Tagok >> pdenes >> Spider / GTV 2.0 TS "Cup" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS "Cup"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Ezüst
Ma hűtőfolyadék csere és kiegyenlítő tartály pucolás volt a menü :) A tartály belseje sajnos rettentő mocskos volt, és durva lerakódások voltak benne, így azt mindenképp ki akartam pucolni, de értelemszerűen akkor már friss hűtőfolyadékot is kapott az autó. Egyébként a tartály pucolása brigéciol+ víz + nyers tarhonya felhasználásával történt :D A tarhonya azért kell, hogy leszedje a lerakódásokat ahogy rázod a tartályban. Rizzsel javasolta korábban valaki de épp csak tarhonya volt itthon :))
Ma igazán elkényeztettem az autót :) Első körben kapott egy teli tank benzint és egy mosást (igen tudom a pokol tüzén fogok elégni a gépi mosásért, de most nem volt kedvem/ időm kézzel mosni, és igazából csak poros volt), utána futómű beállítás, és végül felkerültek az új gumik a Blackline felnikre :)
Szóval most már mondhatom, hogy abszolút készen áll az autó a műszaki vizsgára, utána pedig újra róhatja az utakat ha végre kimászunk ebből a nyavalyás vírus helyzetből..
Jah, és bónuszként kapott egy tesót a GTV modellautó egy 145 személyében :)
Új gumik + gumizás: 104.740
Futómű állítás: 18.500
A spiderben amiből az airride rendszer jött eredetileg a hamutartó fedelébe volt "integrálva" a két nyomásmérő óra, a kapcsolók pedig nem tudom hol helyezkedtek el, azok csak úgy voltak mikor megkaptam a szettet. Én viszont semmiképpen sem szerettem volna a középkonzol látható részeit szétfaragni, a hamutartót különösen nem, mivel tudom, hogy baromi ritka az amelyiknek még működik a fedele, és az enyémben pont működik :) Igaz kaptam komplett hamutartót ami már szét volt ehhez faragva, de nekem kinézetre sem igazán tetszett ez a megoldás. Én inkább lehetőleg szerettem volna láthatatlanná tenni a kapcsolókat és az órákat egyaránt, viszont ugye fontos, hogy kéznél legyenek, és azért rájuk lehessen nézni, így sok verzió nem volt, úgy döntöttem a könyöklő belsejébe kerülnek. Bár minden körülbelül mm-re pontosan jött ki, hogy még épp össze lehessen rakni mindent, de a lényeg, hogy működik, és nincs szem előtt, így teljesen elégedett vagyok az eredménnyel :)
Több hónap szenvedés, kocsi alatt görnyedés, anyázás, miegymás után végre gyakorlatilag elkészült :) A futómű teljes mértékben összerakva, airride rendszer összekötve, és mozgásképes az autó. Fék viszont még nincs, mivel a folyadék cserére / légtelenítésre vár, így egyelőre csak a garázs elé merészkedtem vele :) Nagyon bejön az összkép így ültetve, egész mást mutat az autó. Még el kell vezetgetni az airride rendszer részeit véglegesen az utastérben, és a csomagtérben is rögzíteni kell rendesen a tartályt, kompresszort, vezérlőt. De a nehezén abszolút túl vagyok, innen már csak szöszölős munkálatok lesznek :)
Felkerültek az új tárcsák és betétek, a most már megfelelő hosszúságú fékcsövek,a kipuff rendszer, valamint bal előre bekerült az airride-os gátló és az új toronycsapágy, ki is próbáltam gyorsan milyet ül :)
Holnap folyt köv, talán végre tudok majd garázson kívüli képekkel is szolgálni.
Eredetileg nem terveztem még tárcsa és betétcserét, viszont amikor visszatettem a tárcsákat konstatáltam, hogy elég szépet ütnek, így ez volt az utolsó szög a koporsójukba, kell az új szett, mondjuk a lelkemet is jobban nyugtatja a tudat, hogy nem a csúnya rozsdás régi tárcsákat rakom fel a kopp új futóműre :) A tárcsák széle gyárilag is festve van szerencsére, de én a felfekvő felületet is megfújtam biztos ami biztos :) A korábban említett fékcsövek helyett is vettem most már megfelelő hosszúságút, illetve mivel szembesültem vele, hogy a pollenszűrő vállalhatatlan állapotban van, abból is vettem egy újat.
Végre eljött a nagy nap, több hónap után ismét saját lábán áll a vas :))
Volt anyázás meg szívás rendesen, de a neheze gyakorlatilag készen van.
A kézifék köteleket és a kipufogót kell még visszaraknom, illetve az airride rendszert kell bekötni, összeszerelni, valamint a gumi fékcsőből sikerült rövidet hozni úgyhogy abból is kell még másikat vennem. Természetesen tárcsából és betétekből is újakat fog kapni.
Már látom a fényt az alagút végén... :)
Végre elkészült a lengőkarok szilentezése is, az új GE-szemek is bekerültek, így most már az utolsó alkatrészek is megvannak, hogy teljes mértékben össze tudjam rakni a futóművet :) Pár fotót mellékelek a homokszórás-szinterezés-szilentezés előtti állapotokról is
Remélhetőleg az utolsó alkatrész amit a hátsó futómű felújítása kapcsán kellett megvennem :) A szilentes rám szólt, hogy az alsó lengőkarok egyik felében nem szilent van, így azt külön meg kell venni, úgy tudja berakni. Némi utánajárást igényelt a dolog , ugyanis valamiért az Unix GTV-hez nem hozza, de például 190es Mercihez igen, pedig egy azon alkatrészről van szó, és mindkét típushoz jó. Na de mindegy is, a lényeg a lényeg, hogy van, és kapható :)
lkezdődött az összeszerelés, sőt, egész jól haladtam
Először a tank védő lemez belső felére raktam fel az új zajcsillapítót (a gyárit ugye a szinterezés miatt le kellett szedni), majd a helyére is szereltem. Utána felszereltem az airride lufijait a hátsó hídra, aztán ezt is felszereltem. Felraktam még pár konzolt, a strabrudat, az új lengéscsillapítókat, két fékvezetéket...kezd egészen autó kinézete lenni :)