Mutasd

>> Egyéb2009-08-21

Rég látogattam már az Amoréra és most megtettem úgy, hogy blogolok is egyett. Mióta nem jártam itt történt pár dolog. Ami legjobban ide tartozik az, hogy egy balos kanyarban Eplénynél az autó az árokba csúszott és egy fának ütközve teljesen összetört. Jó és szép autó volt épp teljesen négy kerekére lett rázva, hogy eladjam vagy elcseréljem.
Azóta a tulajdonomba került egy Chrysler Cirrus 2.5-ös V 6-os autó. A színe hasonló az Alfáméhoz, azon kívűl semmi azonos vonásuk nincs, de nem is azért vettem. További jó Alfázást kívánok minden Amore tagnak!

>> Egyéb2008-07-30

Bratislavaba is kiköltöztetett az autó. Itt most a helyi Alfa Romeo szervízben helyreteszik az elektronikai gondját a vasnak. Hétvégén lemostam és kitakarítottam... Bitang gyönyörű ez az autó. Ennek ellenére túl jó nekem... Eladó. Rengeteget mentem vele. Mostanában igaziból hétvégi használatra van fogva, de akkor nem az öt km-re lévő találkozóra gurulok le vele, hanem 6-700 km-eket csavarok bele. Érdekes, hogy kevés Alfával talalkozom útjaim során.... Mi van veletek cartársak? M1, M7, és a Dunántúlon csak a garázsban fényezitek a vasakat vagy mi a franc? De tök mindegy, valószinűleg az a jobb és olcsóbb dolog. Én jobb szeretem vezetni és használni, mert kell is. Minden kedves olvasónak még ha fel is hábarodott volna a fenti szétszórt sorokon boldog Alfázást és kurva nagy szívet kívánok hozzá. Aztán villogatni kitartóan, ne csak divatoljunk itt vele. Üdvözlettel, az ékezet nélkül író Cartárs. (az én vasambol paran csak a képen latható oldalat látjak és nem a garázs ajtó mögött vagy a parkolóban...) Fedönevem BUNKO vagy Tulok válassz bakker.
Még valami, ezt most nem bírom kihagyni: Olvasd el a soraim és rajössz miért is írom ezt: Ne alsógatyába és strand papucsba fotóztasd magad már egy Alfa Romeó mellett, Bake. Ma-holnap 100 éves a marka, te meg lejáratod a niko papucsoddal és az adiads gatyáddal... Az Alfa Romeókra költeni kell, akkor adj már Magadra is légy szíves. Köszönöm. (igen én meg épp kereket csereélek és... valamit mindig foglalkoztam vele és költöttem és költök is rá.)

>> Szerviz2008-01-21

2008. január 21. Ma délelőtt Várpalotán hagytam a vasat Csöriéknél. Minden ami nem fasza kiméletlen javításra lesz fogva!

>> Egyéb2008-01-08

2007. november 30-án éjjel szüleimhez mentem Budapestről Bárdudvarnokra. Tamásiban toltunk egy pizzát Péter utitársammal Poczynál!
Aztán kalandosra fordult az utunk. Domóvár után egy jobbos kanyarnál enyhe köd a levegőben, lefagyva az úton és kész is az árokba csúszás receptje. Bevágódtunk az árokba kb. 3 méter mélyen voltunk az útkoronától.
Telefon segítségért, mindezt éjjel 23h körül. Aztán segítség érkezik édesapám és sógorom személyében illetve pár útonlévő segítőkész fiatal.
Autót kihúztuk az árok mélyéből és az útra tettük. Jár a motor és megy a saját kerekein.
Másnap felkerültek a téli gumik és vettem négy felnit gumival tavaszra, mivel az eddigiekből kettőt sikerült szétvágni...
Futómű állítás és itt kiderül, hogy a jobb hátsó kerék 1,5-2,0 cm-rel beljebb van... Január folyamán lengőkar csere-bere (vagy, amit kell), műszerfalon hiba üzenet kigyógyítása...

Az autóval azóta több 100 km-t mentem. Nagyott nőtt a szememben az árokba esés óta. Mindketten sérülés nélkül szálltunk ki belőle és az autóban sem esett jelentős kár.

>> Szerviz2007-10-08

2007. október 6-án délelőtt átvettem a gépet. Szinte új a motor benne.
Cserélve:
- vezérműszíj
- görgökkel
- vízpumpa
- olaj
- olaj- és levegő szűrő
- lambdaszonda

Rendbe lett rakva:
A hengerfejből gyakorlatilag az öntvényt hagyták meg, a többi holmit, mindent kicseréltek benne és újra belőtték.

