Mutasd

>> Esemény2018-07-05

Mai nap végre sikeres vizsgát tett a Bocinátor. Már 9 órakor hívott a szerelő,hogy kész az autó.Tökéletes minden. Pár apeóságot azért felírtak a vizsgalapra. Pl a gumikat,mondjuk ezt nem értem.Hibátlan állapotuak.Meg olajfolyás..,sose volt ilyen száraz a motortér ,mióta nálam van a verda.Fékcső rozsdás ,azt nem tudom..
Kipufogó cső ,és hátsó dob rozsdás,az mondjuk elképzelhető.,.
Meg a visszapillantó tükrök..igaz azoknak az alsó pereme tényleg meg van picit vakulva.
A km állás nem lett pontosan felírva kétszázhetvenötezervalamennyit írtak,pedig már több ,mint 278e-nél áll😃Na mindegy ,lényeg ,hogy ,nem volt plusz költség ,és kész van.

 
>> Szerviz2018-06-09

Közvetlen műszaki vizsga előtt vettem észre ,hogy a jobb hátsó rugóm eltört.Ezért elnapoltattam a vizsgát ,és megrendeltem az alkatrészeket Autodocról. Monroe rugó,és Febi Bilstein szilentet.Szerencsére mindkét oldalra vettem.
WarbiRunner kollega blogja nagy segítségemre volt a csere folyamán. Kiderült ,hogy a fordítva berakott alsó lengéscsillapító csavart sem kell elvágni ,kijön az ,ha már a rugó kijött a toronyból.Én egy nagy spájszerrel nyomtam le a lengőkart és úgy fordítottam ki a gólyalábat. Neten láttam olyan megoldást ,hogy emelővel nyomták le,de nekem kéznél volt a nagy méteres vas darab😃A többi művelet gyerekjáték. A szilent is már elég rossz állapotban volt. Úgy terveztem,vizsga elött csak a jobb oldalt cserélem ,össze is raktam a csomagteret is. Mikor kész voltam,megmértem a két oldal magasságát. Az új oldal 2 centivel magasabb volt ,mint a régi. Na mindegy ,gondoltam ,vizsga után úgyis kicserélem másikat is . Másnapra be is jelentkeztem a szervízbe,reggel ott is hagytam az autót.Napközben hívott a szerelő,hogy a bal oldali rugóm is törött,mi legyen?
Mondtam neki ,hagyja már megvan az alkatrész ,hétvégén kicserélem. Így is lett ,haza jöttem Bpestre ,és most pénteken meg is csináltam. Pluszban kicseréltem a kézifékköteleken levő gumiharangokat,mert már szétrepedtek . Szerencsére volt még 2 db Wartburg gumiharangom itthon.Jól tele tömtem zsírral ,remélem kibírja a telet.
Km állás a jobb oldali rugó cserénél: 276940
, a balnál kb 277700

 
>> Szerviz2018-05-19

A mutatványt Csöri végezte. Jól sejtettem ,a remegés oka a tönkre ment féltengely csillag volt. Érdekes ,hogy csak a jobb oldali szokott tönkremenni a tapasztalat szerint. Kellett új gumiharang ,és két új leszorító bilincs.Mondta Csöri ,hogy rozsdás lé jött ki a gumiharang alól,zsír már egy deka nem volt benne..
A régi csapágynak nem volt még hangja ,de ha már megvettem az újat ,az is ki lett cserélve. Hadd újuljon a verda😃
Harmadik tétel a vezérlés csere volt,ebből gyári került bele,vízpumpa is.
Holnap bejelentkezek műszakira ,remélem nem találnak ki valami más hibát.
Km állás: 275400

 
>> Szerviz2018-04-21

Neki álltam kicserélni a felső lengőkart ,amiben multkor megszakítottam a gömbcsuklón a menetet. Vennem kellett egyenes torx e kulcsot ,mert dugóskulcs nem fér oda. A csere roppant egyszerű,a jobb oldali csavar kivételénél kell kicsit játszani ,mert neki ütközik a rugónak ,de a spajszer a barátunk😃 Nem is ártott a csere,kissé ki volt már repedezve a gumi szillent. Veszek majd a másik oldalra is .A bal hátsó stabpálcát is kicseréltem,ez is fel volt írva előműszakin. Jobb oldalra is vettem,de ahhoz most nem volt hangulatom ,már besötétedett. Átcseréltem a kerékgarnitúrákat is.Télieket letakarítottam . A nyári gumik 6-7 mm profilmélységgel kezdik az új szezont.
Mentem egy próbakört a városban,hogy meg szünt-e a remegés.Néha mintha kicsit éreztem volna .Mondom akkor nézzük meg autópályán is .Leugrottam barátaimhoz Várpalotára.De Székesfehérvárnál már eléggé remegett az autó.Utolsó képen jól látszik,hogy megint verte kifele a zsírt.Ott is hagytam a kocsit a parkolóban ,szóltam cimborámnak jöjjön már értem. Bejelentkeztem Csörihez,ő majd megoldja a szerelést. 100% ,hogy a féltengely csillagok cseréje után lesz hibamentes a Boci.

