Megérkeztek a régóta várt "extreme performance summer" gumik. Végül nem az erdetileg tervezett yokohama AD08-ok, hanem a kumho ecsta KU36 XS gumija. A váltás oka egyszerű, a yokohama gumikat nem tudtam beszerezni idehaza, külföldről meg nagyon magas lett volna a szállítási költség, az esetleges garanciális ügyintézésről nem beszélve.
Szóval ezek a gumik nem hagyományos utcai gumik, hanem inkább pályára való, de azért mintázattal rendelkező, utcán is használható keverékek. Belinkelek néhány tesztet:
http://www.modified.com/tech/modp-0905-kumho-ecsta-xs-tire-review/index.html
http://www.youtube.com/watch?v=uJ5lZt80bg4
szerk.: ha nem megy a link, csak másoljátok be a böngésző sorába. :-S
végül egy rövid összefoglaló:
What We Liked: Excellent ultimate dry cornering traction
What We'd Improve: Wet traction and steering precision
Conclusion: The perfect tire for drivers wanting ultimate dry cornering grip
Ja és a felnik :-)
Team dynamics pro race 1.2 gold 7.5*17 et37 darabja 8.9 kg szintén rendelésre :-)
Ezzel az idei fejlesztések befejeződtek, legalább is a költség oldalról :-))))
Néhány helyen kötelező a sisak pályanapokon.......nos, nem régen sikerült hozzájutnom néhány Sparco termékhez nagyon-nagyon kedvezményes áron. A szép az egészben, hogy a sisak színe árnyalatra megegyezik az autóval :-))))
Ezen kívűl egy pár tűzálló Sparco keszűt is zsákmányoltam.
Megtörtént a fék beépítése és az oljacsere. A Csörgő családi műhelyben egy kellemes délelőttöt töltöttem el ismét. :-)
Nos, akkor nézzük szépen sorban a 2011. fejlesztéseket:
Fék upgrade, hosszas olvasgatás és kérdezősködés végére megszületett a szerintem optimális fék fejlesztés koncepciója. Lényege, hogy a legkevesebb költséggel a lehető legjobb fékhatás javulást érhessük el.
Elsőként az első féknyergek és tárcsák cseréje történt meg 330mm átmérőjű 4 dugattyús Brembo rendszere (mely a 2004. utáni GTA gyári rendszere volt). Ezt még Belga cartárs intézte.
Ezt követően jöhettek a ’performance’ alkatrészek, a kulcs szavak:
• Goodridge
• Performance Friction
• Ferodo Racing
Ezek az első hátsó fékbetétek és féktárcsák brand-jai, illetve a gumi fékcsöveket helyettesítő fém fonatú fékcsöveké.
A fékhatás javulásról holnap tudok beszámolni, ugyanis Csöri ekkor cseréli a fékcuccokat a szokásos olajcserével együtt.
Visszakerületk a nyári 18-ok, hát egyszerűen gyönyörű!
Nos, ha minden igaz idén nagy változások lesznek csupa csupa performance upgrade :-)
folyt köv, hamarosan....................................
Amikor megvettem az autót Belgától rögtön elkezdtem a külső megjelenés rendbe hozását, hogy illeszkedjen a nemes műszaki tartalomhoz. :-D
Most hogy beköszöntött a tél ismét van egy kis időm csinosítgatni az autót. A terveim szerint a motortér következett. Mint már írtam a blogban a korábbi akku lemerülési problémák miatt kiépítésre került a WEKA system, továbbá kapott az autó egy spirálcellás EXIDE aksit. Most hozzáigazítottam a környékbeli szerelvényeket, tápkábeleket akku sarukat cseréltem conection alkatrészekre, kábelekre. Továbbá megoldottam az akku rögzítését, mivel a gyári heveder rövid a spirálcellás akkumulátorhoz.
Elaforgtól szereztem be motortéri relé takarót, mert nem tetszett, hogy a relék szabadon vannak, nyilván ez nem csak esztétikai kérdés. A hűtő kiegyenlítő tartályom meg olyan mocskos volt, hogy nem láttam benne a folyadékszintet, ezt is megrendeltem az Elaforgtól.
A lényeg viszont a szívó oldal átalakítása volt a korábbi helyről a lökhárítóból a ködlámpa mellől l felköltöztettem az APEXI szűrőt, közvetlenül a légtömegmérő elé, ezzel orbitális szívóhangot és jobb gázreakciót nyertem, viszont valószínűleg elvesztettem néhány Nm az alsó fordulatszám tartományban. az alkatrészeket (szilikon csövek, bilincsek Angliából rendeltem http://www.apmotorstore.co.uk/)
Ez az áldozat megéri nekem, mert megszületett a fejemben az új projekt: elkezdem az autó pályagéppé alakítását (olyan kocsit szeretnék mely utcainak néz ki, de a lemezek és a kárpit alatt pálya autó technikája lapul. Folyt köv…….. :-DDD
Az első képen a vásárláskori, a másodikon jenlegi motortér állapot látható.
