V6-osoknak híresen drága a vezérlése, viszont ha gond van még drágább a javítása. A 3.2-en még a gyári vezérlés volt, ezért úgy gondoltam ideje volna egy tervezett karbantartásnak, beleértve a vezérlés cseréjét is, és mivel a műszaki júliusban lejár gondoltam egy füst alatt azt is elintézem. Korábban már egyeztettem Csörivel, hogy Ő végzi a műveletet.
A folyamat egy sajnálatos, nem tervezett vezérmű kerék-repedés, ennél fogva csere miatt kissé elhúzódott, de végül Csöri a rá jellemző körültekintéssel és rugalmassággal megoldotta ezt is.
A felkészítés és a műszaki során kiderült amiben bíztam, hogy az autó nagyon jó állapotban van ennek következtében azt gondolom, hogy indulhat a belső projekt :-)
A továbbiakról kicsit később itt olvashattok :-DD
És végül a várva várt találkozó........ami nem úgy sikerült, ahogy terveztem :-( később érkeztünk és korábban jöttünk el, mint szerettem volna. Többet dumálgattam volna az amorés ismerősökkel, de sajnos nem úgy alakult. Csöri mestert is csak egy kézfogásra tudtam elcsípni és a GTV-s Skrisz-nek is csak bemutatkozni tudtam.
Minden esetre akikkel összefutottam nagyon-nagyon kedvesek voltak, (itt is köszönöm nektek a családias hangulatot.)
Ja az alfám az perfekt volt, mondhatni makulátlan :-), és a többi is gyönyörű.......
Néhány kép, tényleg csak ízelítőül:
Sikerült Petyától kompletten egy 2.5 V6 sportcsomagos műszeregységet és karbon konzolt szereznem, mivel ez a kedvencem, gondoltam Alfacity-re kicserélem. kb. 2 óra volt a teljes művelet úgy, hogy mindegyik izzót kicseréltem. A képeken előtte-utána látható.
Nem indult jól az esős évszak..... másfél héttel a várva várt nap előtt egy kedves ELMÜ-s mérnök belém jött hátulról.
Szerencsére nem vitatta az esetet kitöltöttük a kék-sárgát.
Gondolkoztam ki tudná megcsinálni az autót 1 hét alatt? Nagyon közel hozzánk van egy RI-CAR nevezetű műhely gondoltam, felhívom Őket. Rigó Gábor vette fel a telefont (családi vállalkozás Rigó család kezében), rögtön átérezte a helyzetemet……a szavakat tett követte, kárfelvétel, alkatrész beszerzés (köszönöm Petya :-) és láss csodát az autó csütörtökön kész, ráadásul szebb mint valaha.
A képek csak a végeredményt mutatják Alfacityben készültek :-)
Visszakerültek a 18" karikák, és kaptak új gumikat (225/40 R18 Pirelli Zero Nero)
Szeretem ezt a gumit, csak jó tapasztalatom van vele...különben is olasz autóra olasz gumi dukál....
Azért ezek a voltec felnik belopták magukat a szívembe, elsőre nem jött be....most meg azon kapom magam, hogy 20 perce bámulom a saját kocsimat szép látvány lehet a mélygarázsban... :-)
Végre sikerült a régi tervemet megvalósítani, nehéz viszontagságos, keresgélés és több elutasítás után végül a tatabányai Zámbó Fólia csapata installálta az M3 carbon 3D fóliát. A művelet bontással, régi fólia leszedésével és új felrakásával, összeszereléssel együtt 2 órát tartott, az eredmény pedig önmagáért beszél. Ráadásul mindösszesen 6 ezer forintomba került anyaggal együtt, ez fele a Tomy Fólia árajánlatának, akik ráadásul csak úgy vállalták volna, hogy már megbontva viszem oda az autót.
Mai napon sort kerítettem a régóta tervezett horpadásjavításra. A tetőn volt két nagyobb, az ajtókon több apró horpadás, gondoltam adok az új technológiának egy esélyt . Az eredmény egyértelműen jó, bár nem sikerült teljesen nyomtalanul eltüntetni a két nagyobb horpadás közül a nagyobbat, gyakorlatilag a horpadás helye észrevehetetlen csak különleges körülmények között „érzékelhető (speciális plafon lámpa a fényezőknél).
Szóval elégedett vagyok, jövő héten következik a karbon-fólia a B oszlopokra.....
Végre sikerült gyári GTA felniket szereznem ALFI156 segítségével, utólag is köszönöm!
A felniken eredetileg nyári gumik voltak, ezeket eltettem tartalékba. Egy kedves barátomtól sikerült szereznem 2007 gyártású 90%-os Pirelli Sottozero téli gumikat 225/45 r17 méretben, ezek kerültek fel a GTA kerekekre. Az összbenyomásom az, hogy a 18” felnikhez képest sokkal komfortosabb lett az autó és a prémium téli gumik még ilyen széles méretben sem zajosak és jól tapadnak latyakos úton is - bár megjegyzem - nem nagyon szeretném az autót télen használni.
Csak a tanulság kedvéért :-) Kiderült mi okozta a második akku halálát nagyon érdekes és tanulságos: Szóval ott kezdődött, hogy az eredeti levegőszűrő direktszűrőre lett cserélve szép fémhuzatú gégecsővel, majd ezután valami oknál fogva egy fordított polaritású akku került a kocsiba. Ez azt eredményezte, hogy a saru hozzáért a csőhöz mely fém borításánál fogva kiváló vezető így az akku letestelt a motorblokkra és a motorháztetőre. Ezzel kinyírt két aksit! A probléma felfedezésében a spirálcellás akku segített, teljesítményénél fogva a zárlat olyan hőmérsékletemelkedéssel járt, hogy csütörtökön - amikor leállítottam az autót otthon - füst szállt föl a motorháztető alól! Nagyon megijedtem és halonnaloltó készülékkel a kezemben közelítettem a motorháztető felé, már a legrosszabbra készültem! Szerencsére „csak” a motorháztető szigetelése füstölgött, lángra szerencsére nem kapott :-)
A problémát egy „connection” akkusaru beszerelése oldotta meg.
Tanulság: minden átalakításnál körültekintően kell eljárni, mert adódhatnak nem várt hatások is!
Ma megtörtént a futómű beállítás (Y2000) az értékek és az érzés jó, a kormány egy kicsit ferde :-), de ez velem mindíg így van futómű állítás után.