Mutasd

>> Szerviz2016-07-06

Születésnapom alkalmából haza jöttem csütörtökön,de a program szoros volt ,mert Debrecenben ,családi körben akartam ünnepelni.Viszont oda már friss olajjal akartam lemenni ,ezért hét elején megbeszéltem Erhárddal ,hogy kellenének a cuccok,aztán haverom át is vette őket.Igy én péntek reggel neki is álltam ,lecseréltem az olajat ,és az összes szűrőt. Nem volt semmi komplikáció,viszont jó pár csavar hiányzik a haspáncélból,gondolom a kuplungoláskor tüntek el.Pótoltam amit tudtam.
Beszerelt anyagok: Selenia Wrpe olaj,Mann filter olajszürő(érdekességképpen ,ezen made in germany felirat van ,legutobb made in bulgaria felirattal kaptam)
Champion üzemanyagszürő,aktívszenes pollenszürő,levegőszűrő.
Péntek este már a kis keresztlányommal tudtam találkozni ,és sokat játszani 😃
Km állás:209289
Előző olajcsere óta megtett kilométer:14869

>> Egyéb2016-07-05

Megvannak a téli kerekeim.Hati cartárs hirdette őket, fontos szempont volt a vásárlásnál ,hogy téli gumikkal vannak szerelve.Felpróbáltam az autóra ,mert kérdéses volt ,hogy fel megy-e a nagy fékre,de csont nélkül felfért.Igy elhoztam a kerekeket.Nokian gumik vannak rajta ,megnézem az első hóban ,hogy viselkednek ,ha nagyon csúszkál,akkor ledobom őket.

 
>> Szerviz2016-06-12

Kálváriám két hete kezdődött,szombaton mentem volna bevásárolni .Inditás után kicsit remegett a motor járása,elindulás után ,pedig feljőtt minden féle hiba jelentés.Vdc,esp ,hill holder hiba,aztán a sárga tengeralattjáró is megjelent a műszerfalon. Arra gondoltam az aksi töltöttsége nem megfelelő,hisz két hete állt már az autó egy helyben. Bevásárlás után kiolvastam a hibakódot. P0204. 4.henger befecskendező vezérlő áramkörének hibája. Különösebb jelentőséget nem tulajdonítottam neki,kitöröltem a hibakódot,majd megittam pár sört.
Másnap kocsival mentem dolgozni ,mert a héten ott alvós melóban voltunk,és pénteken menni akartam haza Magyarországra. Az inditás után ,az autó tökéletesen müködött,semmi hibakód,aztán kb 5 km után ,megint villog a műszerfal ,jönnek a hibák ,majd kicsit el is kezdett rángatózni a kocsi.Az üzemanyag szintjelző mutatója pedig VU műszerként ugrált le-fel,és néha villogott a tartalék üzemanyagot jelző ikon.Beírtam a fórumra ,hogy találkozott-e már valaki ilyesmivel.Valerossi46 kollega egyből rám írt ,hogy nézzek bele a blogjába ,ott a megoldás.Megnéztem ,neki is volt ilyen, nála a befecskendezőknél lévő elektromos csatlakozók megmozgatása orvosolta a problémát. Kipróbáltam és is ,plusz az akkunál lévő csatlakozókat is megmozgattam ,meghúztam.Hibakódot kitöröltem,majd reggelente ,saját autóval mentem a melóhelyre a panziótól,tesztelés gyanánt.Jól működött a verda,bár néha éreztem kis megtorpanásokat ,de hibát nem dobott. Igy pénteken el indultam vele haza.Minden szép és jó is volt,egészen Bécsig. Ott újra elkezdett rángatózni ,de durván ám. Megálltam egy pihenőnél ,megrángatni a csatlakozókat,persze semmi szerszám nem volt nálam.Nem javult meg ,de úgy voltam vele,hogy tovább indulok ,lesz ami lesz.Úgyis Öamtc klubtag vagyok,ha megáll a Boci ,hívom az autóklubbot,és megmentenek. De nem állt meg ,néha rángatózott, néha ment jól,hiba nélkül. itt egy videó a villógó szintjelzőről
Végül haza jutottam Várpalotára.Utam pont Csöriék műhelye előtt vezetett el ,láttam ,hogy még mozgás van az udvaron ,meg is álltam .Csöri apukája volt ott ,mondtam neki mi a bajom , elkeserített ,hogy be vannak táblázva nagyon ,de azért hétfőn beszéljek Attilával,hátha.
Másnap azért még kicsit babráltam az autóval,vettem új akksit is,még gyári volt benne,hátha az is rossz már. Napközben mentem vagy 50 km-t ,hibát nem dobott az autó,viszont voltak ilyen mikro megtorpanások.Azt hittem már jó is lesz.Majd este lementem a Tescohoz,vissza fele ,pedig megint elkezdte a hibákat dobálni.Akkor már tudtam ,hogy ezzel másnap nem tudok vissza indulni 700 km-re..
Szerencsére barátaim olyan jó fejek voltak,hogy kölcsön adták az Astrájukat,igy ki tudtam jönni.Hétfőn első dolgom volt,Csörit hívni. Egyből mondta ,hogy tuti a befecskendező csatlakozókkal van baj,össze szoktak égni,bár 2.0-n még nem találkozott ilyennel. Mondta ,hogy rendel a bontós haverjától csatikat,és átforrasztja nekem. Szerdán haverom levitte hozzá Bocit,csütörtökön kész is lett.
Én pedig pénteken ,haza utaztam,szombaton mászkáltam csomót a városban,nem volt semmi megtorpanás,ma meg kijöttem vele. A 700 km-en semmi baj nem volt,úgy hogy a javítást sikeresnek minősítem :)
És igy utólag vissza gondolva,mikor kuplungozás után elhoztam ,út közben éreztem kis megtorpanásokat kigyorsításkor. Akkor azt hittem a kuplunggal van valami,de most már tudom ,hogy e miatt volt.
Javítás utáni Km állás:207800