Kész van, és megy is. Kevesebb fogyasztás: 100 km-vel nagyobb hatótávolság!
Kényelmes, megy is és nem ázik be! (Valamiért 130-140-től elég rendesen megkezdi a vágtát a ménes. Igaz ami igaz, addig sem poroszkál!)
És van rá garancia!

 
>> Szerviz2007-10-02

A helyreállításról kialakult mai napi gondolataim:
Telefon: Hogy áll a gép?
Válasz: Okés, de beszart a lambdaszonda. Ki kell cserélni.
Részemről: Okés. Keresés érdeklődés két-három helyen.
Értékről infó után: Jó kicseréljük rendben legyen és rendezve lesz! Totál pozítiv és segítőkész hozzáállás a szerelők részéről és öszinte információ kiadása.

Késöbb: Meg lesz javítva! Rendben lesz használni fogom!

Este vacsora és sör után: Menjen a kurva anyjába az olasz kibaszott kurvája a rohadt mocskos nagy igényeivel.... mikor csak heti két alkalommal ha használom! Vigyék olyan messzire amennyire csak lehet inne! ELADOM BASSZA MEG!!!!!

Most: Had vezessem szépen finoman és eztán jó lesz a gép (?)!

>> Szerviz2007-09-11

Nem találtak olyan hengerfejet, amit "nyugodt szívvel" beletettek volna az autómba. Így az eredeti hengerfej került javítás alá. Nagyjából két hét és újra befogva a ménes, további vágtákra készen! ;)) (ma levették a gipszet a kezemről)

 
>> Szerviz2007-08-27

A masina motorját szétszedték és rövid elemzés után fényt derítettek arra, hogy mitől is szaladt szét a ménes. Az autóban még gyári vezérműszíj volt (170.000 km van a gépben). A szervízkönyv szerint 104.000 Km-nél volt vezérműszíj csere is... A szerelő szerint ebben a szíjban jócskán több Km van, mint 65.000. (Ha pedig mégis ennyi volt benne, akkor elég fura, hogy így lefogazott...)
Szóval olyan 8-10 cm-es hosszon a szíjat lefogazta a gép. Ennek eredménye: a 8 kipufogó szelepet elverte, ahogy illik... Valamint 2 beszívó szelep csili-csálén áll a helyén. Jelenleg hengerfej keresés folyik, ha nem lesz legalább olyan állapotú, mint ami benne volt (hét folyamán), akkor az eredeti lesz helyre rakva. Az eredeti legalább nem forralt vizet, hanem tette a dolgát.

Feladatom: Jelenleg kis türelemmel várni és némi pénzmag rendelkezésre bocsájtása.
Szerelők feladata: már kiszaladtak a pusztákra összeterelni a ménest. Rendezik az olajat és a szűrőket. Előkergetik a görgőket és kiszabják a szíjat. Pumpát és vizet vegyítenek vízpumpának.
Miután mindez összejött belenyektetik a motorháztető alá és újra felnyeríthet a ménes hosszú és vidám, találkozókkal tarkított váktákra!

Elemzés: Ne fogadjátok el az adatokat, amik a szervízkönyvben szerepelnek (hacsak nem ti írtátok bele vagy olyan kait ismertek). És ne "centizzétek" ki az esetleges cserék idejét. Inkább álljon a vas a garázsban, ha nincs rá guba, de ne az út szélén kelljen tolni, hogy triplájáért legyen rendberakva... Én ezt tanultam ebből.

 
>> Szerviz2007-08-11

A hétfői leállás után ma reggel szóltak a szerelők, hogy elszakadt a vezérműszíj. Jó hét volt: hétfőn ezek szerint Alfán vezérműszíj szakadás, én kedden reggel bringával az Andrássy úton összeütköztem egy gyalogossal => eltört a kezem szétment a bringa hátsó kereke... A srácnak a tojásaiból tört szét pár a vállamon, amikor nekimentem... Olyan volt mint a filmeken... De itt tényleg fájt.

 
>> Szerviz2007-08-06

Ma reggel 7:32-kor Budapesten a Hungária és a Kerepesi sarkán megállt az autó! Nem megy tovább! 170500 Km-nél olaj- és vezérműszíly csere előtt.