Grega404 - főkép
>> EseményAlfa 159 2,4 20V JTDm SW, Q-tronic // 2016-02-01

2016.01.31-én az M3-as autópályán minden előzmény nélkül motorhibát, VDC hibát, ASR hibát, Hill Holder hibát, és automata váltó hibát dobott valamint az üzemanyag jelző műszer is megbolondult . A motor fordulat nem ment 2800 felé és az automata váltó 6. fokozatban maradt. Nagy nehezen hazadöcögtem vele, leállítás majd újraindítás után az automata nagy döccenésel rakta magát R-be és D-be és 1 fokozatból nem is váltott fel, míg a motor is egyenetlenül járt. Ma délelőtt kiolvastuk a hibakódokat. Az erőátvitelben 4 db hibakód 1 db. élő, motordiag is több hibakódot P0700 "Sebességváltó vezérlő rendszer" hibát dobott. A P0700 és P0204 "Befecskendező áramkör szakadás 4. henger" hibák élők voltak.
Próbaképp lehúztuk a 4. henger injektorfejről a csatlakozót, megtisztítottuk és kontakt tisztítóval befújtuk. Ezt követően a motor pöccre indul, alapjárat kisimult és semmilyen hibát nem dobott. Újabb hibakódolvasás során élő hiba nem volt és a meglévőket is ki tudtuk törölni. Ezt követte a tesztkör: Automata váltó mint a vaj, olyan puhán, simán váltott rükvercbe és D-be. Korábban néha érezhető volt pici döccenés, ami most szinte eltűnt. Motor gyönyörűen húz, hangja szebb mint eddig bármikor, váltó tökéletesen teszi a dolgát, minden hibajelzés eltűnt. Mindez két fújásnyi kontakt tisztító és kb. 25-30 perc idő ráfordításával.
Szóval öröm és boldogság!

 
>> SzervizAlfa 159 2,4 20V JTDm SW, Q-tronic // 2015-11-29

Ma elment a gép egy esztétikai rendberakásra (fényezés javítás) valamint komplett vezérlés vízpumpa és egyéb szíjak, görgők cseréjére márkaszervizbe. Természetesen gyári cucc megy bele mindenből.

Elkészült!

Indítás utáni alapjárat ingadozás is megszűnt úgy tűnik a vezérlés csere óta. Még a gépháztető polírozása van hátra.