>> Szerviz2016-05-08

Elvittem a Bocit a Sárgagumihoz,mert a kuplungozás óta keresztben áll benne a kormány. A fiuk szépen beállították.Olyan értékek voltak ,hogy csak néztem.És így mentem már vagy 2500 km-t. Kóválygott az autó az úton össze-vissza,most már sínautó lett.
Vicces volt,hogy a portás srác megjegyezte ,tök jópofa a lila tehén a műszerfalon😃
Km állás:205100

>> Szerviz2016-04-04

Fotók a szervízből.

 
>> Szerviz2016-04-04

Frissítem a blogomat a szervízből kapott fotókkal.

 
>> Szerviz2016-04-04

Már rég óta le akartam cserélni a kis Brembo féket a nagyra,mert keveseltem a fékhatást. Sikerült még tavaly Droberto kollegától vennem egy szettet:féknyereg,tárcsa ,csavarok ,kis bizbaszok,csonkállvány.Húsvét elötti péntekre jelentkeztem be Zéhez ,hogy átszereljék. Egyúttal hátul is fel kellett ujitani a féket,már eléggé kopott volt az is.
Viszont 197000 km környékén észre vettem ,hogy 5-6. fokozatban megcsúszkál a kuplung,kb 5000 km-t mentem igy . Már bosszantott nagyon ,hogy 130-ról nem lehet rendesen kigyorsítani,igy megbeszéltem a srácokkal ,hogy egy füst alatt a kuplungot is tegyék rendbe.Meg az Egr hütő is már jó ideje eszemben volt,hogy nem ártana cserélni,igy az is lett rendelve.
Szerencsére az F40 Opel váltó van a kocsimon,ami több nyomatékot bír mint a másik amivel a 2.0 jtdm-et szerelték ,viszont ehhez egyedül a Luk gyárt kettőstömegüt ,meg kuplungot is. Az ára trillió űrdollár...
Na mindegy ami kell az kell,mint ahogy egy régi megrendelőm mondta: pénz nem számít ,anyag benne legyen !😃
Az új kuplungtárcsát ,és szerkezetet elküldtük megerősítetni.Közben a fiuk felrakták a féket ,a csonkállványt ki se kellett cserélni,ugyan az a kis-,és nagy bremboé.Igy maradt egy Robi által gyönyörüen leszintereztetett csonkállványom,de legalább az Abs jeladó megúszta,tuti nem jött volna ki roncsolás mentesen. Trw fékbetétet raktak be,ez elvileg jó párost alkot a tárcsával. Eredetileg amugy Ebc féket akartam ,de majd legközelebb . Közben megjött a kuplung a specialistától,össze lett rakva az autó,váltóolaj cserével ,természetesen váltó oldali új főtengelyszimmeringgel. Az Egr hütő fedél is megjött ,azt is berakták.Úgy volt,hogy az nap,pénteken ,kész is a verda. Este hivott a szerelő srác ,hogy gáz van ,az új szimmering ereszti az olajat,meg is rendelte az ujat,természetesen ,nem kell érte fizetni,szombaton kész lesz a csere. Váltó megint le,optimál a buli...Még jó ,hogy nem én vittem az alkatrészeket.
