Hosszas hirdetés után - hahu.hu, mobile.de, ebay - 2012.10.13-án megállapodtunk egy vevővel a GTV-re.
Kb egy hónapja leveleztünk az emberrel, míg 13-án eljött Bécsből a feleségével, megnézte az autót és megalkudtunk.
Jelenleg Az Alfáriumban van, ahol kap 4 gyári kereket, és kormányt, olajcserét, illetve kilakatoljuk azokat a kritikus pontokat, amik esetleg problémát okozhatnának az osztrák regisztrációnál.
Az átadás-átvételt november 11-re tervezzük. Nem lesz egyszerű az biztos, de tudom, hogy jó kezekbe kerül.


A 2012-es OT EXPON az Alfarium Kft kiállította a GTV-t egy gyönyörű Alfetta társaságában. És voltak még más finomságok is....




Póla Gergő gyerekkori barátom. Régóta szerkesztője a Veterán és az Oldtimer Youngtimer magazinoknak. Szeretett volna cikket írni GTV-k ről a Youngtimer magazinba, így ezen a napon fotózást tartottunk Káposztásmegyeren. Turbék Gergő barátommal közösen róttuk a köröket, míg Papp Zoltán kitűnő fotókat készített a gépekről. Ezúton is köszönet érte.




Jandibandi belinkelt az Oldtimer topicba egy felhívást. Balaton Classic, újonc Alfásoknak kedvezmény. Régóta kacérkodtam az 1/100-as versenyek gondolatával, de ez megadta a kezdő lökést.
Érdekelt, hogy miben tud többet egy 1/100-as verseny, mint a Selénia vagy a Yetro versenyek. Röviden: TELJESEN MÁS!
Egyik Selénián a sebességhatárokat 2x túllépve 20 perc késéssel értünk célba. Hasonlóan közlekedő Gergő barátommal csak kamilláztunk. :-)
Az oldtimer verseny nem ilyen. Az etapok között még 30 km/h-s átlaggal is bőven marad idő bámészkodni, várakozni és áthaladni az ellenőrző ponton. No de ha feltűnik a kicsi zászló - pláne ha az itiner nem is írja, mert titkos szakaszról van szó - akkor szökik csak igazán fel az adrenalin! Mert itt nem lehet hibázni. Ha hibázol, azt beírják. Nincs himihumi, meg időkorrekció a célban sorompó miatt. Nem. Ez bekerül az ellenőrzőbe. Folyamatos koncentrációt igényelt tőlünk a verseny és egészségesen el is fáradtunk a végére. És közben nagyon élveztük. Minden századmásodpercét. :-)
Az összesítésnél derült ki, hogy én egy feladatnál több hibapontot gyűjtöttem, mint a győztes az összes alatt. :-)1442 hibapont a Youngtimer kategória 3. helyére volt elegendő 14 indulóból. Oldtimer kategóriában ez kb a 44. helyre kvalifikált volna, ami a középmezőny.
A feladat adott, gyakorolni kell, mégtöbb versenyen elindulni, és a GTV betöltött 30. évét követően OT kategóriában indulni. Van 3 évem. :-)
Köszönet Alex apukájának és Kosik órásmesternek a stopperekért, és Jandibandinak a linkért. :-)




Alex hívott, elmentem.
Ha élhetek ezzel a rossz hasonlattal a GTV volt az OT szekció Volkswagen Golfja, azaz annyi volt belőle, mmint sivatagban a homok. De a szürkeszínű szürkefelnis csoportban az enyém volt az egyetlen. :-)
Jó volt kicsit bandázni a srácokkal.


Lázas készülődés Alfacityre és a Balaton Classicra.
Szegény GTV-t évek óta csak szívja a nap. Hiába áll garázsban, hiába van letakarva, az idő nem a barátja.
Mivel idén Alfacityben az Alfarium volt megbízva az öreg autók toborzásával és Alex barátom megkért, hogy vegyek részt, gondoltam kicsinosítom az autót.
Így hát lekerültek a Zenderek és felfrissítettem a peremek polírozását. Plusz a felnicsavarokról leszedtem a fekete eloxálást. Ebből konkrétan 80 db volt.
A fekete műanyagelemek pedig kaptak egy kondícionáló kezelést.
Sajnos a művelet során világossá vált, hogy a GTV nem ússza meg a restaurálást. :-(




Kari őrült. De jófajta. :-) Olyan versenyautót faragott a GTV-jéből, hogy múzeumban lenne a helye, ehelyett N csoportban versenyez vele navigátorával, Szözsivel.
A látogatásom alkalmával bekukkantottunk a műhelybe, ahol ott állt a Típus a lenyűgöző vonalaival. Kari mutatott egyedi főfékhengert, beszéltünk E85-ről és arról, hogy "minden autóba kell egy kis Zsiguli".
Jó hangulatú benzingőzös délután kerekedett ebből a napból.

Sose kerüljek ilyen szituációba forgalmi körülmények között, mert rossz vége lesz.
A Kakucsring után csúfos bukás. Nagyon nehezen tudtam megtartani az autót, már ha épp sikerült. Ezt kaptam magamtól a születésnapomra. :-)




A Milano túra után egy kicsit más megpróbáltatás következett.
Az Alfarium és a Front Engined Porsche Club közösen szervezett egy pályanapot a Kakucsringre. Felejthetetlen élmény volt!
Sajnos az első körökben egy bambulás következtében leestem a pályárról és egy gumi leszedte a kedvenc első spoileremet. De hát ilyen ez a filmmes szakma.
Ami érdekes, hogy míg a keményre tekert KONI gátlók a gyári rugókkal kellemesnek bizonyulnak, addig a pályán kajdhogynem fabatkát sem érnek. Ilyesztő volt a kanyardőlés, ami a képeken is látható. A Recaro ülések kényelmesek a kiránduláshoz, de a pályán olyan, mint a Wartbugülés; lecsúszik róla az ember.
A versenyt sikerült az előkelő első helyen abszolválni, amire nagyon büszke vagyok. Így hazavihettem a képzeletbeli kupát és a napokig tartö izomlázat.
A képeket az Amoréról csentem. :-)




Az Alfa 100 éves születésnapját rendhagyó módon ünnepeltük meg:elvittük a GTV-t Milánóba. :-) A túra útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - MIlano -Nizza - Trieszt - Gödöllő.
9 nap; összesen 3.300 kilóméter; átlagfogyasztás 8 liter
A túra során igyekeztünk végig tökéletesen működött az autó. A klíma hiányát az Alpokban a hegyi, délen a tengerparti levegő kompenzálta. Kellemes tempóban autóztunk végig és igyekeztünk az autópályán kívül izgalmasabb helyeken is autózni. Így autóztunk keresztül pl az Alpokon.
Szavak helyett beszéljenek inkább a képek.











