Tagok >> Nyirkos >> 156 Alfa Romeo 156 2.0 TS >> Blog
- Típus:156 Alfa Romeo 156 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Cosmo Blue
Poló kollegától vettem egy Alfa 156 V6 rezonátorcsövet. Nem elsősorban tuning miatt, hanem mert kicsit el volt törve a gyári csőrendszerem. Állítólag, ez számít valamennyit az autó dinamikájában, ezt nem tudom, de a hangja kicsit morcosabb lett, kellemesebb. Nem vészesen, csak alig észrevehetően. Hát, első lökhárító le. Sok szenvedés az elején, mert nem is olyan egyszerű megbontani az 5-6 éves csavarokat. Végül azért a helyére került ő is. Szerencsére a felfogatása nem vészes, és használható minden egyébb nem V6-os motorral szerelt 156-hoz. Ha már lent volt az első lökös, volt rajta egy kis javítani való. Elfelejtettem, hogy most már lejebb van az ültetés miatt az alja, és sikerült elrepesztenem az első lököst. Na, akkor már ezt is megcsináltattam. Szépen javította a műanyagos srác...
V6 rezonátorcső: 3.000
Lökös javítása: 2.500




Használtam vettem Alfa Amorés cartárstól, nagyon jó áron a 40-50mm-es ültetőrugókat gátlókkal. Szerencsére készre szerelt állapotban voltak, így tényleg csak régi ki, új-ültető szett be. Ha már így szét volt szedve, a régebben németországból rendelt állítható OMP első-felső toronymerevítőt is a helyére raktam, mert a beszerelés módja egyébként is megkívánja a toronyban lévő csavarok fellazítását. Bár egy délelőttünkbe került a pár elnyalt csavar, és anya miatt a komplett csere, azért megérte...
Ültetőszett (rugók-lengéscsillapítók): 50.000
OMP toronymerevítő (első-felső állítható): 26.500
Cserecsavarok, anyák: 1.250




Félve ugrottam neki a dolognak. Sokan mondták, hogy nem egy egyszerű dolog ez a jel csere, de szegényt annyira kiszívta a nap, hogy már nem bírtam tovább, és vettem egyet. Állítólag több módszer létezik a jel profi cseréjére, a hőlégfúvós dologtól kezdve, a pajzsleszedős feszegetősig. Én többek tanácsára nem bontottam le a pajzsot, csak két helyen, ami a jel domború tulajdonsága miatt a legmélyebb pont, megfúrtam 5-ös fúrószárral, majd óvatosan ráfeszítettem, és szikével körbevágtam a kétoldalú ragasztót. Kb. 2-3 perces munka az egész. A ragsztó maradékát eltávolítottam, letisztítottam, majd mehetett is vissza az új Alfa-jel.
Alfa-jel első pajzsba: 6.600




4
499