Blog >> riasztó
Az utóbbi időben eléggé zavart, hogy a riasztó ki- és bekapcsolását mindig hangos pittyegés (sípolás) kíséri. Multiecuscan-nel kikapcsolható, de nekem olyanom nincs, én az AlfaOBD-t használom, de abban nem sikerült megtalálni, hol lenne kikapcsolható ez a funkció.
Kis keresgélés után az alfaowner.com-on találtam egy olyan módszert, amihez semmilyen adapter vagy külső szoftver nem szükséges:
1. Gyújtáskulcsot bedugni
2. Vészvillogót bekapcsolni
3. Hátsó ködlámpa bekapcsológombját benyomni és nyomva tartani
4. Gyújtáskulcsot kihúzni, bedugni, majd megint kihúzni, gyorsan
5 Ködlámpa kapcsoló gombját elengedni
6. Ekkor négy sípolás hallatszik
7. Négyszer megnyomni a ködlámpa kapcsológombját, majd 10 másodpercen belül behelyezni a gyújtáskulcsot
8. Megint négy pittyenést kell hallanunk
9. Gyújtáskulcsot kihúzni
Az eredeti leírás:
Riasztó élesítését kísérő pittyegés kikapcsolása
Az aksi megadta magát. 5 és fél évet bírt. Megint Exide Premium került az autóba.
A jobb oldali menetfény nem világított, mint utóbb kiderült, a xenon javítás alkalmával nem lett összedugva a csatlakozó. Valamint a riasztó kapcsolójában ki lett cserélve az elem.
A legközelebbi autóvillamosságihoz mentem. És bár gyorsan megoldották az aksi bevizsgálását, majd cseréjét, de elég durva összeget mondtak végül, amit már nevetségesnek tartok. Persze szóvá tettem, de nyilván többet nem megyek hozzájuk. Ha megint elektromos probléma lesz, keresek mást.
Na mindegy, remélem egy darabig nem lesz az elektromossággal gond.
Ma beépítésre kerültek az új hangszórók. Előre Hertz DSK 165.3 komponens szett, a hátsó ajtókba pedig Hertz DCX 165.3-as hangszórók. Erős minőségbeli javulás tapasztalható. :) Mondjuk a gyári hangszórókhoz képest ez nem nagy csoda. Azért a mély még mindig hiányzik, ki kell ötlenem valamit, hogy legyen is, de a csomagtartóból se vegyen el helyet, mert arra azért szükség van.
Grátisz beszereltettem egy Space Guard Wing kódnevű riasztót is. Most már legalább nem kell a kulccsal nyitogatnom az ajtót.
A beszerelést Szófiában végezte az aval-bg csapata, jó munkát végeztek.
állandó motortér nyitva jelzés van, ha bekapcsolom a riasztót a comp-ban.
utánjárás eredménye: alfaowner fórum:
a 4. képen csavarhúzó vége mutatja, hol a mikrókapcsoló érintkezője.
Nekem nincs mikrókapcsoló sem. Kábel sem log ki a zárból. Az érzékelő nélküli záram van.
Nem lehet külön mikrókapcsolót venni, csak zárat kapcsolóval (50507352), vagy anélkül.
frissítés.
Gyárilag nem volt riasztós a vas, ezért nem érzékelős a motortérzár.
Megvan ki szopkodta le az aksit...a riasztót kilőttem pár napra és tádááááá, semmi gond vele. Nincs merülés. Hamarosan megtörténik a méregetés. :D Jó móka lesz.
Délutánra behalt a riasztó. Bezár, aztán vinnyog. Néha kinyitja az ajtót bezárás után közvetlenül. Éljen!
Másnap reggel kiderült a probléma oka... nem volt bezárva rendesen a csomagtartó...
Az előző "szakemberek értő hozzáállása" végett nem működött jól a központi zár eddig, illetve az indítókulcs is menthetetlen állapotba került az idők során ( rommá gányolták/forrasztgatták a kulcsot sajnos ).
Reggel leadtam a verdát a XVIII. ker. Sallai úton megtalálható villamossági műhelybe, délután jött a telefon ( benne a kérdéssel a szerelőtől: nem csuklottál? Mondtam, nem, de miért is? Jött is a frappáns válasz: Akkor rohadna le a keze annak a par....t fas......ó etc., etc. :))) ), hogy kész a gyönyörű Alfád, jöhetsz érte.
A képen látható, hogy mi lett kiszedve a bellából... Ez a káosz komolyabb gondot is okozhatott volna előbb-utóbb.
Szóval megoldódott ma ez is, van pittyegve nyitás-zárás.
A srác szerint ezt a súly könnyítést a fogyasztáson is éreznem kell majd... :)
Tudom, hogy mindig mindenki azt mondja, ha egy kocsit el akarnak lopni, akkor azt el is lopják. Ez nyilván így is van. De az alkalmi tolvajokat hátha meg lehet állítani...
Mivel a cégnél nincs parkoló így ott az utcán "hever" egész nap. Itt a fórumon olvastam egyszer, hogy állítólag még nem loptak GT-t nálunk. De most, hogy kezd egyre több törni, bejönni, nehogy donor legyen szegényből...
Így kezdtem el nézelődni riasztók, indításgátlók, lopásgátlók után. Végül az index egyik fórumán olvastam elég sokat egy riasztósról, megszületett az elhatározás.
Beszélgettem vele, tényleg korrekt volt, elmondta ők mit tudnak nyújtani, miket ajánl (persze több lehetőség, és NEKEM kellett választani), minek milyen előnyei, hátrányai vannak.
Két napig volt nál(uk)a a kocsi. Most itt ülök a melóban, és azt hiszem kicsit nyugodtabb vagyok. Már ezért megérte...
Ui.: nem akarok semmilyen reklám, hirdetés szabályzatot megszegni, de ha valakit érdekel, magánlevélben elküldöm az illető elérhetőségeit
Ismét eltelt egy év (0615), hogy a Pajzsnál jártam volna kötelező átvizsgáláson. Így hát kértem egy időpontot és elgurultam a beszerelőműhelybe, hogy átvizsgálják az autót, továbbra is minden rendben van-e. A szirénát kicseréltettem, mert néha nem úgy működött ahogy az elvárható lenne:) de azon kívül továbbra is minden ok vele. Juppííí
[Költségeim: 1db sziréna + a csere munkadíja összesen 1800Ft, egyenlegfeltöltés (180nap) 1500Ft]
Elérkezett a 2010-es olajcsere ideje is. A km órában 95661 km volt. Ahogy szoktam most sem tettem meg 10.000 km-t az utolsó olajcsere óta :)
Cseréltünk még: olajszűrő, levegőszűrő, bal első tompított izzó, rendszámtábla világítás izzó, riasztótávirányító elem.
A tolatáskori féknyikorgás is orvoslásra került. Szorult egy kicsit a hátsó betét.
Plusz ami meglepetés volt az autó felemelésekor az az, hogy eltört/elrohadt egy kipufogó tartó elem. Ez meg lett hegesztve.