Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> 146 TD >> Blog
- Típus:146 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Verde Bottiglia Met. 303/A
A hengerfejezés óta hallok egy fura hangot, ami eddig nem volt. Én porlasztó hibára tippeltem, ezért is vittem át a múltkor a négy porlasztót, ma pedig az autót Józsibá'hoz a dízelszakihoz. Itt lakik négy háznyira, igazán nincs messze.
Eddig két szerelőnek mutattam azt, amit szerintem hallok. Olyan fura kis csörgés szerű hang túl kemény járással keveredve. Mindkét szerelő kb legyintett, hogy ez ilyen. Fiat dízel, keményebben jár.
Na most ehhez képest Józsi bácsi kinyitotta a kaput, betolattam és ezzel fogadott:
" Te, ezzel a motorral valami nincs rendben, nem jó a hangja".
Ez a mondat nekem már megérte. Él a Földön másik olyan ember, aki hallja :-D
Mondom ezért hoztam a porlasztókat, és be kéne mérni az autóban lévőket is.
Hallgatja, hallgatja... aztán megszólal. Ááá, ennek nem az a baja. De azért megnézi a porlasztókat. Megnézte, nem az a baja. Mind a négy teljesen hibátlan.
Kérdeztem mi lehet? Olyan kimerítő választ kaptam csak a hang alapján, hogy csak figyeltem. Ilyen szaki nincs már ma, aki fülre diagnosztizál. A mai autókkal biztos nem is működik a dolog. Volt szó káros térről és előtöltésről is, de a lényeg, hogy az első számú tipp, hogy egy foggal el van téve a vezérlés...
Úgyhogy pénteken átgurulok az autóval, ellenőrzi a vezérlést, illetve az adagoló beállítását is. Kiderítjük a hang okát, ugyanis Józsi bácsi szerint amint ez helyre kerül, nem fog ennyire remegni hidegen, mert ez sem normális dolog.
Na erre így kíváncsi leszek..
UPDATE: a vezérlés a helyén.
Az előtöltés nagyobb, mint a gyári érték, gondolom hengerfejezéskor tették hátrébb a szakik, mert észlelték, hogy előtöltés hiányos tünetekkel indul be (fehér füst).
A kicsit csörgősebb hang emiatt van, viszont a gyári értéket nem szereti a motor valamiért. Egyelőre nincs meg az oka.
Egy próbát tettünk, megemeltük az adagoló nyomását. Ettől kisimult a hideg alapjárat, viszont elment az autó egyébként elég jó nyomatéka és hát a hangja az szörnyű lett.
Úgyhogy adagolónyomás vissza gyári értékre, annyi trükkel, hogy nem a saját nyomásszabályzója lett visszaállítgatva (mert az hosszadalmasabb), hanem a Jorjie által küldött donor adagolóból tettük át a nyomásszabályzó szelepet.
Most lenne jó tudni, hogy milyen vastag tömítés került a hengerfejbe..
Mivel az autó igazából működik, csak óvatosan nyomozgatunk. Az egész inkább csak az általános "mi legyen az autóval hosszabb távon" dilemma része.
Még updétebb
Ma reggel indítottam, és bár volt előfűtés is, de stabil 950 körüli alapjárata volt az autónak. És nem ugrott lejjebb attól, hogy hozzáértem a gázpedálhoz. Tegnap a nyomásszabályzót én cseréltem vissza, aztán jól meghajtottam az autót, hogy átmelegedjen rendesen, majd belőttem az alapjáratot, mert azt is elpiszkáltuk. Érdekes volt, mert hiába vettem lejjebb egy idő után, az alapjárat ragaszkodott a 950 fölötti értékhez, onnan csak feljebb tudtam tenni. Úgyhogy azt csináltam, hogy forró motornál kitekertem addig, amíg ezt a 950-et elérte, ahonnan hatástalannak tűnt a tovább tekerés.
Hogy a rendesen meghajtás, vagy a csavar tekergetés, esetleg a nyomás szabályzó csere volt hatásos, azt nem tudom, de most jó. Áhhh. olasz.. :-)