Na szóval, a hungaroringi Time Attackos események nem hagytak nyugodni. Hétfőn rendeltem 2db "új" gumit, kedden nálam volt, felszereltük, szerdán irány a pannonia ring.
Napos idő, 20-22 fok, tökéletes. Előtte itt már viszonylag sokat mentem, még gyári turboval, üzemanyag nyomás problémával, úgy volt a best time 2.24.000
Szerencsére volt pár ismerős kint, hozzájuk csatlakoztam a parkolóban. Velük volt a hungaroringi győztes Honda civic. Együtt mentünk fel a pályára, már a felvezető körön is éreztem, hogy nagyon jól működik az autó, igy aztán elég keményen tudtam nyomni. Sajnos azonban nagyon sokan voltak aznap, sokszor kellett megszakitani a gyors köröket. Igy is az első etap után 2.21.xx körül tudtam autózni es éreztem, hogy ebben még bőven van. Sok sok próbálkozás után sikerült egy viszonylag tiszta kört mennem, de itt is egy Porsche miatt el kellett vennem a gázt és az utolsó előtti kanyarban kicsit be is sokalltam ( videot linkeltem a fórumba erről a körröl), ennek ellenére nagyon örültem, hogy 2.19.600 kört futottam, 2.20 alá menni volt a cél. A depoba fordulva leparkolva aztán elkezdtem böngészni a lap timer adatokat. Virtual best time 2.18.740 !!!! (virtual best: a legjobb szektorokat gyűjti össze és ez alapján értékel egy teljes kört) Azt gondolom, hogy még ennél is tudnék jobbat menni 1 tiszta körön, de igy is nagyon nagyon elégedett vagyok. Ez után beszéltem a civices sráccal , gratuláltam a hringes győzelméhez és megkérdeztem mi a mai legjobb ideje. 2.21.698 volt a homályba vésző emlékeim közt :) Utána még volt pár felmenetel, de a kör közepén már láttam, hogy folyamatosan időt vesztek a legjobb körhöz képest, nem is keveset.... igy aztán nem erőltettem tovább. Itt is már fellépett a gumikopás probléma. Azt gondolom, hogy a két pálya közt Hring vs. Pring nem csak ca. 2 mp különbség kell legyen. Minden autó kb 4-9 mp közötti diffit produkál. Idén a cél a Hungaroringen 2.11.xxx !!! Megpróbálok jó gumikkal megérkezni :)
Miután úgy tűnt már minden összeállt az autón, sok sok kilóméter belement pályán minden gond nélkül, végre jöhetett az amiért az autó épült :
Magyar Time Attack Hungaroring kupa IV.
A time attack délután 4kor kezdődött, előtte szerettem volna menni egyet a hétköznapi pályaautósok között, hogy lássuk mégis hol állunk.
Elég nagy forgalom volt a pályán, számomra teljesen ismeretlen volt a vonalvezetés (képen, videokon, forma-1 ből természetesen tudtam azért, hogy hol milyen kanyar jön) de tapasztalni előtte nem volt alkalmam.
Nem éreztem rossznak, 1-2-3 gyors kör fért bele, 2.19.100 idő lett a legjobb, de bőven éreztem, hogy ez sokkal jobb is lehet.
Elindult a time attack első etapja, próbáltam mostmár keményebben nyomni, de a gumik ennek határt szabtak. Borzasztó sokat csuszkáltam sosem éreztem ennyire rossznak az autót, folyamatosan alulkormányzott volt. Itt egy keményebb keverékű michelint használtam, de volt nálam egy szett puha is. A legjobb köridő itt 2.17.463 lett. A pályáról leérve ellenőriztük az autót. A gumik belső felén már nem volt mintha kilógott a szövet. Gyors csere, puha keverék fel, vissza a pályára. Az érzett nem sokat változott, ugyanugy csúszkálok, WTF?? Ennek ellenére próbálkoztam tovább, 2.17.021 lett a vége, a Mansell-t kivéve szerintem a limiten mentem. Valószinűsítem ott vesztek sokat, a többiek belső kamerás videoi alapján. A lap timer alapján a virtual best time 2.16.640. A pályáról lejöttem, ellenőrzés, ez a szett abroncs is kuka...szuper :) meg egy szett maradt. Feltettem, felvezető kör pipa, első féktávot kicsit szűkre próbáltam venni, blokkolt a kerék de azért el tudtam fordulni, pár kanyar után már éreztem valami nem stimmel, jobbnak láttam a pálya egyik megnyitásán kimenni, itt már tudtam, hogy defektet kaptam. Így alakult az első Time Attack az alfával. Nagy hiba volt kopott abroncsokkal elindulni, tanultam belőle. Egy 5. hely jött össze a Sport kategóriában, 1.1 másodperc hiányzott a dobogóhoz, viszont a győztestől rengeteget időt kaptam nagyjából 5.5 mpet..... ezt idén megpróbálom "eltüntetni" :) drukkolhattok, Április 25-én indul a szezon
