Mutasd

>> Tuning és extra2010-02-08

Mit tesz egy olyan állat, mint én, ha megvan a restaurálással? Igen! Szétszedi az autóját! :D Kezdődhet a jó ízlés határait nem sértő, az autó korát és formavilágát tiszteletben tartó és amennyire lehet persze márkahű fantáziajáték, azaz tuningolás. Részleteket nem árulok még el, mindenki használja fantáziáját a képek alapján, aztán majd meglátjuk, kijutok-e a 2010-es talira. Mondjuk addigra az optikai része asszem érintetlen marad apróbb változtatások kivételével.

 
>> Autóápolás2010-02-08

Amint az első képen látható, kijutottam vele a talira. Az első nagy útja volt. Majdhogynem hibátlanul teljesítette, az egyetlen "gond" egy zavaró hanghatás volt a vad kanyarokban, amit a futóműbeállítás elnapolásából adódó síró gumik okoztak. A hazaút is problémamentesen zajlott, aholis lekerültek róla a ködlámpák és leültettem az elejét. Nagyon baba lett. Egy futóműállítás után gyakorlatilag néhány gázbovdenszakadástól eltekintve kb. 7 hónapot, tél kezdetéig napi használatban nyúztam és elégedett voltam vele. Mondjuk nagyon rendbe lett téve, amiről talán a majdnem 2 misis költségmutató is árulkodik. Így letételnél jött a gondolat... és most? Ennyi? Egy frászt! :D Ehhez a végkövetkeztetéshez elég volt egy hirdetés a DUEN-en és ismét elkezdődött...

 
>> Autóápolás2009-12-15

Hosszú idő után az autó végre visszakerült hozzám és elkezdődött a versenyfutás az idővel. Amíg a vas távol volt, rengeteg alkatrészt és cumót vettem hozzá. Még kasznizás előtt belekerült egy "ideiglenes" (ez fontos!) motor, ami kb. 100e-be került. Egy 75-ös 2.0 TS motorja volt. Nem lett rendbevágva, csak szétszedtük és tömítéscsere valamint tisztítás után "beledobtuk". A kardán új hardikat kapott, szinte minden újra lett cserélve a futóművön is (lengéscsillapítók, hardik, gömbcsuklók, stb), sikerült vadászni hozzá egy német raktárból egy csont új váltót 10e magyar forintért, új kuplungtárcsát is kapott... egyszóval mindent, amit lehetett. Belső térben nem sokat változtattam. Bekerült egy 156-os bőrülésgarnitúra, egy pöpec fakormány és ideiglenes ajtókárpitok. Mondanom sem kell, hogy a cd/dvd/mp3-as fejegység és a mélyláda erősítőstül előbb megvolt szinte, mint a kocsi maga. A felsoroltakon kívül még elég sokminden apróságot kapott... alufelni, bicskakulcsos kp-zár, klímás hűtőbox (a későbbiekben lesz fontos), egy komplett 75-öst vettem a hiányzó alkatrészek pótlására. A versenylegózás kitűzött határideje természetesen a 2009-es alfatali volt.

Folyt köv...

 
>> Autóápolás2009-12-15

Fényezés... hát igen. Nagyon örültem (akkor még), hogy a karosszériás rokona fényező volt. Egy fedél alatt (szó szerint) alkalom adódott lerendezni a telibe fényezést is. A srácot jónak mondták... hogy nem az, az arról nem tehetek, amiről viszont tehetek, az az, amit mondtam neki. "Nem kell elsietni, nem sürgős, csak jó legyen." Ezen megjegyzésem eredménye annyi lett, hogy nem siette el... de nagyon nem. Hónapokig neki sem kezdett. Elkezdtem a nyakára járni... egyik időpontot követte a másik, mire végül összecsapta az egészet. A minőségre persze csak később derült fény, miután a 200e körüli összeget a zsebében tudhatta. Helyeken felrepedt a festés (gitt nem száradt eleget), csiszolás valami brutál papírral lehetett elvégezve, az egyenes vonalak nem egyenesek, a szúnyogokról és a le nem festett foltokról nem is beszélek. A lényeg, hogy tisztességesen elszúrta. Annyinak tudok csak örülni, hogy messziről mindez nem látszik. xD

Folyt köv...

 
>> Autóápolás2009-12-09

Folytassuk hát mondjuk autóápolás címszó alatt. :) Lábán hoztuk haza. Február volt... hó + fagy + 4 agyonkopott nyárigumi + azaz - érvényes papírok = 30 km/ kb 45 perc idegbaj. A kocsi ott ment keresztbe, ahol tehette, de irányítható maradt... tehát hazaértem egyben... legalábbis én. A kocsi más téma volt. Napokon bellül lekerült róla minden... kibeleztük. A látvány akkor valami sajtfélére emlékeztetett, most inkább Spongyabobhoz hasonlítanám a képek láttán. Irány hát egy karosszériás. Persze haver volt az első illető, aki egy Derbi motorért cserébe bevállalta a melót. Az elbaltázta szó megfelelő ragozására sajnos nincs elég találó, szalonképes magyar szó, ígyhát maradok a ku*...tyául elba*...ltázta kifejezésnél. Sokat állt nála a vas, és mikor visszakerült hozzám, már toltam is a következő műhelybe. Ali76 segédletével sikerült hozzá szerezni ép hátfalat, így csak a hátsó ablak alatti ívet kellett legyártani. A teljes kasznizás (taposólemezek újrahajtása, küszöbcsere, csomagtér majdhogynem újralegyártása meg millió lyuk és apróság kijavítása) üreg és alvázvédelemmel, azt kell mondanom: a meló nehézsége és a kivitelezés minőségéhez képest nevetséges 90-100e közti összeg volt. A kaszni szinte hibátlan állapotba került. Nagyon örültem, hogy végre jó úton, illetve, hogy egyáltalán haladt a felújítás, hát gyorsan elkövettem mégegy hibát, me' ugye nehogymá' minden rendben menjen.

Folyt köv...

 
>> Esemény2009-12-08

Rá kellene szánnom végre magam, hogy leírjam a vas történetét. Hosszú lesz, úgyhogy csak részletekben. Árakat nem nagyon fogok írni, mert csak körülbellüliekre emlékszem, és talán jobb is így. :D
Kezdjük az elején, esemény kategóriában. A dátum 2006.02.08-a, a helyszín X.ker. Fehér út autókereskedés. Az áldozat neten lett kiszemelve, ha jól emlékszem 170-be fájt fennhatóságom alá vonni. :)

Folyt köv...