Tagok >> kenyer79 >> 156 SW 2.0 TS >> Blog
- Típus:156 SW 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Kék
Ma olyan szép idő volt, hogy kimentem a drágámhoz, hogy kicsit saját kezűleg is ápoljam.
A donor autóból kiszedtem pár patentet a kárpithoz, ami hiányzott az enyémből, illetve a jobb oldali küszöbön az alfás műanyagot is lecseréltem.
Kapott a nózijára egy szép új alfa emblémát is. Mert megérdemli :)
szerettem volna lecserélni a kormányokat is (jelenleg bőr, a donor fa), de kifogott rajtam .
Majd legközelebb.
Jah, és pollenszűrőt is cseréltem.
Elérkezett az első generál ideje.
Alfika kapott 4 új lengéscsillapítót, stabpálcákat, két új rugót előre,első, és hátsó fékcsöveket, tárcsákat elől, betéteket. kuplung kinyomó csapágyat (vagy mi a neve), és olajcserét.
Kicserélték a tartályt ami a hűtővizet tárolja, mert eresztett.
És ami hideg vízként ért... kasznist kell szereznem. Sajnos a küszöbök rohadnak :(
Jah, és egy új szerelőt, mert bár a cimborám szereli, most már nagyon mondja, hogy nem szereti szerelni az olaszt.
5600km-nél tartunk közösen.
Jah, és vettem egy donort 45 ezerért, ami főtengelyhibás. A költség azzal együtt értendő :)
Szóval éppen egy kartárshoz mentem felnikért amikor beállt a váltóm.
Nem ért meglepetésként, mert már éreztem, hogy közeleg a vég.
Viszont az nem esett jól, hogy az egyébként rövid távon használt Alfika, pont egy hétvégi kirándulás alkalmával viccel meg.
Na mindegy. Alkatrészbeszerzés folyamatban. Ez a rövidebb idő. Sokkal tovább tart a várakozás, mire a kedvenc szervízemben felszabadul egy üres hely.
Viszont ha már kuplung miatt szétszedik, valószínűleg beiktatunk egy lengéscsillapító cserét is, és felkerülnek az alufelnik a téligumival.
4k.
Ez nem felbontás :)
Szép csendben eltöltöttünk 4000 közös kilométert.
Az egyetlen hiba amit észrevettem, most hogy bejöttek a hűvösebb idők, az hogy a fűtés elég furán működik. Vagy hideg , vagy meleg levegőt nyomat. Hiába állítgatom nem tapasztalok átmenetet.
És asszem vennem kell papucsokat, mert a nyirkosabb időben egy rendes indulásnál tekeri a papucsokat, de dúrván :)
Elvoltunk nyaralni. Az autót tőlünk 60km-re a húgoméknál tettük le erre a 10 napra.
Éjjel indultunk útnak. Kb, az első országhatárnál csörgött a telefonom, hogy rajta hagytam a világítást.
Szóval ma hazajöttünk, bikára rá, de se kép se hang.
14 óra vezetés után 2 órán át kerestünk szombat kora délután akkut.
Végül a UNIX-nál a 3. kerületben egy nagyon szimpatikus fiatalember segített, és még egy kis kedvezményt is intézett.
Szóval most egy új Varta hergeli be a vasat.
Párom szülinapomra meglepett egy új rádióval. Szóval bekerült egy Alpine fejegység.
Közben kiderült,hogy a mélyládában el van szakadva a membrán , szóval ott is sugárzó csere.
Mellesleg már 1500km-nél tartunk.
Most valami hangot kezdett kiadni a kormánymű. Javasolták hogy gyorsan cseréljek benne olajat, szóval most gyorsan olajat fogok benne cserélni.
Szóval ahogy írtam, a forgalomba helyezés után az első nagyszerviz,
Sajnos kicsit gatyább állapotban van a gép mint vártam, így a költségek szépen sokasodnak.
Mivel mindenre nem van pénz így sorba haladtunk.
komplett vezérlés, minden olaj (szervó, fék, motor), hengerfejtömítés, vízpumpa, kipufogó tömítés, + kpuf heggesztés.
Amit észrevettünk és kelleni fog:
kuplung hamarosan feladja,és a futóműnek is meg vannak számlálva a napjai , mindenféle kábelek rendbetétele.
És ez után jöhet a külső.
Azt hiszem lesz mire költeni a csokipénzem.
De hogy mondjak is valami jót.
A blokk csodásan jár, csendes, és nagyon egészséges hangja lett.
Holnap egy nagyobb karikát megyek vele, és megnézzük milyen hosszú távon.
Raktam be láthatósági mellényt :)
Ma átjött a cimborám.Meglepett egy fejegységgel.
Most már zenél is az Alfa :)
És vettem új hátsó ablaktörlő lapátot.
Nagy esemény történt !
Jelentem átvágtuk magunkat a bürokrácia útvesztőin, és lerendszámosodtunk.
Én személy szerint nem voltam hajlandó az egész napomat ügyintézéssel, és idegeskedéssel tölteni (vagy akár többet is), így megbíztam a lehetőségekhez képest leginkább szimpatikus tagot aki ebből él.
Potom 25 pénzért tokától, bokáig mindent elintézett. És el kell mondjam nem ez volt a legnagyobb tétel.
Pontosan 247.000Ft volt mindennel a mutatvány.
Megéri-e? Szerintem igen.
De a sztori szempontjából már mindegy is.
A lényeg, hogy ma már utcán volt a gépsárkány, és boldogan tettem bele az első 50km-et.
Most nagylevegő, és irány a szervíz. Első körben ami tutira kelleni fog:
-vezérlés
-fékek
-lengéscsillapítók
- mindenféle színű-szagú-állagú folyadék