Tagok >> Nyirkos >> 156 Alfa Romeo 156 2.0 TS >> Blog
- Típus:156 Alfa Romeo 156 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Cosmo Blue
Ronnie Proex hátsó dobja hibátlan, szép a hangja, nem is volt vele semmi baj, de azért, egy SuperSprint, az egy SuperSprint.
A gyári csomagban kaptam mindenféle toldatot, szűkítőt, bilincset, certificate-et. Nagyon korrekt volt. Heggeszteni nem kellett, és mivel gyári 156-os hátsó dob, kb. 15 perc alatt fent is volt.
A hangja valahol a gyári, és a Ronnie féle dob között van. Nem olyan mély, de nagyon kellemes. Igazán szépen van hangolva. Azért tudnak valamit ezek az Olaszok...
SuperSprint hátsó kipufogó dob: 88.600
Munkadíj: 4.000
Na igen... A Magyar utak megeszik a gátlókat, főleg, ha ültetve van, és nagy alatta a felni. Kb. 1 éve tettem be a Bandi-tól (András bácsi) átvett ültetőrugó-gátló szettet.
Nem volt új, és ennyit bírt. A jobb hátsó gátló elengedte az olajat, a bal hátsó is csak 18%-os volt. Cserélnem kellett.
Erhardtól szereztem be a gátlókat, és, mert nem volt időm rohangálni Oroszlányon rakattam be őket. Jól meg is szenvedtek vele. Beletört 2 imbuszkulcs, és a hátsó üléseket, és a kalaptartót is ki kellett venni a jobb oldali eltávolítása miatt.
Nem volt olcsó...
2 db hátsó, sportcsomagos lengéscsillapító (Magneti Marelli): 52.800
Munakdíj: 20.000
Mikor vettem, már volt rajta pár hiba. Ezért is sikerült alkudnom az árból.
És persze, a nálam töltött 2 év, és jópár km alatt, én is összeszedtem jópár kőfelverődést, karcot, belémnyitottak a parkolóban egy ajtót, az első lökhárítót kicsit megtörtem. (Igaz, meg lett heggesztve, de a fényezés elmaradt)...
Jól körbejártam ezt a fényezési dolgot. Munka, minőség, ár, stb....
Így végül Tatabányán, a Hanyu-nál hagytam egy hétre, és nem bántam meg, hogy ő volt a legdrágább. Ő legalább szépen dolgozi, garanciával, és nincs is messze.
Körbe lett fényezve az egész, plusz telibe lett lakkozva.
Ráfért szegényre. Most gyönyörű. És minden apró hiba javítva van rajta.
Fényezés: 170.000
Valaki letörte, vagyis visszahajtotta a bal tükrömet a munkahelyem parkolójában. Kb. 100-110-en dolgozunk ott. Persze, gazdája nem volt. Mindegy...
Vettem az Aggostyáni Alfa bontóban 9.500-ért egy TYC-et, amit nem lehetett bevarázsolni a helyére, a rövid kábelezése miatt. Kicsit szenvedtem vele, aztán visszavittem. Nem volt gond belőle, hoztam helyette olajat.
Két hét múlva, végre sikerült vennem Trencsikéknél egy tükröt. Balosat, de jobbkormányos Alfából valót. Nem szívesen hoztam el, Mondtam a srácnak, nem lesz ez jó. Meggyőzőtt, hogy eladtak 1000-et, és idáig mindenkinek megfelelt. Nincsen különbség a bal, és jobbkormányos Alfa első tükrei közt. Hát volt. Kifordult a tükörlap a házból, és még mindig nem volt normális pozícióban...
Kicserélni persze nem voltak hajlandóak. Sőt, igazán bunkók voltak. Ez sem számít...
Kicseréltem a házat, a bontott házba tettem a régi tükörlapot, és elektronikát-mechanikát.
Így most oké.
Többet ide nem megyek vásárolni. Ez biztos...
Bontott, bal oldali jobbkormánynos tükör. (nem jó): 10.000
Nem volt igazából szükséges a cseréje, szerintem a gyári hátsó dob nagyon jó. Nem rohad, nem rozsdásodik, nem is rossz a hangja. De, Ronnie annyiró jó áron kínálta, hogy kár lett volna kihagyni. Már megvolt vagy 2-3 hete, csak nem volt időm a cserére.
A csövek átmérője kicsit különbözött. Ugye, más a V6, és más a 2.0 átmérője, de a kipufogós srác gyorsan és korrektül megoldotta. 30 perc, és 5000 forint.
Szép hangja lett. Kicsit morgós, kicsit duruzsolós, kicsit japán-autós, és kicsit szokatlan...még.
