Tagok >> figura 155 2.5 TD >> 155 2.0TS Super >> Blog
- Típus:155 2.0TS Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:kék
Régen tervbe vett szelepfedéltömítés-cserére került sor ma reggel Willbour mester hathatós támogatásával...(4 gyertya úszott az olajban) , ha már összekentük a kezünket kicseréltük a termosztátot is egy bontottra , a régivel a víz nem ment fel 70-ig sem az "új" tesztelés alatt.Tettünk egy bilincset a szervó-olajtartály vastagabb csövére is (nem volt egyszerű) , elég erősen szivárgott.
Tegnap ismét légtelenítésre kellett megkérnem a szerelőt , úgy tünik halaszthatatlan a kuplung-munkahengerek beszerzése.
Tegnap rámszólt a szerelő, hogy ma vigyük el az Alfát és megnézi. Ma délután áthuztuk a haverral és mivel nem volt otthon a mester (ezt jelezte egyébként előre) otthagytuk. Nem egészen 1 óra mulva jön a mester AZ ALFÁ-val !!!!! Hetek óta azon törtem a fejem, hogy honnan szerzem meg a helyreállítás költségeit (bankrablásban gondolkodtam elsősorban) . Azonnal azt kérdeztem mi volt a baja, mennyibe kerül...azt mondta semmi, használd egészséggel...Van Isten...nem hittem a fülemnek. A kuplung hidraulika lelevegősödött , ennyi volt ami azért valaminek az előjele, de egyenlőre megúsztam ennyivel :)))))))))
Ma délután normál körülmények között megadta magát a kuplung, nem volt előjel,csörgés-csattogás...egyszerűen nem tudtam 5.-ből visszakapcsolni. A pedál erő nem változott viszont szétkapcsolás nem történik.....diagnózis késöbb :(
Tuti meg vagyok átkozva...
Megrendeltem a tömítést, lefoglaltam a műhelyt, kiszakítottam bokros teendőiből Willbour73-mestert és nekifogtunk...azaz csak nekifogtunk volna. Walls első látásra azt állította, hogy az a tömítés amit én postán kaptam az Alfába valószínűleg Fiatba való, de 100 % , hogy nem ebbe a gépjárműbe illik...ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ...meg vagyok átkozva...végül kiderült, hogy Audiba való(az a kocsi amelyiken az a 4 karika van), de ez nem vígasztalt meg nagyon.Végül telefonálgatás, posta, vissza a rossz tömítés....és most várom a jót.
Annyiból volt jó a "beavatkozás" , hogy fény derült a szervó rendszer szivárgására, majd ezt is orvosoljuk a szelepfedéltömítés cseréje során.
Tegnap kicseréltük (visszacseréltük) Willbour73 kollégával alfám gyári hátsó világító berendezéseit (amit Viking kartárs bocsátott rendelkezésemre a járművel együtt). Amivel megkaparintottam nekem túl sötét volt,mind esztétikai mind balesetmegelőzési szempontból. Így a V6 hátsólámpaszett lett most M-zárolva M esetére, remélem sosem lesz rá szükség !
Tegnap nagy ijedség után lecseréltem a téli kerekeket a szép nyáriakra.
Az első emelőpontnál emeltem annyira hogy megemelkedjen mindkét kerék.Első kerék csere simán...utána levettem a hátsót és a kocsi megbillent , szerencsére nem esett le csak libikókózott , a vérnyomásom meg az egekbe szállt, de nem lett semmi baj (szép lett volna megreccsenteni 1 naposan).
A 2.5TD-nél ilyen sosem fordult elő, bizonyára mert nehebb az orra.
A hiba oka emberi lustaságra vezethető vissza :) !