Tagok >> Tommy sk >> 166 2,4 JTD >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:sötét barna
Tavaly nagyszervizkor lettek cserélve mivel a régiek nagyon repedezettek voltak...na eddig birták...vettem újakat és a biztonság kedvéért még duplán raktam rájuk műanyag szoritókat most szivárgás mentes ismét.

Ahogy azt az előző blogomban emlitettem utánna jártam kicsit a kiszerelt PU szilentes lengőkarnak...Amit megállapitottam hogy a perselyek külseje meg van kopva ami egyet jelenthet hogy mozgott a szilentben a nagy erőhatásokra ,a probléma oka valószinűleg a nem méretpontos perselyek belső átmérője mivel ugy kellet belepréselni az összekötő csavart ami annyira szorult hogy a perselyek fel -le elforogtak és valószinűleg ez okozta a nyöszörgő hangot,továbbá erőteljes kopások vannak az alátéteken ami szintén hozzájárulhatott a nyüszögéshez,egyébként a lengőkar még a gyári TRW a gömbcsukló kivételesen nagyon jó állapotban van még ..amin megis lepődtem,visszatérve a perselyekhez 2 megoldás jutott eszembe:első... felfúrni picit a perselyeket hogy ne szoruljon a csavar bennük,második... esetleg a gyári szilentek perselyeit beszerelni valahogy...amint meghal az utánngyártott lengőkarom nekiállok a projektnak...








Az ültetőrúgók cseréjénél megejtettük a bal oldali első-felső lengőkar cseréjét is mert mióta a lengyel stronflex szilentek lettek berakva elviselhetetlen nyöszörgő hangot adott,utángyártott lett berakva egy nem nagy márka:starline remélem egy évet azért kibir viszont a nyöszörgést megszüntette ami már megérte, ha már kint voltak a lengéscsillapitók cseréltük a toronycsapágyak szilentjeit is...a Strongflexes lengőkarról a következő bejegyzésben bővebben...

A hétvégén sikerült beszerelni az ültetőrúgó szettet,hát volt vele meló, a végeredmény viszont nagyon tetszik feszesebb-keményebb futómű ami sokkal jobb vezetési élményt nyújt és természetesen optikailag is nagyon jó lett, de itt a képek sajnos csak telefonnal készültek...





Megérkezett végre az ültető rúgó szett, AP márkájú made in germany elöl 40mm-hátul 30mm-t ültet, képek hamarossan.



Az első tárcsákat már akkor kellet volna cserélnem mikor cseréltem a brembo nyergeket de anyagi okok miatt a hozzá kapott még gyári tárcsák lettek felrakva ,amik had ne mongyam papir vékonyak voltak...ennek megis volt az ára mivel a fékerő messze nemvolt a toppon, amivel még közlekedni lehetett de az i-re a pontot a nagyobb fékezésnél fellépő rázkódás tette fel,nagyon sokat elvett a vezetési élményből. Zimmermann tárcsák mellet döntöttem mivel sok jót hallotam róluk ,meg hát legyen valami német is az olasz vason :) először fúrtakon gondolkoztam de azok 1xer annyiba kerültek volna igyhát maradtam a simáknál viszont a felrakás utánn próbaúton már érezhetően jobb volt a fék hatás annak ellenére hogy még össze sincsenek kopva, tehát most 500-1000 km -ig nincs nagy fékezés szépen bekopnak aztán majd jöhet a teszt hogy mit is tudnak a brembo nyergek :) Sajnos cserélni kell a vezető oldali felső lengőkart is mivel vmi elviselhetetlen nyöszörgő hangja van bár igaz hogy a sztrongflex szilentek vannak benne de szerintem kompatibilitási gondok lehetnek vele ,tehát lengőkar ki szilenteket azért félre rakom, vettem egy utángyártott lengőkart, hát majd meglátjuk mennyit bir ki mindenesetre majd a poliueretán szilentek fognak vissza menni pici módositással,továbbá mivel le lessz ültetve a gép vettem két toronycsapágy szilentet is mert már elég kopottak, nemárt kicserélni azokat sem, beszerelés után frissités....harmadik-negyedik képen látható a régi-új tárcsa vastagsága hát no comment :D





Mivel már nagyon kopottak voltak ezért beszereztem egy pár 90 százalékos Continental sport contact 2-t, remélem egy darabig kifogják birni ... a kopás mérete látható az öreg gumikon az utolsó 2 képen...megjegyzés hogy a futómű állitás óta egyenletesebben kopott a gumik felülete aminek örülök.




Még augusztus elején került fel ,a felrakással picit megszenvedtem, de a végeredménnyel elégedett vagyok .


a képek magukért beszélnek az i-re a pontot a GT-től beszerzett matricák tették fel :) természetessen cserélve lettek elöl-hátul a fékcsövek és az ilyenkor szokásos fékfolyadék is Tutela dot 4-re.