Szombaton hívott Zsolti ,hogy ne haragudjak ,de nem lesz kész az autó,tönkre ment a menet ,ő hibájuk,természetesen cserélik a féltengelycsuklót. Hétfő reggel jött meg a csukló,11 órakor el is tudta haverom hozni a Bocit,mert én nem voltam már odahaza.
Keddre még vissza rendelte Zsolti a kocsit,átnézni ,hogy nem folyik e valami,minden rendben van e.Javasolta ,hogy városi forgalomban legyen a fék is ,és a kuplung is bejáratva.Nem is baj ,hogy Bpesten maradt az autó,gondolom spanom már pár csajt felszedett vele😃Nagy kerék ,villantós piros Brembo trüjáhóó😃😃
Jövő héten végre én is ki tudom próbálni,mennyivel másabb a fékhatás.
Km állás a kuplung cserekor:202706 km
Költségek: Nagy brembo betét nélkül 130000 Ft
Luk kettöstömegü,hidraulikus kinyomó csapágy, kuplung,kupkung erősitése,váltó olaj, fötengely szimmering+, EGR hütő fedél,előre Trw betétek,komplett hátsó fék csere,munkadíjjal : 540000 Ft
A blogot majd még frissítem ,ha megkapom a szerelés közben készült fotókat.

>> Esemény2016-03-08

Sajnos kb egy hete itthon héderelek, egy munkahelyi baleset következtében, táppénzen. De a mai napom. más volt ,mint a többi,nem kötözésre jártam ,mint általában ,hanem Chianti cartárs látogatott meg.Jött a felnijeiért,amiket én hoztam el Bpestről. Jót beszélgettünk, készült pár fotó is. Jó hangulatban telt a nap 😃

 
>> Esemény2016-02-28

Elértük a kétszázezredik kilométert!😃 Pont egy hónap mulva lesz 6 éves az autó ,26 hónapja van nálam. És még marad is egy ideig 😃

 
>> Esemény2016-01-28

Nagy nehezen rá szántam magam az ebayről rendelt vonóhorog felszerelésére. Nem bonyolult a dolog,de nem is plug and play. Kell fúrni-faragni😃 Gondolkoztam ,hogy szakmühelyben felrakatom,de végül kaptam még másfél hét szabadságot,igy neki álltam magam.Igy legalább olyan lett amilyennek szerettem volna.Felrakás előtt kapott két réteg festéket is az egész vas, és a kasztnin készített furatokat is lekezeltem,nehogy rozsdásodjon. Üregvédővel is kifújtam a gerendákat.Nem volt egyszerü a 25 kilós vasdarabbal dolgozni,de végül jol bepozicionáltam egy hokedli ,téglarakás ,meg krokodil emelő segítségével 😃.Gondolkoztam ,hogy csinálok egyedi tartót az elektromos csatlakozóhoz,hogy kevesebb látszódjon belöle ,de végül hagytam a gyártó által elképzelt változatot. Az elektromos csatlakozó kábelkorbácsát bekötöttem ,és bevezettem a csomagtartóba,az elektronika bekötése még várat magára.