Tagok >> pdenes >> Spider / GTV 2.0 TS "Cup" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS "Cup"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Ezüst
Sikerült szereznem egy szett hibátlan, javításmentes Blackline felnit :) Tetszett nagyon a Teledial felnivel is, de azért szerintem így sokkal vagányabb kiállása van az autónak. Persze az ültetést igényli, tervben is van. Utolsó képen látható a körülbelüli elképzelés :)
Végre sikerült egy megfelelő garázst találnom, így mától az őt megillető helyen várja a tavaszt a vas :)
Évzáró gyanánt sikerült összehozni egy nagyon kellemes hangulatú közös gurulást :) Az útvonal Bp Hősök tere-Székesfehérvár KFC-Szántód Rév- átkelés komppal-Tihany-Balatonfüred-Budapest volt. Reggel még csípős idő volt, de az esőt hál istennek megúsztuk, nap végére pedig kifjezetten kellemes idő lett, a Spideresek még a tetőt is le tudták nyitni :) Jó volt végre személyesen is találkozni pár az online térben már megismert arccal.
Sikerült beszerezni pár apróságot, GTV felhasználóknak nem kell bemutatnom a "kávésbögrék" mennyire ritka alkatrészek már, és alap állapotban természetesen mindegyik autóban szét vannak verődve :( Nagy mázlim volt és pont a közelben árulták, ráadásul nagyon jó áron. A kis műanyag sín pedig a bal oldali ajtó kédergumijának rögzítője, ezt cserélnem kell, mert az enyémnek a felső része már nem tart rendesen, így sokszor a ki-be szállásnál ahogy hozzáérek kiugrik a helyéről, elég bosszantó. Az alkatrészek ára: Ütközőcsésze 6500 Ft/db, a műanyag rúd pedig 5200 Ft volt
A legutóbbi kárpit le-fel szerelés miatt a jobb oldali ajtót ha rosszul csuktam be, belülről nem lehetett rányitni utána, a bal oldalin pedig nem zárt be se központival se kulcs elfordítással... ezért most újra leszedtem mindkét oldalt, aztán ha már így alakult, szépen rendbe raktam a kábeleket meg a párazárót is, bízva benne, hogy most pár évig nem kell hozzá nyúlnom... :D
A kilépő fényeket is vissza raktam így száz év után. A jó hír, hogy a zár gondok mindkét oldalon megoldódtak, csak annyi volt a gond, hogy a bowden feje kiugrott a helyéről.
Kevés dolog van ami gyárilag nincs jól eltalálva a gtv-ben, de az egyik ilyen nekem mindenképp a váltógomb volt már az első perctől kezdve. Szerintem egyáltalán nem illik az autóhoz, nem sportos, nem is esztétikus, indokolatlanul hosszú, és nekem a bumszli fogása sem jött be, így egyértelmű volt, hogy cserélve lesz. Először rendeltem hozzá új váltógombot, majd kiderült, hogy nem eszik olyan forrón a kását, így kellett egy adaptert is rendelnem, hogy fel tudjam tenni :D Végre megjött, és helyére került minden. Nekem sokkal jobban tetszik így megjelenésre is, és nem utolsó sorban a váltásérzet is egészen más, mivel centikkel rövidebb lett a kar. (Igen, barbár mód vágtam belőle.. )
A korábban ígértek szerint folytattam a hangrendszer fejlesztését. Az új hangszórók remekül teljesítenek, de sajnos magában az ajtókárpitban és az ajtólemezben igen komoly rezonanciát váltanak ki, különösen mély hangok esetén, magas hangerőn, ami értelemszerűen nagyjából teljességgel élvezhetetlenné teszi a zenehallgatást az autóban.
De szerencsére erre is létezik viszonylag olcsó, de annál szöszölősebb megoldás, mégpedig a zaj-és rezgéscsillapító "lemez". Én a CTK Practic elnevezésű termék mellett döntöttem, ez lényegében egy öntapadós vékony kátrány (pontosabban butil-gumi) lap, amin pluszban egy nagyon vékony alumínum réteg is van. A két ajtókárpitra és ajtóra összesen 8 tábla anyagot használtam el, talán indokolatlanul sok is, de biztosra akartam menni :) Ami egyébként sikerült is, össze sem lehet hasonlítani a hangzást az eddigivel, a kárpit meg sem rezzen még igen komoly hangerő mellett sem, ez korábban elképzelhetetlennek tűnt. Ezen felül egyébként általánosságban véve is sokat javult a beltér "zajszintje", az ajtókárpitok meg sem nyikkannak menet közben, síri csend van a beltérben. A jövőben még talán a kalaptartón fogom elvégezni ugyanezt a műveletet, valamint szeretnék majd egy új fejegységet is az autóba, és akkor késznek tekinthető a hangrendszer :)
Múlt héten egyik délután épp mosóba készültem menni az autóval, és már előtte pár napja elkezdett gyanúsan viselkedni a jobb oldali ablakemelő. Furán ugrált az üveg, és kattogó hangot lehetett hallani. Ahogy annak lennie kell természetesen a mosóban érte a halál, szépen begurultam, és már nem tudtam felhúzni az ablakot, zúgott a motor, de az ablak meg sem moccant :) Gyorsan lekaptam a kárpitot és megnéztem mi lehet a baj, de nem tudtam komolyabb bontás nélkül rájönni, így csak vissza húztam az ablakot kézzel, hogy rendesen zárjon a mosás erejéig, majd a mosás végeztével hazamentem, és kiszereltem az ablakemelőt. Rögtön meglett a tettes, a középen lévő, motorból a szerkezetre csatlakozó kis fogaskerék nyalódott el. Már be voltam parázva, hogy vehetek komplett új szerkezetet egy 20 forintos alkatrész miatt, de gondoltam előtte megkérezem DZ-t, hogy van-e erre valami jobb megoldás. És természetesen ő tudott ilyet :) Előre legyártva volt neki esztergált cseredarab, amin a kis fogaskerék szerű bevágások már nincsenek, helyette hegesztéssel rögzíti fixen a szerkezethez, így a tartósság kb. örökké plusz két napig :) Nagyjából 20p alatt készen volt a művelettel, pénzt pedig nem volt hajlandó elfogadni. Vissza szereltem a szerkezetet, kis beállítás, és jobb, mint újkorában! Hálával tartozom Zolinak, ismét :)
Mivel a gyári hangrendszer (ami már nem volt gyári, mert cserélt hangszórók voltak bent) konkrétan hallgathatatlan volt, úgy döntöttem itt is fejlesztünk kicsit az autón. Korábban már kinéztem magamnak ezt a Focal szettet, viszont épp akciós is volt Emagon, így döntöttem, és megrendeltem :) Ma be is kerültek a helyükre, a különbséget zongorázni lehetne, hogy a zenénél maradjunk :) Némi finomhangolásra még azért szükség lesz, sajnos a több mélyet, ill. basszust tartalmazó zenéknél magasabb hangerőnél berezonál az ajtókárpit, így következő lépésben zajcsillapítót fogok tenni az ajtólemez, illetve az ajtókárpit belső felére is.
A kialakult vírushelyzet sajnos kicsit az egyébként megszokottnál is körülményesebbé tette a honosítás folyamatát, de mindent összevetve azt kell mondjam egész könnyen ment a dolog, főleg ahhoz képest, hogy először csináltam sajátkezűleg a teljes folyamatot. Lényeg a lényeg: Végre kapott forgalmit és rendszámot az autó :)