Tagok >> Blade >> 147 GTA 3.2 V6 Q2 >> Blog
- Típus:147 GTA 3.2 V6 Q2
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Nuvola Bianco Mettalico
Első alkalom a 147GTA-val a Hungaroringen, jól éreztem magam. Nagyon kiváncsi voltam arra, hogy milyen lesz a GTA semi slick gumikkal. Meg általánosságban is kiváncsi voltam az autóra, már régen jártam a Hungaroringen, főleg autóval. Három etapra fizettünk be. Népes Alfás csapat gyűlt össze, remek volt a hangulat és jó volt látni sok más Alfát is a pályán:)
Elkezdtem kisérletezni a guminyomással, de ezt nem kellett volna. A végére hagytam örömautózást is időhajhászás nélkül, ekkor BeeGee-vel ketten mentünk, neki sajnos gondjai akadtak a gumikkal.
Sok tapasztalattal lettem gazdagabb, legfőképpen a gumik terén. Az nyilvánvaló, hogy a három menet közül az elsőben volt jó a guminyomás. A második menetre leengedtem 2.5-re melegen, ami nem tett jót, a harmadikra meg 2.2-re lett beállítva. Itthon volt időm átgondolni a dolgokat és erre jutottam az autó viselkedése alapján. Az utolsó menetben BeeGeevel volt a legcsúszósabb, ami miatt sok hiba is került a körbe. Azért mentünk egy 2.22.19-et:) Szerintem 2.20 alatt lehetett volna az a kör, ha rendben a nyomás s nem csúszik. Látványosan csúszott egyébként, minden kanyarban éreztem, a mansellben sikerült lejjebb csúszni az ívről, valamint a 13-as gyors jobbosban látványosan megindult a hátulja. Előtte is volt megcsúszás, a 15-ös jobbosban. Szóval látványos volt a különbség az első etap és a harmadik etap között az autó viselkedésében. Mivel nem változtattam semmin a guminyomáson kívül -kétszer is- , mindenképpen ez lehetett a hiba oka.
A legjobb mért köröm 2.21.62
Az első etapban lehetett volna egy ~ 2.19-es köröm, csak a 15-ös kanyarban feltartott egy telefonáló 740i... Erre nincs mit mondani
A legjobb köröm egyébként 2.18.36 lehetett volna a legjobb szektorok alapján, ami az első etapban volt. Egyébként a legjobb eredmények az első etapban történtek.
A tiszta körökben a köridők elég jó konstansok voltak, 5 tizeden belül mind.
A legnagyobb sebesség 184,5 km/h.
Levonva a következtetéseket, a 2.17-es idő elérhető, amit a következő alkalommal mindenképpen szeretnék elérni:)
A fantasztikus képekért köszönet BeeGee-nek!:))
225/45R17 méretben és médium keménységben. 2008-as gyártás. Kíváncsi leszek mit tud majd:)
A048
Eljött amit nagyon vártam. Még sohasem vettem részt ilyesmin. Régebben gondolkoztam "egyéb" vezetéstechnikai tréningeken, de kalizsoli szerint aki részt vett más tréningen is, újat nem tudtak volna mutatni nekem-nekünk, mert ez a Wéber féle tréning sokkal magasabb szinten van.
Izgatott voltam , vajon milyen lesz? Biztos voltam benne hogy megéri a pénz, és abban is, hogy sok olyan dolgot fog mutatni/mondani, amit az ember logikusnak tart, ha tudja... Nem mellesleg, ő egy Európa bajnok profi autóversenyző.
Én érkeztem utoljára, a többiek már lazán szereltek. Kerültek fel a slickek, pályafelnik. Nekem nem kellett szerelni, utcai gumival mentem, ami kicsit már kopottas volt, Q2-vel felvértezve, amire borzasztóan kíváncsi voltam,milyen lesz a pályán. Új fékbetétekkel, fém fékcsövekkel, de az autó továbbra is tisztán gyári.
Kezdtük bemutatkozással, majd ismertette Gábor a napi programot. Először is elmélettel kezdtünk, azon belül is az üléspozícióval. Nagyon sok érdekességet hallottam, amik létfontosságúak és logikusak. Szó esett a helyes kormányfogásról, térdszögről és kormánytávolságról. Ezután mindenkinek menni kellett a pályán két bemelegítő kört,utána egyesével mindenki mellé beült a jobb1-be és úgy kellett menni a pályán két kört. Nem kellett 100%-os teljesítmény nyújtani, nem az idő volt a cél. Jegyzetelt és felírta a jó tulajdonságokat és a hibákat is. Közben beszélgettünk, szerintem célja volt hogy kicsit elvonja az ember figyelmét, így ösztönösebben, a berögzött szokások szerint vezettünk. Logikus,mert ez is a mi érdekeinket szolgálja, és ő is tisztább képet kap.
Leírom amiket rólam mondott,mert jól esett és büszke vagyok rá:)) Miután két kör múlva visszamentünk a boxba, mielőtt kiszállt az autóból a belső ritmusomat méltatta és hogy nagyon frankó volt, mármint a körözés:) Szóval ezt mondta: " Nagyon nagyon jó a belső ritmusod,nagyon finoman kezeled az autót, ami meglepő volt számomra. És ez kell ide. Erre lehet építeni. Nagyon nagyon ritka az ilyen, aki beesik a pályára az utcáról, ez vele született tehetséged, amit nem lehet megmondani senkiről sem ránézésre, mindenkinek a belső habitusából ered. Nagyon finomak az átmenetek a gyorsítás-fékezés-apex között, szinte nem is érezni a fékezést. