam csavarni a helyükre és ott hagyom őket a visszaszerelésig.

Elsőként a hátsó üléseket szedtem ki, hogy jobban hozzáférjek az oldal kárpitoknak.
Az első üléseket elöl és hátul két-két imbusz fejű csavar tartja. A hátsó ülés ülőlapját szintén két imbusz fejű csavar tartja alul. Ezek kicsavarását követően ki lehet szedni az ülőlapot. A hátsó ülések háttámlájának rögzítését a két háttámla találkozásának alsó részén lehet eltávolítani. Ezt a talpat két csavar rögzíti. Ezt eltávolítva kijön a háttámla is.

Ha az ülések kit vannak, akkor már könnyen hozzé lehet férni az összes kárpithoz. A kárpitok kiszerelésekor lentről felfelé haladjunk, majd ha minden el lett távolítva, akkor hozzá lehet férni a tetőkárpithoz is. A tetőkárpit kiszereléséhez el kell távolítani a beltér világítást és a kapaszkodókat, illetve pár rögzítő patentet. A patentok eltávolításhoz használj patent kiszedő szerszámot, mert nagyban megkönnyíti a patentok eltávolítását és segítségével sikerül törés nélkül kiszedni a patentokat.

Az oldalsó műanyagok eltávolításához az első és hátsó biztonsági övek rögzítését is el kell távolítani. Ezek baromi erősen vannak rögzítve, illetve, mivel a ah hátsó biztonsági övet rögzítő alsó csavarok a dobbetétbe vannak rögzítve és ezeknek a csavaroknak a vége be is megy a dobbetétbe, általában be is vannak rohadva. Emiatt nem egyszerű az eltávolításuk.

Ha minden kint van, akkor a tetőkárpit egyszerűen kihúzható a csomagtartón keresztül.

Sajnos volt két meglepetés a hátsó műanyagok eltávolítását követően. A dobbetétek mindkét oldalon belül rozsdásak, de nincsenek átrohadva. Ez sajnos annak köszönhető, hogy Luigi nem megfelelően vitte fel a tömítő anyagot a dobbetétbe oda ahol két lemez találkozik és itt sajnos megáll a víz és befolyik a két lemez közé. Ez van.

Nekiestem kívül és belül is drótkoronggal, majd jött a Teroson rozsdaátalakító kívül és belül is, majd ezt követően kifúltam az egész dobbetétet wax alapu üregelő sprayvel.
Úgy néz ki, hogy sikerül még időeben elkapni és megállítani. Remélem ezzel már nem lesz gond a jövőben.

Viszont elhatároztam, hogy ha már a beltér hátulja szét van szedve, akkor megteszem ugyanezt az elejével is és amennyire csak lehet kiszerelek mindent, hogy megnézzem mi bújt meg még a nem látható helyeken.

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-10-12

Sajnos a beázás miatt a csúnya foltos lett a tetőkárpit és tetszik az egyik barátom S-Line Audi-ában,hogy ott minden burkolat fekete.Így hát neki álltam festeni az A oszlop burkolat, kapaszkodó,napellenző, és a tetőkárpit lett fekete. A többi burkolatot nem akartam szétszedni,mert így is egy két patent eltörött.Meg a festék is elfogyott,bekerültek a Kristyon kapott sofita led izzók is.Költségem csak a matt fekete festék és a műanyag alapozó ár volt.

>> AutóápolásTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2016-07-21

A leszakadt tetőkárpit cseréje már régen időszerű volt. A kisteleki kárpitos csinálta egy nap alatt. Váz kivétele, annak letakarítása, új szivacs és kárpit felhelyezése, majd a váz visszarakása. Állítólag a kivétel és a berakás nehézkesen ment. Az eredmény tökéletes.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-08-22

Mostanra nagyon leereszkedett a tetőkárpit borítóanyagja és mivel sajnos dohányoztak az autóban előttem, így jó büdös is volt... muszáj volt cserélnem. Lámpák, kapaszkodók, oszloptakarók le, ajtó gumitömítéseket óvatosan kb. félig lehúzzuk és akkor szépen le kell feszegetni, mert nagyjából középen oda van ragasztva a tetőlemezhez a merev kárpit. A régi fedőanyag lekaparása, főleg a jó kis nikotinos ragacsos szivacsmaradék nem volt túl fincsi, de kész. Jobb az illat is. :) Ha már szét volt bontva a tető, akkor már a kissé betegeskedő antennámat is reparáltam és kapott a szélvédő egy kis napvédő csíkot. :)
anyag + ragasztó spray + antenna + szélvédőcsík kb. egy tízes.

>> EgyébGergő // Alfa 164 Super V6 TB // 2008-07-07

Üdvözletem Csaba!

igazából szeretnék érdeklődni tetőkárpit javítás ügyében...
bár természetesen nem vagyok egyáltalán nagy szakember meg minden /persze azért is fordulok Önhöz/ de szóval ahogyan én felmértem a helyzetet a tetőn lévő szivacsról elengedett a ragasztás, és a kárpit lóg bele az utastérbe, a szivacs meg porrá válva hullik a nyakamba. egyszerűen helyzet van

kérem szépen mindenképpen segítsen!!!!