- Típus:159 2.4JTD Elegant/Sport, Automata T
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Alfa Rosso
Kormány kicsit ferde volt, úgyhogy futómű állítás során orvosolták ezt.
Éves olajcsere szervíz, továbbá a fényszóró hátsó szintjelzőjének a gyógyítása.
Szivárgott a hűtővíz, az egyik cső hasadt meg a bilincs mellett. Ezt meg egy másik - már rosszabb állapotúnak tűnő - csövet cseréltettem, meg ha már ott volt, a kiegyelnítő tartályt is. A bal első futómű is nyikorgott kissé, itt egy felső lengőkar csere történt.
Tegnap bedobta az autó a csekkendzsint. Már vártam, mivel évek óta nem világított a lámpa. Gyors kiolvasás, atmospheric pressure és boost presure sensor hibákat jelzett az app, amik törlés után egy-két indítással visszajöttek, úgyhogy mindenképpen valósnak tűnt a dolog. Gyors utánaolvasás után a MAP szenzorra gyanakodtam, amit az is alátámasztott, hogy sokszor még indítás előtt, a gyújtás ráadás után már kb 0,2 - 0,3 bar töltőnyomást jelzett turbótöltés műszere. Pár indítás után annyival rosszabb lett a helyzet, hogy valószínűleg még a töltést is levette, alig volt ereje a motornak.
Mivel Nápolyban vagyok hosszabban az autóval, éppen egy hosszú hétvége alatt, nem nagyon örültem, de volt még egy reményem, hogy csak elkoszolódott. Kiszereltem reggel, és tényleg! Teljesen befedte a mocsok a jeladót. Tisztítás után, mintha új lenne megint.
Ma felkerült a nyári szett, a 19-es felnin. Mióta meg van a Giulia, ezt elég keveset használom, úgyhogy nem sürgetett semmi.
Négy évig bírta az előző akksi. Az utóbbi időben elég keveset használtam az autót, lehet, hogy ez is hozzájárult, hogy most gyorsan elhalálozott.
Exide EA900, mint az előző. A régit beszámították 3000-ért.
A motorháztetőn elég sok kavicsfelferődés volt, az első lökhárítón meg kisebb parkolási sérülés volt, úgyhogy mindkettőt újrafényeztettem. Matrica rendszámot újat kellett igényelni, amíg az nem jön meg, lehet közlekedni első rendszám nélkül. Ennek az autónak nem is kellene első rendszám, így néz ki jól.