- Típus:159 sw
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Grigio Titanio 568/a
Ez a nap is eljött. Nem volt könnyü döntés ,de meg kellett lépni. Kicsit magam alatt voltam az eladás miatt, de barátnőm vigasztalt ,szerinte nem eladtam Bocit ,hanem tovább adtam ,hogy más is örömét lelje benne.
6 nagyon szép évet ,és több ,mint 180000 km-t töltöttünk együtt ,balesetmentesen. Remélem az új gazdájával is vigyáznak majd egymásra.
Köszönöm Bocinator!
Már jó rég megvettem a Zimmermann tárcsákat,mert a fent levő tárcsák csereéretté váltak,csikorgott elöl a fék ,mint egy vonat.
A cserét a kerékcseréhez időzítettem. Oldalanként nem volt több pár percnél. A betétek még jó vastagok. Beszerelés elött a tárcsák nem fékező felületét lekezeltem kétkomponensü epoxy rozsdagátló alapozóval,hátha tartós lesz a bevonat.
Januárban rá kell nézni a hátsó fékre is ,lehet rendelek oda is tárcsát ,plusz a kézifékkötél gumiharangját is ki kell cserélni ,a jobb oldali már ki van repedve. És akkor a fékolajat is lecserélem.
Az elözö tárcsa elég sokat futott ,96411 km volt benne.Azt hiszem az Brembo tárcsa volt,de nem 100%.
Km állás a tárcsa cserekor : 299117 km
Megejtettem ma az olajcserét,természetesen új olajszűrővel,légszűrővel ,gázolajszűrővel. A pollenszűrőt most nem cseréltem. Az olajleeresztő csavar is kapott új tömítést.Minden alkatrész polcon volt,sőt még a következőhöz is maradt cucc,egyedül olajat kell majd venni. A motortér gyönyörű porszáraz,csak a negyedik képen bekarikázott helyről szivárog kis olajpára. Ide kell majd tömítés.
A csere egész flottul zajlott,nem volt elforgó csavar a haspajzsban,viszont szakadt az eső végig,bőrig áztam. Valószinüleg ,ez volt az utolsó szerelés a kinti aknán,tereprendezés lesz a telken,be lesz tömve a szerelőakna,viszont sikerült megvásárolni az ingatlan utolsó 2/16-od részét,ami egy nagy kocsiszín,ide akarok majd idővel csáposemelőt,de ez még a jövő zenéje.
Elöző olajcsere óta megtett km-ek száma: 15457 km
Km állás olajcserekor:299117
Eredetileg fel sem akartam idén rakni a téli kerekeket,mert úgy volt ,hogy ezen a télen nem is nagyon fogom használni az autót,de úgy adódott,hogy két ünnep közt Bocival viszem ki édesanyámékat Brambergba szánkózni.Tehát ma át is cseréltem a kerekeket. 5-6 mm-s profilmélységgel indulnak a szezonnak.
A nyári gumik 4108 km-t futottak idén. Vicces😃
Km állás a kerékcserekor: 299117
Pótoltam a múltkor elmaradt hiányosságokat . Beszereltem a másik oldalra a motorháztetőt tartó teleszkópot,és a ködlámpát. Plusz kapott egy kis motorolaj utántöltést is az autó. Végezetül felraktam a vonóhorgot,mert holnap megyek átvenni az új utánfutómat😃
Ma volt egy kis időm a kocsival foglalkozni. Tavaly műszakin hibalistán voltak a megvakult külső tükrök. Már rég megvettem az újakat Autodocról,de még nem volt érkezésem beszerelni őket. A csere legegyszerübb módja ,a tükörlapot legalsó állásba hajtjuk ,és egy müanyag kárpitleszedővel felülről kipattintjuk.
