Felkerültek a téli kerekek. A felni az eredeti gyári 16" speedline, a gumik újak pireli 190 snowsport, már használtam és kedvelem ezt a típust. Továbbá kapot méretpontos, alfa logós gumiszőnyegeket, aztán ment vissza a garázsba. Szerintem nem fogom sokat használni a télen, de kell egy kis törödés :-)))
Lecseréltem a fejegységet egy Pioneer DEH-P700BT -re, remek kis középkategóriás készülék "kékfog" telefonkihangosítóval audio streaming -gel USB csatlakozóval. Továbbá beszereztem egy 32 GB USB drive-ot mely közel 10 000 felvételt és KB 800-1000 albumot képes tárolni. Ezen felül lecseréltem a gyári hangszórókat, ha már lúd legyen kövér:
elöl JBL CS2165C komponens szett, hátul JBL CS2165 kétutas szett került beszerelésre.
A hangzás az MP3-ból kihozza a maximumot, nekem megfelelő lett, elég részletgazdag, igaz egy kicsit több mély elférne még, de ehez a csomagtartóból kellene áldozni, az meg már így is elég szűkös a Hobby-aim hoz.
Az idén Horvátországban töltöttük a nyári szabadságot, az írás aktualitását az adja, hogy Alfával mentünk. Két hét alatt 2070 km tettünk meg autópályán, dugóban, 40 fokos melegben, hegyi szerpentineken, igen változatos körülmények között. Az autó tökéletesen, hibátlanul teljesítette az utat. Némi nyikorgás, nyiszogás jött az első futómű felöl, de a hazaérkezés után teljesen megszűnt, vélhetőleg a sós tengeri levegő és a tikkasztó meleg okozhatta a szilentek kiszáradását. Azért a biztonság kedvéért elvittem hazaérkezés után Szamosiékhoz, de ők sem találtak más okot a problémára, viszont megdicsérték az autó állapotát :-)
Remek időben és hangulatban töltöttünk el egy szép napot Pécsett és környékén, nagyon élveztük. Mi több első túránkon a közel 100 induló közül 6. helyen végeztünk!
De beszéljenek inkább a képek.
Ma reggel sikeresen vettük a műszaki vizsgát. Dunaújvárosba vittem az autóklubba, nagyon rendesek voltak a srácok, soron kívül fogadtak, 8.15-re már végeztünk is, szaladhattam dolgozni :-)
A futómű is felújításra került: kapott egy bal fölső és egy jobb hátsó kereszt lengőkart. illetve megkapta a nemrég beszerzett Merwede tipusú 30mm sportrugókat. A javításokat, rugócserét Csöri végezte el. Nagyon jókat dumáltunk az alatt a fél nap alatt amíg nála voltam. Végül kapott a sárkány egy új zöldkártyát is.
Most már úgy néz ki az autó ahogy szerettem volna
Továbbá eltűntek a feliratok az autó hátuljáról, ezt is régóta terveztem már.
Az elmúlt hónap nem telt tétlenül, az autó több apró, de szerinttem fontos változáson eset keresztül.
Először is az eredeti, kopott bőrözést, új sportosabb váltotta fel, szerintem sokkal jobb mint az eredeti
Elmentünk kis családommal Esztergomba. Azt terveztem, hogy összefutok sok ismerőssel, és jókat dumálunk, sajnos nem sikerült, ahoz túl nagy volt ez a rendezvény..... de láttunk sok szép alfát, elfogadható volt az idő, a város gyönyörű, az odavezető és a hazavezető út élvezetes volt. Összeségében tetszett máskor is megyünk!
Csak a 8C hiányzott.....
Körülbelül két hete elkezdett szarakodni az autó. A hibajelenség a következő volt: bizonyos esetekben nem aludt el a code felirat, ha ráadtam a gyújtást, és természetesen nem indult az autó sem. Ezt eddig úgy oldottam meg, hogy kivettem a kulcsot vártam 30 másodpercet majd újra gyújtást adtam, ez vasárnapig működött is, de akkor végleg megmakacsolta magát. A jelzés nem akart kialudni sehogyan sem. Persze a család meg a kocsiban és türelmetlenek, hogy induljunk már.... :-(
Elő vettem a kézikönyvet, de a manuális indításhoz nem volt nálam a code kártya. Gondoltam hazamegyek érte,vissza jövök és majd megpróbálom újra, közben tekergettem a kulcsot vagy 50-szer ráadtam a gyújtást, és egyszer látom elalszik a lámpa, azonnal indítottam és irány haza :-) kb. 20 percig tartott az egész.
Otthon megpróbáltam Peti16V módszerét, levettem az aku sarut kb. 5 percre, majd vissza, azóta újra megfelelően működik. Remélem ez megoldotta a problémát, azóta mindenesetre megtanultam a code kártyán szereplő számokat, hátha szükség lesz rá később. ;-)