Tagok >> Lörke >> 159 Ti 2.0 JtdM >> Blog
- Típus:159 Ti 2.0 JtdM
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:Metál fekete
Egyik fórumtársnál olvastam a Ti feliratok piros betűinek piros fóliával való bevonását. Nem ezredmilliméterre pontos a vágás, de olcsó volt, és a célnak tökéletesen megfelel.
UPDATE: 1 év múlva is tökéletes, nem jött le sehol.
A vákumpumpa tömítés után nem szűnt meg az olajszivárgás. Ránézésre egy az egyben szelepfedéltömítés tömítés gyanús volt. Szépen látszott hogy csak a hengerfej és a szelepfedél közül jön az olaj oldalt és a sarkán. Már kerestem szervízt ehhez (én nem próbálkozok porlasztó kiszedéssel), és lelki szemeim előtt komoly munkadíjak, beletört porlasztók lebegtek.
Aztán kaptam egy ötletet, az ölajbeöntő tömítést. Leszedve a beöntőt látszott, hogy onnan jön. Csalóka volt, mivel a beöntőnél leszívárgó olaj (takarásban) a szelepfedél és hengerfej illesztésig folyt, majd közöttük szabályosan előrefolyt, ezért tűnt szelepfedél tömítésnek. A beöntő tömítés filléres tétel.
Olajszivárgás megszűnt.
EGR szelep és fojtószelep tisztítás. Hideg zsíroldóval és féktisztítóval csináltam.
Szemmel láthatóan régóta enyhe olajszivárgás lehetett, mert már a vásárláskor elől a blokk jobb aljáig, EGR hűtő alatt olajos volt. Motormosás után látszott, hogy a szelepfedél környékén szívárog oldalról, első ránézésre vákumszivattyúra gondoltam. Tömítés kicserélve.
RB 83 kolléga eladta a tbi-jét, jó áron megvettem tőle a megmaradt téli komplett kerekeit.
Hátsó kutyacsontok cseréje.
MAP szenzor tisztítás.
Fórumtársak blogjai alapján kilógó első lábtérszőnyeg rögzítése.
Miután megvettem az autót, hazafelé furcsa süvítő hangja volt gázadásra. Furcsa, mert a próbaúton nem vettem észre. (Próbaút és foglaló után az eladónál maradt az autó lízing kivezetés miatt, és leműszakiztatta, kb 2 hét múlva hoztam el.) Turbócsőre gyanakodtam, illetve kis kormányelfordításnál futóműtől enyhe ütemes hang. Nem kopogás, olyan mintha durva szálszakadásos lenne a gumi.
Hibák:
Turbócső repedt, csere. Turbócsövet a horvát Pasaric cégtől rendeltem.
Kerékcsapágyat kicseréltem. Nem szűnt meg a hiba. A külső féltengelycsukló volt rossz, a csésze belül sérült. Bevallom, bevettem az eladó dumáját, hogy az egyik gumi kicsit szálszakadásos. Eladó állta a cső és a csukló fele költségét.
Kicseréltem még a jobb tükörlapot, és utángyártott króm tükörházborítást raktam fel. Teljesen jó minőségű a borítás. UPDATE: 1,5 év után is hibátlan