A cudar időre való gumik felkerültek! Szeretem cserélgetni a kerekeket mindig kicsit máshogy mutat az autó a téli kerekekkel, máshogy a nyári készlettel. :-D
Érdekesség: az előző téli ciklusban 760 km mentem az Alfával ;-o, most sem tervezek többet, a hó és latyak nem nekünk való, ilyenkor pálmafákról langyos szellőről álmodozunk!
Elsőként bocsánatot kérek minden amoréstól, hogy a KUL helyett ezt a rendezvényt választottam, de mindenképpen szerettem volna kipróbálni végre az autót azon a helyen ahová született vagy ahová újjá született :-D - és idén ez volt az utolsó lehetőség - a VERSENYPÁLYÁN.
Két barátommal mentem (képen látható BMW 330i és Subaru Impreza WRX)
Óriási élmény volt a Hungaroringen körbemenni 3 futamra váltottam bérletet (7800 Ft), végül a hatalmas tömeg miatt 2-t mentem (2x20 perc) 12 mért kör, összesen 64 km. 20 liter 100 oktános benzin. Mivel nincs slick gumim és eddig még csak szimulátorban (GTR Evolution) mentem a ringen óvatosan kezdtem végül a második futamban 2.31.8 futottam. (113.4 km/h átlagsebesség) Ami nem túl fényes, de arra jó volt, hogy kipróbáljam az autót. Tökéletesen viselkedett, nagyon jó az egyensúlya, nem tolja az orrát, nem csapja a farát. Nagyon kontrolálhatóan veszti el a tapadását, ha csúszik akkor azt négy keréken teszi, jól érezhetően. Elsősorban a mechanikát teszteltem a Q2 nagyon sokat segít, szinte úgy viselkedik, mintha hátsó kerekes lenne, nincs kipörgés csak tapadás, időként csóválás (ez nagyon érdekes első kerekes kocsinál :-)) a motor, váltó jól bírta (kicsit a váltó olaj elmelegedett a végére, de nem volt vészes). A brembo fék tökéletesen teljesített, végig bírta még az utolsó féktávon sem nyúlt el, sem a tárcsa sem a betét nem égett meg. Összefoglalva nagyon elégedett vagyok az autóval, jövőre szerzek egy garnitúra slick-et azzal kb 2.20 környékére lehet leszorítani a köridőt, azzal már elégedett lennék :-DDDD
Néhány fotó csak a hangulat kedvéért:
Azt gondolom elkészült az autó………..
Sikerült pontot tenni az interior átalakítására végére, és ezzel véget ért a kocsi tervezett módosítása. Hosszú folyamat volt, a teljes átalakítás több mint négy évig tartott. (lásd az autó leírásában) Most már úgy néz ki, olyan teljesítményű és tudású amilyen Alfát mindig is szerettem volna birtokolni.
Most pedig nézzük a belső átalakításának történetét: a gyári, fa, plüss kombináció lehet, hogy a maga idejében menő volt (1998) de nekem sosem nyerte el a tetszésemet. Mindig jobban tetszett a sportos belső, mint az elegáns, a szemem előtt carbon és alcantara lebegett mindig ahogy az a „menő” drága sportkocsikban jellemző.
Elsőként a gyári ülések helyére kellett keresni valamit, sosem kedveltem igazán a süppedős, puha plüssüléseket, magasan is ültem, az ergonómiája is rossz (szerintem :-D). Több kagylóülést is kipróbáltam, szóba került MOMO, Recaro, Cobra…..de egyik sem nyerte el igazán a tetszésemet, túl sok kompromisszummal járt volna a mindennapi közlekedésben.
Míg egyszer ki nem próbálhattam egy 2005-ös 156 TI Recaro bőr üléseit, melyek ergonómiailag kifogástalanok voltak számomra, csak hát az a fránya bőr (nem tudom mondtam-e, de a bőrt sem szeretem). Közben kiderítettem, hogy ezen TI ülések szövet változata volt a 156 SP2 csomagban……megkezdődött a kutatás, kb ¾ év múlva találtam egy hirdetést, hogy valaki ilyen üléssel szerelt 156-ost bont. Azonnal lecsaptam az ülésekre, el is hozam azokat, de sajnos a kárpit már nagyon beteg volt (10 év nem múlik el nyomtalanul).
Ekkor hozott össze a jó sors Bara Laci kárpitossal aki nem csak szakmailag, de emberileg is nagyszerű. Laci ekkor ép a Zsigulimó kárpitját készítette. Beszélgettünk tervezgettünk, majd megállapodtunk :-)) ennek végeredmény a képeken látható belső tér. 1 év munkájának és nem kevés ráfordításának eredménye.
Véleményem szerint ez lett az egyik legigényesebb 156-os belső. Íme:
Csöri jelezte, hogy amíg nála volt a kocsi, kétszer is lemerült az aksi, egyszer bikázni is kellett. Mint korábbi blogjaimból kiderül, már régóta küzdök ezzel a jelenséggel. Javasolta, hogy szereltessem ki a Weka rablásgátlót, mert valószínűleg ez a bonyolult rendszer szívja le az áramot.
Elmentem a Vilcomp-hoz (annak idején Ők szerelték be) és kiszereltettem a rendszert.
A kiszerelés előtt az áramfelvétel 70-80 mAh volt, most 10 mAh. Remélem ezzel végleg megoldódott a probléma.