Tagok >> Tresor >> 146 1.6 TS Special Edition >> Blog
- Típus:146 1.6 TS Special Edition
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Nero
Tegnap elhoztam az autót Piritől, kicserélte a szelepvezetőket is és végre nem füstöl, nem eszi az olajat. Most műszakilag végre rendben van. De eldöntöttem, eladom. Húz a szívem egy 156 SW felé. Egyúttal kipucoltam az autót A-tól Z-ig.
Ismét elkezdte enni az olajat a gép, visszavittem Pirihez, gyári hibásak voltak a szelepszárszimeringek, gariban kicserélte mindet.
Ha már ott jártam, akkor kicseréltettem a bal első kerékagyat, meg a csapágyat, hogy végre fel tudjam rakni a nyárikerekeket. Az egyik menet szétment, ezért került rá sor.
Ma voltam futóműátvizsgáláson, az első kerekeknél kellett egy picit állítani, amúgy minden rednben van. Állítólag azért eszi a BH gumi belső felét, mert padkázástól szálszakadásos lett a gumi. Vettem Bosch ablaktörlőket előre, elég jónak tűnnek.
Surci kolléga jóvoltából sikerült kicserélnem a hátsó lámpáimat egészségesekre. Sajna az enyémek külső burkolata uaott meg volt repedve mind a kettőnél, így beáztak. De most már nem fognak. :-))
Sikerült szereznem George kollégától egy igen jó állapotú téligarnitúrát. Moccannom sem kellett érte, mert Willy házhoz hozta. :) Ma fel is dobáltam őket. Közben szembesültem a ténnyel, hogy a nyári kerekeknél a jobb első és a bal hátsó gumik belső fele kopottabb, mint a külső.
És végre elkészült! Ma hozhattam el Piritől az autót. Gyönyörűen jár a motor, semmi dieseles hang. Most egy kis bejáratós időszak következik.
Amit csináltak:
- hengerfejtömítés
- szelepszárszimering
- szelepcsiszolás, szimeringezés
- fagyálló
- motorolaj (Selenia 20K)
- olajszűrő
- lambdaszonda
- vezérműszíj
- gyűrűgarnitúra
+ munkadíj
Kicseréltem az összes ledet a pótféklámpában, a fele nem világított. Kis szenvedés van vele, de megéri!
Rendeltem megint 2 liter 20K-t. Most maxon van az olajszint. Novemberben irány a szervíz, addig kihúzzuk így. Megjöttek az Amore-s dolgok is: rendszámkeret, kígyó. nyakbalógó, cuore sportivo matrica.
Már kezdtem örülni, hogy bevált a lambda, a fogyasztásomon tényleg mutatkozott.
Erre egy pesti dugóban való araszolás közben ismét rángatás, padlógáznál semmi, durrogás alulról. Félreálltam és széthúztam a csatlakozóját, azóta semmi.
Sajnos meg kell vennem majd az eredeti Fosch-t. Tanulság: csak az eredeti alkatrészeket szabad megvenni.