Mutasd

>> Szerviz2015-12-10

Meg volt végre a vezérlés cserével egybekötött "nagyszerviz" is.
Az elmúlt pár év egy kicsit sűrű volt a részemre, ezért el is felejtkeztem, hogy mikor volt legutóbb elvégezve. Azt tudtam, hogy 150.000km-nél kell majd olajat cserélni, de a vezérlésre nem emlékeztem. Visszakeresve a szervizfüzetben megdöbbenve láttam, hogy 2008. szeptember 05-én 120.235km-nél volt. Az előző olajcsere pedig 2010. május 18-án 140.000km-nél volt.
Ezért elkezdtem beszerezni a szükséges gyári alkatrészeket, közben viszont izgultam, hogy meddig bírhatja még a régi. Egyetlen hibajelenség, a szelepfedél tömítésénél látszodó némi olajszivárgás volt. Szétszedésnél kiderült, hogy nem csak kifelé, de a gyertyákhoz is került az olajból, illetve a tömítésen kívül egy gumiharang is elfáradt a gyertyáknál. Viszont a számomra legmeglepőbb volt, hogy a DAYCO vezérműszíjon semmilyen repedés nem látszott. :-))
Ezeken kívül csak a tervezett munkák maradtak, így ki lett cserélve:
- a vezérlés, a vezérlés modósítóval együtt
- a 8 darab gyertya
- az ékszíj
- a motorolaj és az olajleeresztő csavar a tömítéssel együtt
- a hűtőrendszerben (ha már szét van szedve) vízpumpa, termosztát és a hűtővíz.

A lényeg, hogy nem bosszulta meg magát a figyelmetlenségem és újra bátran lehet használni az autót. :-))