 
>> Szerviz2018-03-31

Ott kezdődött a történet,hogy elvittem az autót elő műszaki vizsgálatra ,itt a faluban. Mondta a srác ,jobb első kerékcsapágyat ,és bal hátsó stabpálcát kell cserélni.Adott árajánlatot. Anyag+ munkadíj+ vizsgadíj= 500€
Mondom neki ,majd én kicserélem ezeket,te csak vizsgáztasd le.Oké,ebben maradtunk. Még aznap megrendeltem Autodocról a cuccokat. Snr csapágy 80€, Trw kutyacsont 13€. Pénteken elindultam haza Bpestre az autóval.A csapágynak már régóta hangja volt,de én eleinte azt hittem ,a General téligumik ilyen hangosak. Az út felénél már gyorsításnál eléggé rázott az autó ,Bécs környékén meg már brutálisan. Hú gondoltam ,csak szét ne hulljon a csapágy Pestig. Végül haza értem gond nélkül,másnap neki álltam az autó szétszedésének.A kerék levétele után sokként ért ,hogy minden zsíros,2-3. képen jól látszik. Gyanus hogy a rázás miatt a féltengelycsuklóból kiverte a zsírt.De nem értem,mert a gumiharang helyén van ,sérülést sem találtam rajta. Na mindegy ,a kerékagy csavar kifogott rajtam ,nem bírtam leszedni,eltörtem egy Proxxon kulcsot is mert rá dugtam egy méteres csövet. Idegesített,nyugtatásként kicseréltem a Berlingon az első féket. Aztán csak nem hagyott nyugodni a dolog,elmentem Obiba légkulcsot venni( normális boltok zárva voltak ,húsvéti szombat délután volt). Volt egy féle légkulcs ,Einhell 320 Nm-es. Oké be a kosárba ,aztán rohanás haza. Kibányásztam a spájz mélyéről a fasza Betta kompresszoromat. Próba ,csak kattog a kulcs,de nem lazít semmit,mi a gyík van..8 bar nyomáson van a gép,mégse. Na irány vissza Obiba ,nagy nehezen visszavették a légkulcsot.
Aztán eszembe jutott ,hogy van egy ezer éves Precizios csillagkulcsom,azzal meg lehetne próbálni,találtam egy kb 3 m hosszú kerítés oszlopot ,amit rá tudtam dugni,persze a kereket le kellett szedni . De igy meg nehéz volt lefogni ,hogy ne forduljon el. Kitámasztottam egy fával a fékpedált,de igy is elforgott ,aztán rá engedtem egy tőkére a féktárcsát,hogy az is fogja,na igy már megindult az anya!😃 Örömömben bontottam is egy sört😃 Innen már gyerekjáték a szétszedés.Baromi jól ki van találva.Seccperc alatt ki lehet cserélni a csapágyat.A régi brutál állapotban volt,alig birtam forgatni. Szétszedésnél elkövettem azt a hibát ,hogy a felső lengőkar gömbfej csavarját is lelazítottam, teljesen feleslegesen. Összerakásnál ezt húztam meg utoljàra ,na mondom húzok még rajta picit ,pafff letörtem a csavart,ááá mondom ezt nem hiszem el!!
Na mindegy rendelhetek új lengőkart,akkor egyúttal rendeltem másik oldalra is csapágyat ,meg hátra másik stabpálcát is. Meg a további szopásokat elkerülvén ,egy igazi profi Chichago Pneumatic légkulcsot is rendeltem,ami 1250 Nm-t tud😃(utolsó kép)
Az összerakás után azért az udvaron kipróbáltam az autót,úgy tünik megszünt a remegés. Következő szerelésnél kitalálom ,hogyan pótoljam a kirázódott zsírt. Tekergettem összevissza a kormányt ,nem volt semmi rendellenes hang,de majd kipróbálás után kiderül,hogy a féltengely csillagok jól vannak-e.

 
>> Egyéb2018-02-16

Vettem új aksit,a régi már kuka volt. Kauffertől Jász akkut,75Ah 68 A indítóáram. És végre a gyárilag optimális 19 cm magasággal ,igy már a leszorítóheveder is jól ellátja feladatát.
Beszerelés után rá mértem a töltésre,alapjáraton 14,33 V. Teljesen jó.