A bal oldali ködlámpám már rég be volt törve,most bekerült az új. Ez is kb öt perces művelet. Kell majd vennem a jobb oldalra is ,a régi lámpa ott is elég csúnya,besárgult,bemattult..Poénból oda próbáltam egy réz ködlámpát (3. kép) steampunk stilusban :)
Az ablaktörlő lapátok is megérettek már a cserére.Legutóbb vettem ezt az olcsó tipust ,kipróbálás végett.Kiváncsi leszek rá. Tetszett ,hogy a gumilapra védőburkolat volt húzva. Kiderül mennyit fog bírni a termék.
Motorháztető teleszkópot sajnos egy darabot rendeltem ,legközelebb rendelek még egyet.
Km állás: 295400
(A termékek árára sajnos már nem emlékszem)
Csütörtökön elvittem a nyári kerekeket a gumishoz,hogy centirozza ki őket.Akkor néztem,hogy az első tengelyen levő gumik belső széle eléggé megkopott.(2.kép) Kicsit elkeseredtem,de a srácok a fórumban megnyugtattak,hogy nem annyira vészes ez még.
Úgyhogy ma át is cseréltem a kerekeket. Felnitisztítóval lekezeltem mind a 8 papucsot. A téli gumikban még van egy szezon,5-6 mm profilmélységü mind.
A téli kerekek 10922 km-t futottak ebben a szezonban.
Km állás a cserekor: 295009
Az autót már kb másfél hónapja nem használtam ,mert múltkori olajcserénél láttam ,hogy kiverte a zsírt a féltengelycsukló.
Bejelentkeztem Csörihez ,autót kis családomnál hagytam Várpalotán. Javítandó tétel lett még a tolatóradar,ahol egy szenzort kellett cserélni,(szerencsére lett színazonos,igy még festegetni sem kell),plusz kértem Csörit ,nézze már meg honnan szivárog a motorolaj. Én olajdekni tömítésre gyanakodtam ,de kiderült a hőcserélőnél kellett újra tömíteni a dolgokat.Most szombaton hoztam el az autót,otthon át is raktam a téli kerekeket.
Sajnos legutóbb nem írtam a bloghoz km állást,igy nem tudom pontosan mennyit futottak a nyári szezonban a gumik,saccra kb 11-12ezret. Az egyik gumiban találtam egy csavart.de nem volt mélyen,kiszedtem,tavaszra kiderül okozott-e kárt.
A téli gumik profilmélysége több ,mint kielégítő,ezt a szezont simán bírni fogják.
Km állás a gumicserekor :284087
Szabadságom alkalmából volt kicsit időm foglalkozni a verdával . Le akartam cserélni az olajat ,de ez esetben nem volt olyan egyszerü ,mint máskor.
Egyszerüen nem tudtam meglazítani a leeresztő csavart.Szét nyalódott a feje teljesen,felbosszantott,ott is hagytam.De este neten rendeltem új csavart.Másnap friss erővel + kalapács-véső kombóval felvértezve indultam az aknába,pár jól irányzott ütéssel sikerült lelazítani a csavart.Az új csavarhoz nem réz alátét van ,hanem olyan ,amiben van egy kis gumi gyűrű,gyanus ,hogy ez egyszer használatos,majd rendelek még párat.Légszürőt és pollenszűrőt is kicseréltem,gázolajszűrőt most nem.
Ismét alacsony hamutartalmú 40es olajat raktam bele,ami állitólag jobb a blokknak ,meg a turbónak ,mint a 30-as.
Kis érdekesség,hogy nagy kiszerelésben rendeltem az olajat egy német webshopból,igy 20 liter került annyiba kb,mint odahaza 10 liter.. És ráadásul nem egy nagy kannában adták .hanem 4 db öt literesben.A szűrőket is úgy rendeltem legutóbb Autodoctól,hogy 3 olajcseréhez meg van a cucc.Igy legközelebb is csak ki kell venni a szekrényből a cuccokat.
Km állás:283660
Előző olajcsere óta megtett kilometerek száma:11220