- Típus:159 sw
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Grigio Titanio 568/a
Zé magánklinikáján járt az autó.A motorolaj- ,és hűtőfolyadék szivárgás megszüntetése miatt volt szükség a szervizlátogatásra,de végül ki lett cserélve a komplett vezérlés (francia gyártmányú SKF görgők Conti szíj) ,és a főtengely szíjtárcsa is.
A vízpumpa egész tömbszelencéjénél vízköves volt,érdekes hogy összesen 60e kilométert bírt....Fémlapátos került bele,nem emlékszem a márkájára sajnos.
Az olaj a szelepfedél tömitésnél ,és a vákumszivattyúnál szivárgott,utóbbi időben már elég durván.
Reinz fedéltömítés került be,a vákumpumpa tömítése viszont nem érkezett volna meg záros határidőn belül ,ezért el lett takarítva ,és pasztázva.
Ami meglepő volt,szerencsére észrevették a srácok ,hogy a szelephimbákon levő kis rugókból 8 db el volt törve. Utolsó képen látszódik ,hogy ami jó, annak két füle van ,a többiből hiányzott az egyik fül. Ez komoly problémát tudott volna okozni.Ki lett cserélve az összes himba.
Az olajcsere periódust is lenullázták a fiuk ,mert múltkor én nem tettem meg.
Km állás: 196540
A hátsó lökháritó leszereléséhez ki kell venni a lámpatesteket.3 db 8-as csavaranya fogja. (4.kép) Ezután ki tudjuk csavarni a 3.képen látható torx fejü csavart. Ahol a lökháritó össze ér a kerékjárati ívvel,tehát a lökháritó elején is van mindkét oldalon egy-egy csavar.(2.kép) . A kerékjárati zajcsillapító betéttel is össze van 3 helyen csavarva oldalanként.(kép nincs ,de adja magát).Az utolsó két csavar kiszedéséhez alá kell feküdni az autónak,(1.kép). A csavarok kiszedése után jön a neheze,ezután már a patentok tartják oldalt . Meg kell fogni a kerékjárat felöl,és alul a lököst ,majd izomból oldara,és lefele megtépni. Egyszercsak meg fogja adni magát ,és kiakadnak a patentok .Ezt megcsináljuk a másik oldalon is ,utána az autó hátuljánál középen meg kell fogni alul a lökháritót ,és felfele húzni ,ekkor kiakad a maradék patent is. Végül már csak az elektromos csatlakozókat kell oldani és kezdődhet a tánc!😃
Mai napom beépítettem a még decemberben megvásárolt kézifék köteleket. Nem egy leányálom a csere ,nagy segítségemre volt Pityukoma kézifékes blogja.Ezúton is nagy köszönet neki!
Az biztos sokkal egyszerübb lett volna,ha kiszedem az első üléseket,és a hátsó szőnyeget,de nem tettem.A könyöklőt rögzitő oldalsó csavarokat kiszedni nem volt egyszerű ,kevés a hely az ülésektől.De végülis megoldottam.A hátsó ülés feltépése,nekem sem ment puszta kézzel,egy laposvassal viszont már ment könnyen. A kárpit szerelő szerszámkészlet is baromi hasznos volt a bontási müveleteknél.Az ötödik képen látszódik ,hogy a gumiharangok mentek tönkre,ott tudott befolyni a víz,és be is fagyott szépen.
Az új gyári kötelet a Fiat Kelet-Pestben vettem a hátsó ülőlapot rögzitő patentekkel egyetemben.
Bowden 38000 ft a patent 2100 ft volt.
Km állás: 196600
Ismét eljött az ideje az olajcserének. A haspáncél lebontása után majdnem sokkot kaptam ,csupa olaj volt a motortér. Az autó megvétele óta volt szivárgás a szelepfedél tömités körül.Szerelőnek is mutattam ,de nem akarták csinálni ,mert nagy meló mindent lebontani.De ezt tovább már nem lehet halogatni.Konzultáltam Zével,ha legközelebb haza jövök ,meg is csinálják.De addig is meghúztam a kissé fellazult csavarokat a szelepfedél környékén.
Megtaláltam a hütővíz szivárgás helyét is. A vízpumpától szivárog.Ezt is orvosolni kell nagyon gyorsan.
Az első fékek cseréje is nagyon aktuális már.Nagy válluk van a tárcsáknak,a betétből se sok van hátra.Remélem tavaszig kibírja még ,hogy egyből a nagy fék kerülhessen fel.
Km állás: 194420
Előző olajcsere óta megtett kilométerek száma:15326
Pakolásnál rá támaszkodtam véletlenül a zár takaró fedélre,természetesen be is esett a burkolat mögé. A müanyag lapot sikerült kihalásznom,de a kis rugót nem,ezért lebontottam a burkolatot.Az utolsó képen látszik ,milyen bit fejek kellenek hozzá. Mikor kint vannak a csavarok,a hátsó ajtó kédert kell még eltávolítani,és a burkolatot felfelé kell erösen meghúzni,mert 2 db ék alakú patent fogja még. A rugó visszahelyezése adja magát ,teljesen logikus.Összeszerelés elött kitakarítottam a pótkerék helyét is.
Pár napja kaptam egy kavicsot,mint késöbb kiderült kettőt,ezért ellátogattam egy szélvédő javitóhoz.M5 melletti Tesco parkolójában van a műhely.Ráadásul a mester egyben cartárs is ,egy szép Gt-je van.Beszélgettünk az autókról.Mint kiderült ,nem túl elégedett az övével.Na mindegy,a lényeg ,hogy a szélvédőmet gyorsan ,és jól megcsinálta.
Pénteken felrakattam a felnire a tirendo.at-ról rendelt 2db Continental Wintercontact Ts850-t.Ma pedig átszereltem a kerekeket.Előre kerültek a harmadik szezonjukat kezdő Michelinek ,7mm profilmélységgel,hátra kerültek a ropogós új Contik ,8.5 mm profilmélységgel. Bejáratásképp mentem is velük délután 700 km-t.
Km állás: 184340
A nyári gumik 17425 km-t futottak idén.
Lexlutor blogja alapján én is neki láttam az antenna javításának.Kicsit el volt oxidálódva az a kis fémlap,ami az antenna tengelyéhez ér. 180-as csiszolóvászonnal megcsiszoltam.
A javítás sikeresnek bizonyult,mert azóta tudom használni a rádiót.
Vasárnap bele szaladtunk a 180000-ik kilométerbe.20 hónapja van meg az autó,kicsivel több ,mint 61ezer kilométert tettünk meg együtt. Köszi szépen Boci a sok szép utat!😃