Tagok >> Teca >> 155 1.9 td >> Blog
- Típus:155 1.9 td
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Zöld
Kicsit megkésve a sok meló miatt 10.000 km lett az olajban, de most már végre lecseréltem. A váltóba nagyon szar olaj került, de most már végre ott is gyári van.
A kilométer óra állása: 174 000 KM
Alig 2 hetes használat után, (mondjuk, hála az égnek, és a karmának...) a ház előtt, álló helyében, benyomtam a kuplungot, és benn maradt a pedál. Megnéztük a sötétben apummal, láttunk a váltóházon némi fékfolyadékot, elment a kuplung munkahengere.
Elvontattuk a műhelybe az autót, leszedtem, de nagyon balfék voltam, az autón életemben először és utoljára kapkodtam, és felülről akartam leszerelni a hidraulika csövet, amit sikerült eltörnöm. Akkor gondoltam rendelek hidraulika csövet is. Utángyári nincs, oké akkor gyárit az sincs. Nem is értem miért lepődtem meg, elvégre ez egy elöregedhető, gumi cső, soha nem szokták cserélni ezeket... nem baj, megoldjuk. Gyártatok hozzá, nem lehet nagy dolog. Bementem Pécsre, a megye legnagyobb városába, abba az üzletbe, ahol ilyeneket gyártanak. Ott közölték velem, hogy nincs rá engedélyük, és nem is tudnák megcsinálni. Ekkor ajánlották a dombóvári Cser János műhelyét, mint legközelebbit. Elmentem hát, megmutattam mit szeretnék, és a srác a legjobb és legegyszerűbb megoldást megkeresve megbeszélte velem hogy lesz a legjobb. Nem volt a gyártási hely megszerzése sem egyszerű, de a beszerelése, illetve legyártása annál inkább. A munkahengerbe menő vége stimmelt, viszont ahhoz, hogy a továbbiakban is rögzíteni tudjam megfelelően, gyárilag a tömlőt, más menetemelkedésű véget tudott csak adni. Így. A gyári fém csövet is le kellett cseréljem, ami a főhengertől megy a tömlőig más menetemelkedéssel, ami stimmel a gumitömlő végével. Ráadásul, vékonyabb csöve volt neki csak, de legalább szívesen fogadtak, lelkesen, és gondosan segítettek. A meló sikerült, összeraktam, légtelenítettem, egész jól működik, gyárihoz képest, 8-ast adnék a 10-ből.
Végre sok-sok várakozás, keresgélés, barangolás után felrakta Kiscibere cartárs a győztes felnit. 17-est, sokkülős, feketét, és a legfontosabb... 4*98 osztóköröst akartam. Bumm. Felhívtam, mondta mehetek, én még beültem, és elmentem érte, hajnali 4 órakor Pécsről Vácra. Haza hoztam, nem akartam már idén már felrakni, de muszáj volt, nem bírtam ki. Nagyon disznó. :). De ezzel a gyári fékkel, ilyen formában elég mókás, majd a Szabitól vásárolt nagyfékkel más lesz a kép! :)
Tudtam, hogy jelentkezni fog előbb-utóbb. Megírtam már korábban, hogy egy dolgot nem cseréltem le, és mihamarabb pótolni kellene. Az autó elintézte az "előbb"-et. Elkezdett fogyni a fagyálló az autóból... aztán hagyott egy nagy foltot maga alatt, mikor én távol voltam. Kénytelen voltam sos-ben neki állni, megrendeltem a gyári vizpumpát hozzá, aztán hajrà. Mondanom sem kell, nagy élmény cserélni. Állítom, egy 2,0 CR TDI-n hamarabb, meg egyszerűbben megy a csere, de elkészült. Ismét tökéletes, pöcc-röff. Imádom :)
Az első találkozó. Nagy élmény volt, az autó a legkisebb hiba nélkül vett részt az eseményen, teljesitette vihogva a 350 km-es távot. Négyen voltunk, barátainknak is tetszett a buli, kell nekik is egy Alfa :-). Jövőre remélem elkészül a benzines is, és a barátnőm fel tud vele suhanni találkozóra :-).
Találkoztam Zsoltikj típustesóval személyesen, megismerkedtünk, összefotóztam az összes 55-öst a találkozón, 23-an voltunk :-)
Másnap délelőtt többen összetalálkoztunk, ott volt egy kupacba 6 kocsi is.
Jövőre egy sorba állást követelek! ;)
Elvileg sokat állt a kocsi, olyan szinten hogy a zár sem húzta be a sofőr ajtót, de megkínáltam WD40-nel, és tökéletesen működnek. Lecseréltem azonnal a motorolajat, szűrőt, gázolaj szűrőt. Váltóolajat, légszűrőt, vezérlést, ékszíjat, hosszbordásszíjat, első- hátsó fékbetétet,és a két első gumifékcsövet, fagyállót. A vizsga miatt - mert a diszkós felniken "pályagumik" voltak már - meg a tél miatt is a benzines 55-ösről lekaptam a lemezfelniket, és új téligumikat vettem rá, majd fel is raktam erre a gépre. Utoljára pedig akksit vásároltam. Megjavítottam a kikeményedett régi műanyag borítású szar kábeleket gumirozottakra a csomitartó ajtajában. A kormány zár/gyújtás közös mechanikája is beszáradt, és hála istennek menetközben akadt be a zár, így eltörtem a műanyag, ismert barátságos két csavarfej-forma nélküli konzolt hogy irányítani tudjak. Szét szedtem az egészet, kipucoltam, beolajoztam, érdekes, már ez is kiválóan működik. Később lecserélem azt a műanyagot. Index búrát helyére faragtam. Bal hátsó féknyereg berohadt, szétszedtem, szét agyon pucoltam, összeraktam, most jól működik. Szelvédő csere is történt.
További, és eddig észrevett problémák:
-központi zár nem működteti a bal hátsó ajtó zár motorját
- elrontottam a szerviz alatt, hogy a vízpumpát nem cseréltem le, mihamarabb pótlom a dolgot
-behorpadt első sárvédő
-minimális rozsda a szokásos két hátsó íven
-első beltéri világítás ajtónyitásra önálló működéssel bír, csak akkor amikor akar
-indítás után az első gázfröccsig világít a töltéslámpa
-nehezen nyílik a motorháztető
-akadozik az ablaktörlő, de Buksi bácsi blogjának köszönhetően azt is orvosolom majd
-eltört az indexkapcsoló kis füle, így nehezen működtethető
-jobb oldali axiálcsukló gumiharangja ki van szakadva
-szét van esve és törve a kesztyűtartó világítás kapcsolója
-le van szakadva az A oszlopról a sofőrajtó határolója, így most hangosan csattan neki a csapszeg a kasztninak
-nem jelzi a kis órás panel a csomitartó ledje a helyzetét
A kilométer óra állása: 164 000 KM