Azért nem rossz.
Hátsó kipufogó dob: 20.000
Munkadíj: 5.000
Fehér felni...nagyon látszik rajta a köferverődés. A 4-ből 2 kicsit javítva is volt festékügyileg.
Tél van, most úgyis a tojástartós gyári felniken vannak a téli gumik, így gondoltam, felújíttatom őket.
Kerestem is a környéken (Tatabánya), homokfújással, és szinterezéssel foglalkozó céget. Mindenképpen szintereztetni szerettem volna, mert fehérben szebb, és sokkal tartósabb, mint a festés. Szal' találtam is rá megfelelő helyet. 2-3 napot mondtak mindkét munkafázisra.
Kis kenőpénz a homkfújást végző srácnak, és nagyon alaposan, és nagyon aprószemű homokkal dolgozott, hogy szép sima legyen a felni. (Azt mondják, ez nagyon fontos a szinterezésnél, mert jobban látszódnak a hibák, mint mikor festve van.
Szép is lett.
Majd ment, hogy megkapja a fehér színt újra. Két réteg fehér, és egy réteg lakk lett rajta, hogy szép sima legyen, és bírja a kőfelverődést is.
Homokfújás: 10.000
Szinterezés: 10.000
Kicsit kopog, kicsit nyüsszög, kicsit felújításra szorul... Ez van, ilyenek a Magyar utak.
Készen van végre. Nagyon csendes lett megint a futómű, és a motortérben is elhallgatott végre a hosszbordás szíjam. Minden a régi...
1. lépés: Alkatrészbeszezés Erhardtól
2. lépés: Csere Csöri közreműködésével
2 db hátsó stabilizátor rúd, kerék előtti: 21.000
2 db hátsó stabilizátor rúd, kerék utáni: 23.000
2 db első felső lengőkar: 26.300
1 db kézifékkötél szett: 7.400
1 db hosszbordás szíj: 6.000
1 db vezetőgörgő: 9.000
1 db feszítőgörgő: 9.000
2 db első fékcső: 5.000
2 db kipufogó tartó gumi: 1.000
1 db elsó stabilizátor rúd: 25.000
1 db index relé: 7.400
1 db bal-jobb alaktörlő lapát: 7.000
1 db pollenszűrő (aktív szenes): 3.600
1 db levegőszűrő: 2.600
2 db 2l Seléni 20K for Alfa Romeo: 7.800
1 db olajszűrő: 1.890
A szerelés (majdnem egész napos mutatvány): 20.000
Már nagyon unalmasnak, csúnyának, és szürkének találtam a gyári motortakaró műanyag színét. Gondoltam, kicsit átszínezem...
Még nincsen készen, csak az alapszínre fújása. Tűzpiros lesz az eddigi ezüstös-szürkés szín helyett, és a feliratok, az eddigi piros helyett fehér színűek...
Már nem mertem 18 C° foknál feljebb tekerni a hőfokot, mert a vízhőfok nem ment feljebb 50-55 C° foknál. Ez ugye nem jó a tulajnak, mert télen marha hideg van, és nem jó a motornak sem, és a fogyasztásnak, és még nagyon sokmindennek.
Kiderült, hogy soha nem volt még cserélve előtte. Otthon kipróbáltam vízmelegítősen.
Már 42C° foknál kinyitott, ezért gondolom folyamatosan nyitva volt.
Gyárit kapott, és most úgy működik, ahogy kell. 90C°-nál kinyit, visszaeseik 85C°-ra, majd megint 90C°, és a két hőmérséklet közt ugrabugrál.
Végre meleg van. Ez jó nekem, és jó a motornak.
Termosztát (gyári): 13.500
Csere munkadíja: 4.000
Meleg van. Kellett valami jóféle hővédő fólia, és nem csak a hővédelem miatt, mert szerintem elég sokat dob az autó megjelenésén is. Szóval bejelentkeztem a Zámbó-fóliás srácokhoz. 2 hetet kellett várnom a kapot időpontig. Sokan ajánlották őket, úgylátszik, nem véletlenül volt ekkora a várólista. A srácok profik. Csak ajánlani tudom őket mindenkink Tatabánya környékén. Gyorsak, ügyesek, precízek. 2 óra alatt fent is volt a SunGard HiTec OP30-as 30%-os fólia az első szélvédő kivételével az összes üvegen. Az autóhoz illőt választottam, kicsit kékes, nem az a sötét fekete. És belülről nagyon frankón ki lehet látni rajta, kívülről viszont sokat megfog a melegből, és fényből...
SunGard OP30-as fólia: 40.000