A mai napon visszahoztam a gépet a szerelőtől és végre azt mondhatom, a nagyján már túl vagyok 😊. Több nagy dolpg mellett sok kis apróság is javításra került hála a mesternek (Grósz Feri). Íme egy lista a cserélt, helyreállított dolgokról:
-Teljes kuplungszett, kettőstömegűvel. Beépítés előtt a szerkezet erősítve lett, a tárcsa pedig kevlározva.
-Vezérlésszett összes feszítővel Dayco
-Vezérműtengely szimmering Corteco
-Hűtőfolyadék csere
-Termosztátcsere Behr
-Szívosor tisztítás, terelőlapátok lehegesztése, Egr off
-Új szívósor tömítés Reinz
-Belső stabszilentel cseréje Ricambi Originali
-Porlasztó tűzkarilák cseréje Bosal
-Diferenciálmű szimmeringek cseréje mindkét oldalon
-Diferenciálmű újracsapágyazása (lógott)
-Új váltóolaj Motugear 75w85
-Motortámasztó felső bak Ricambi Originali
-Baloldali kilincs csere
-Új főtengelyszimmering
Azt kell mondanom végre ennél a gépnél is érzem az "Alfa feelinget" húz rendesen, jól fekszi az utat, nem csörög, nem zörög semmi. Még maradt pár dolog hátra, de lassan elérjük a gyári állapotot. 😊
Kis pihenő után újra folytatom paripám rendbehozatalát, most az első futóműben lévő fura zajok megszüntetése volt a cél. Mivel az előző autómban (156sw) is hasonló zajok szűrődtek be az utastérbe, ezért tudtam hogy a felső lengőkarok biztosan rosszak. Alkatrész rendelés előtt persze átnéztük a futóművet rendesen, a stabilizátor pálcák enyhén lógtak, de nem tálaltunk semmi más hibát. Így hát be is rendeltem a lengőkarokat (lemförder) valamint a stabpálcákat(sidem) mindkét oldalra.
Beépítés után a futómű érezhetően feszesebb lett, de valami még mindig enyhé koppanó hangot hallat ha rossz úton haladok. Ez még várat magára egy ideig,ert a gép éppen karosszérialakatosnál tartózkodik.

Eljött az olajcsere ideje. Motul 5w40et választottam, mert a Selena termékektől már egy ideje óva int a szerelőm. Otthon végeztem el, akna nélkül azért érdekesebb a dolog de gyorsan abszolváltam édesapám segítségével egy rámpát úgyhogy megoldottuk. Továbbá kapott új váltógombot is a verda, mert a régi már elég viseltes volt sajnos. Az index is megérkezett előre, de arra már nem maradt időm, sötét lett odakint. Szépen lassan haladunk előre. 😊


A mai nap folyamán cserélve lett a törött féltengely szimering, valamint kapott a gép új 75w80as Motul váltóolajat. Nem volt olyan egyszerű a történet, a feltöltéshez ki kellett venni az akksit és az alatt van a feltöltőnyílás. Nem is értem ezt a megoldást... na mindegy. Végre nem hordja a váltóolajat, nemsokára becsekkolok egy alsó mosásra is.


A mai napon ismét volt egy kis időm zárás előtt a műhelyben, ezért gyorsan megudvaroltam pár hozzábbértő kollégát hogy segítsenek megjavítani a rendszert, mert nagyon idegesítően jött be a szag. Ugye azóta mióta egy fekvőrendörön sikerült eltörnöm a flexibilis cső utáni csatlakozást nem az igazi a dolog...
Aknára álltam és kezdődött a buli, a srácok szétszedték (Norbi, Peti köszi), és elkezdték kifúrni a beleszakadt tőcsavarokat. Amíg ők odalent szenvedtek gondoltam megjavítom a balos indexemet, mert a benne található betét elcsúszott és hülyén nézett ki. Nos az eredmény az, hogy sikerült a búrát letörnöm róla, szóval most ez is javításra/cserére vár.
Amíg én romboltam a kollégák kész is lettek a kipuffal, úgyhogy most már nem ömlik be a szag az utastérbe.
Gondolkodóba estem egy nyitott rendszer beépítésén is, ez a jövő zenéje lesz majd.
Szóval a mai napon úgy gondoltam nekilátok új szerzeményemen a szép hosszú hibalista lerövidítésének. A hidegen alapjárati rángatás, majd nehezen beindulás jelensége elég zavaró, gondoltam első körben egy üzemanyagszűrő csere biztosan nem fog ártani, be is rendeltem egy Sofima szűrőt a héten. Kis youtube-os segítség után neki is álltam a kiszerelésnek, ami meglepően jól sikerült hiszen egész kevés gázolajat locsoltam szét a motortérben. Következett az új szűrő felhelyezése. Na itt sikerült beletörnöm az alján azt a műanyagot, ami elméletileg a vizet érzékeli a szűrőben. Csak egy reccsenést hallottam, de indítás után ömlött a gázolaj az alján, tehát sajnos egyértelműcé vált hogy ezt csúnyán elrontottam. Első körben bontókban érdeklődtem de végül egy kedves cartárs kisegített, hogy nyugodtan dugózzam le az alját a szűrőnek nem lesz baj. Így is tettem és bevált, 30km-es tesztkör után sem szivárog. Ezután a balos abalakmosó fúvókát is megtisztítottam így már végre lehet szépen ablakot mosni. Sikeres napot zártam. 😊