Ui.: a time attack után 3 nappal még volt egy pannonia ringes nyilt nap. Sikerült szereznem 2db újszerű Michelin slicket addigra, es a hungaroring győztes autónak/pilótának azon a napon 2-2.5 másodpercet adtam, de ez egy másik story :)
Az Sk ringről azt kell tudni, hogy baromi gyors pálya, egyáltalán nem az én gyenge alfámnak lenne való :) Viszont a pálya középső szektorában szinte csak kanyarok vannak, itt lehet meglepő dolgokat csinálni. Szép óvatosan kezdtem csak, bennem voltak az előző "pályaautómból" lévő emlékek, na ezzel teljesen máshogy kell menni, sokkal agresszivebben oda lehet tenni bárhova az autót annyira semleges. Pár kör után akkora önbizalmat ad az autó, hogy már kevésnek érezni a tempót a kanyarokban, még még még kérné a gép de nincs több horsepower :) A féktávok egyre csak rövidebbek 100-50 méteres tábla körül kezdek csak fékezni, de van, hogy 50 méteres tábla után. A 2es kanyar egy hosszu jobbos itt az első kanyar kigyorsitástól kezdve a 3as kanyar féktávig teligázon lehet menni ezzel a gumi/futómű kombóval, ez nagyjából olyan 180as kanyarsebességet takar és még ennél is gyorsabban menne ha fel tudna gyorsulni addig az autó :) Úgy gondolom, hogy az itt elért időt lehetne még faragni egy új szett gumival, de a prioritás a hungaroring kell legyen, mivel a time attackot ott rendezik egy évben legtöbbször. SK ring best time : 2.37.709 egy videot is tudok mellékelni, sajnos nem a leggyorsabb körröl, de azért közel van hozzá
https://www.youtube.com/watch?v=9LeKahHr3As
A márciusi lebőgés után, sokat faragtunk a gépen, meglett az üzemanyag nyomás bibi, elkészült a futómű, 305ös Brembo fék, stb. Innentől kezdve kb Juniustól Októberig 2000km mentem különböző pályákon, Slovakia ring, Pannonia ring, Hungaroring, a legjobb időeredményeknek minden pályáról külön bejegyzést fogok tenni :)
A várva várt nap :) minden elkészült nagyjából, legalábbis annyira, hogy gurulni tudjak vele a pannonia ringen. Hamar kiderült az autó kanyarban borzasztóan gyors lesz, egyenesben kevésbé, sebaj :) Az első körben máris műszaki hiba, leállt az autó. Pár mp várakozás után beindult, megyek tovább, a 2. körben lenyomta a turbocsövet :( Annyi volt a napnak, a csövek nem lettek peremezve, egyfolytában az első gázadásra lepukkant valamelyik :( A leállás üzemanyag nyomás vesztés miatt volt, ez is megér egy külön bejegyzést....
A chip után amit Manky készitett ( hatalmas köszönet a sok rigolyám miatt ) :) elkészült a kipufogó, nem nagy történet elöl jön ki a lökösön kb 70cm az egész 70es átmérővel, ezzel egy időben került fel a nagyob cooler is. Nem megy rosszul talán pont elég lesz valamire..... :) Sikerült szereznem pár évvel ezelőtt egy lestrapált D2 coilover szettet, allitható magasság/keménységűt. Beraktam, aztán sokat szoptam a beállitással :) Utána szét mert ugye fel kellett ujitani :) Ekkor már vészesen közeledett az első pályanap 2016 március Pannonia ring :)
Legelső lépésben minden felesleges dolgot eltávolitottam a kocsiból. Maradt 1 ülés, a műszerfal, stb stb, még néhány kg tudna jönni kifele. Akksi a csomagtartóban, egy sportkormány, kagylóülés, 4 pontos öv, aztán kezdődhet a "motor tuning". Mivel Magyar time attack kategória alapján készitettem az autót, igy elég lett volna a gyári csiga plusz chip, kipuff, nagy ic. 170le/1110kg volt a terv a sport kategoriához.
2015 év végén vásároltam ezt a 156os rosso alfát kimondottan pályaautózásra. Teljesen gyári állapotában eléggé lelakva, de amire nekem kell arra tökéletesen megfelel. Rozsda minimális lakatolni nem is kell, fényezés lakkhiba temérdek :)