 
>> Szerviz2018-02-16

Már régóta fogyogatott a hűtőfolyadékom ,ezért még ősszel meglátogattam Csörit,aki ki is derítette .hogy a műanyag szívósor a ludas. Megbeszéltük ,hogy hamarosan találkozunk ,úgyis esedékes a vezérlés csere is. Végül most a napokban került sor a nagyszervízre. Szívósor-,motorolaj-,váltóolaj csere történt.És az olajfolyások megszüntetése . Kapott a vákumszivattyú is új tömítést,és az olajbetöltő nyilás is új szimmeringet.Remélem most már tényleg jó lesz..A hosszbordás szíj feszítőjét is beszerelték ,amit még generátor cserekor vettem ,de végül én nem raktam be. Volt egy törött levegőcsövem is .amit még múltkori szervíznél törtek el Bpesten ,az is ki lett cserélve gyári újra.Ráadásként egy plusz dolog még,a szelephimbákat is kicserélte Attila ,mind a 16-ot ,mert már eléggé be voltak verődve . Érdekes,hogy ez az alkatrész kb 100e kmt bír,mert anno Zéék is cserélték már őket 196000 km-nél.
Kérésem volt még hogy a márciusi műszakira nézzék már át a kocsit. Nagy hibát nem talált Csöri,van egy repedt ködlámpám amit cserélni kell,de amúgy más nem.
Egy kerékcsapágynak kezd már hangja lenni ,azt majd tavasszal orvosoljuk.Ja és vennem kell új aksit ,mert a mostani a szerviz folyamán le is merült..
Az ötödik képen az előző szerelő gányolása látható,a csövet nem levették ,hanem elhajlították a felrögzítését ,majd a visszarakást kábelkötegelővel oldották meg..no comment.,
Innen is köszönöm a gyors és szakszerű munkát a Csörgő Szervíznek!😃
Km állás: 272440

 
>> Szerviz2018-01-17

Már évek óta zörögtek az első hangszórók picit,de utóbbi időben már annyira zavaró volt ,hogy a balansszal teljesen lehalkítottam őket. Ma eljutottam Alfadepóba ,és vettem két jó állapotban levőt. Ha már ott voltam ,elhoztam egy műanyag bizbaszt is a szélvédő sarkához.Enyémet megrágta a nyest,hogy veszne meg!
Az ajtókárpitokat droberto blogja alapján szedtem le.Hálás köszönet neki ezúton is ,remélem idén eljutok már Vtt-re,és iszunk erre is!😃
A mai szereléssel ismét komfortérzetet növeltem ,nem recsegnek már a hangsugárzók. A régiek nagyon tönkre voltak menve.Ha óvatosan benyomtam a membránt ,jól hallhatóan besúrolt a lengőtekercs a vasmagba.
Kiváncsi lennék,hogy szólna a zene ,ha valami jóféle sugárzók lennének az autóban,de ez talán már sosem derül ki😃
Km állás: 269250

 
>> Szerviz2018-01-16

Már régóta sípolt néha a hátsó fékem ,kerékcserekor láttam ,hogy a karmantyú is ki van szakadva. Ráadásul a jobb első keréknél a külső dékbetét ,extrém mértékben el volt kopva (4. kép)
Az alkatrészeket a pkwteile.de oldalról rendeltem,érdemes itt körülnézni ,brutál különbségek vannak árban a magyar árakhoz képest..
Trw fékbetétek mellett döntöttem,plusz,rendeltem üzemanyagszűrőt,és aktívszenes pollenszűrőt is. Hátsó fékhez vettem felújító készletet is. Sajnos az elsőhőz elfelejtettem ,sőt pasztákat se,vettem. Ezeket idehaza szereztem be ,arany áron.Plusz vettem Textar dot4 fékfolyadékot is.
Elsö fék szétszedésekor vettem észre ,hogy várhattam volna ,hogy az autó jelezze a kopott fékbetétet,legutóbb olyat raktak bele ,amin még kábel sem volt..(2. kép)
Az autót alá bakoltam ,jó kis tűzifával ,hogy légtelenítéskor ne legyen hátráltató tényező.
A hátsó fék dugattyu visszarakásnál kicsit elakadtam ,sehogy nem akart bemenni helyére ,de pár kábel darabbal megoldottam😃 (8.kép)
A fékdugattyú visszanyomó készletemnek is jó hasznát vettem (9.kép)
A féknyereg csúszkát spéci Xadó zsírral kentem be , a fékpofák dugattyúval érintkező részét pedig Textar pasztával ,a dugattyúkhoz Ate dugattyúzsírt használtam (10.kép)
Végül kicseréltem a pollenszűrőt (11.kép) ,és az üzemanyagszűrőt . Utóbbiról sajnos már nem fért fel kép.
Km állás:269250

 
>> Szerviz2018-01-12

Ott kezdődött a történet,hogy ősszel csak két db gumit rendeltem az elkopott Contik helyére,azt hittem amik a hátsó tengelyen voltak ,azok kibírják még ezt a telet. De tévedtem,volt pár necces szituáció miattuk ,igy inkább rendeltem ,két db ,a céges autóinkon jól bevált General Altimax Winter 3 gumit. fritzreifen.de oldalról ,2 munkanap alatt megérkezett.
Ma rakattam fel Bpesten.2017 27. hetében gyártódtak. 8.5-9 mm profilmélységgel kezdik a pályafutásukat nálam.
A költségek a gumik 146€ árából ,és az 5000 ft szerelési díjból tevődnek össze.
Km állás: 269200