Tagok >> Morfiusz Cédula >> Blog
Két hónap után ma megérkezett az Android Auto-t vezeték nélkülivé tévő kütyü, az AA Wireless. Mivel az autóban van vezeték nélküli töltés telefonhoz, ami szerintem értelmetlen, ha egyébként meg vezetékkekel kell bajlódni az AA-hoz, így rögtön az autó vásárlásával egyidejűleg megrendeltem az AA Wireless-t. Kicsit sok időbe telt mire ideért (ill. mire legyártották), de itt van. Egyelőre úgy tűnik rendben teszi a dolgát, mire elindul a fedélzeti infotainment, a telefon már csatlakozott is. Ha továbbra is így fog működni, mindenképpen megérte a 100 USD-t, amibe szállítással együtt került.
Február 12-én hoztam el az autót, 1 év 4 hónaposan, ~26700 kilométerrel az előző gazdájától. Régóta szemezgettem már a Giuliákkal, de mivel a 159 nagyon jól tette a dolgát, nem szántam rá magam eddig a vásárlásra. Most viszont látva az autók árának a rendíthetetlen emelkedését és a pénzbeli megtakarítások értékállóságának a csökkenését, elkezdtem aktívan nézelődni. Használtakat és újakat is nézegetni. Láttam egy-két szépet, végül erre a viszonylag fiatal és jól felszerelt darabra esett a választásom.
A motorháztetőn elég sok kavicsfelferődés volt, az első lökhárítón meg kisebb parkolási sérülés volt, úgyhogy mindkettőt újrafényeztettem. Matrica rendszámot újat kellett igényelni, amíg az nem jön meg, lehet közlekedni első rendszám nélkül. Ennek az autónak nem is kellene első rendszám, így néz ki jól.
Éves olajcsere szervíz vezérlés cserével és bal felső lengőkar cserével (kopogott és nyiszogott már kicsit).
163985 kilométernél éves olajcsere szervíz és műszaki vizsgáztatás.
Megadta magát a generátorom. Javítás, 9 munkaórával, állítólag le kellett hozzá bontani sok mindent...
Nem működött a csomagtartó nyitása a gombjával, csak a távirányítóról. Időnként hibásnak jelezte az egyik hátsó helyzetjelző izzót is. Emlékeztem, hogy a fórumon valaki rakott be képet a villamos vezetékek szakadásáról, úgyhogy rögtön azzal kezdtem, hogy lebontottam a bondázst a vezetékekről és tényleg, el volt szakadva pár. Az egésznek a javítása nem volt több, mint egy óra, kibontással, visszaépítéssel együtt.
Az utóbbi időben eléggé zavart, hogy a riasztó ki- és bekapcsolását mindig hangos pittyegés (sípolás) kíséri. Multiecuscan-nel kikapcsolható, de nekem olyanom nincs, én az AlfaOBD-t használom, de abban nem sikerült megtalálni, hol lenne kikapcsolható ez a funkció.
Kis keresgélés után az alfaowner.com-on találtam egy olyan módszert, amihez semmilyen adapter vagy külső szoftver nem szükséges:
1. Gyújtáskulcsot bedugni
2. Vészvillogót bekapcsolni
3. Hátsó ködlámpa bekapcsológombját benyomni és nyomva tartani
4. Gyújtáskulcsot kihúzni, bedugni, majd megint kihúzni, gyorsan
5 Ködlámpa kapcsoló gombját elengedni
6. Ekkor négy sípolás hallatszik
7. Négyszer megnyomni a ködlámpa kapcsológombját, majd 10 másodpercen belül behelyezni a gyújtáskulcsot
8. Megint négy pittyenést kell hallanunk
9. Gyújtáskulcsot kihúzni
Az eredeti leírás:
Riasztó élesítését kísérő pittyegés kikapcsolása
Az egyik oldali látványosan megváltoztatta a színét, úgyhogy cseréltem mindekettőt. Párban kell cserélni őket. Osram Xenarc Original 4300K az új, darabonként 13500 HUF.
A hideg idő beköszöntével tűnt fel, hogy a vízhőfok mutatója nem nagyon akarta elérni az üzemi hőfokot, az AlfaOBD szerint mindig 70-80 fok között maradt. A Bárdi Autótól rendeltem egy Mahle-Behr márkájút és tegnap kicseréltem.
Nem volt bonyolult, de az akksit és a tartó tálcáját ki kell szerelni hozzá, hogy hozzá lehessen férni, valamint az alsó motortakaró lemezt is el kellett távolítani. Így első nekifutásra jó pár órás munka volt, másodszorra már töredék idő alatt menne.
Nem tudom mióta volt benne az előző fagyálló, de ha már leengedtem, akkor abból is újat töltöttem hozzá. A termosztát 24 ezer volt, a fagyálló 10 körül.
Csere után nagyon szépen látszik, hogy 88 foknál nyit a termosztát és ott marad a hőmérséklet plusz mínus 2-3 fokon belül.