Tagok >> Buksi >> 155 2.0 8V Twin Spark QV :) >> Blog
- Típus:155 2.0 8V Twin Spark QV :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:Grigio Chiaro Metallizzato
A hülyeség határtalan... jön egy újabb ötlet és nem tudod kiverni a fejedből. Meg volt már a nagy Brembo nyereg a 166-ról, de nem volt elég jó, mert konzollal lehet csak feltenni. Kell valami olyan fék, ami Brembo is és nem kell hozzá konzol, hogy a műszakin ne kössenek bele. Persze eddig sem kötöttek bele! De hát az a kósza kis ötlet nem hagy nyugodni! Szóval akkor mi is legyen? Hát persze... Fiat Coupe 2.0 20V turbo... Nem kell sok mindent cserélni, csak a fél futóművet! :-D Jó, akkor legyen ez, mert mazochista vagyok! Kb. egy évvel ezelőtt pattant ki ez az ötlet, azóta tartott (anyagi okok miatt) az alkatrészek beszerzése! Azt tudni kell, hogy Fiat Coupe alkatrészeket (gondolok itt a csonkállványra és a Brembo nyergekre) égen-földön lehetetlen beszerezni. Vagy csak horribilis áron vagy nagy szerencse kell hozzá. Na, nekem volt egyetlen egy szerencsém, amikor rábukkantam az eBay-en egy eladóra Angliában, aki éppen egy 20V turbót bontott! Gyorsan le is csaptam a nyergekre és a csonkállványokra! Nem volt olcsó... rohadtul nem volt olcsó... de megvettem! Szintén az eBay-en lőttem a fúrt és vágott féktárcsákat az MTEC-től! Aztán kellett még másik lengéscsillapító is, mert a Coupe csonkállványa szélesebb! Jó, ez is meglett. Újat vettem belőle, Bilstein B4-et, amit még vm kollégától szereztem be. Mivel a csonkállvány bontott volt, kellett bele új csapágy is. A külső kormányösszekötő gömbfejről és a külső féltengely csuklóról már nem is beszélve (a csuklóért köszönet Coyote barátomnak)! Utóbbit nem sikerült még beépítenem, mert nem vettem figyelembe, hogy a Coupe-nak vastagabb a féltengelye! Ja, a féltengely csuklót azért kell cserélni, mert a fogazása nem oda esik, ahol az ABS jeladó van! Aztán úgy döntöttem, hogy a nyergeket is felújítom, mert eléggé viharvertek voltak. Ismét eBay-ről rendeltem felújító készletet és légtelenítő csavarokat!
A Brembo feliratokért nagy köszönet GT kollegának! :-)
Hát röviden ennyi! :-DD
De a hab a tortán, a fényképeken látható zöld fékbetétek, és a fémhálós fékcsövek!
A betétek az EBC Greenstuff betétjei, amik ugyan csak nem olcsók, de állítólag nagyon nagyot fognak (kíváncsi leszek).
A fékcsöveket illetően pedig a Goodridge-re esett a választásom (örök élet garanciát adtak rá)! Ezeket a régi gumi fékcsövek méretei alapján gyártattam le!
Szóval a lényeg, hogy ezzel a fék projektel most konkrétan több lóvét b.sztam el, mint amennyibe az autó valójában kerül!
Fiat Coupe 2.0 20V turbo alkatrészek:
- Brembo nyergek
- csonkállványok
- Brembo féknyereg felújító készlet
- Brembo légtelenítő csavarok
- SKF első kerékcsapágyak (VKBA 1488 - 42mm x 80mm x 37mm)
- Bilstein B4 első lengéscsillapítók
- külső kormányösszekötő gömbfejek (kónusz 13mm)
- SKF külső féltengely csuklók
- EBC Greenstuff első és hátsó fékbetétek
- MTEC első és hátsó féktárcsák
- 6 db Goodridge fémhálós fékcső
Km óra állása: 146144 Miles
Régi óra szerinti állás: 276628 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 125754 Km (78140 Miles)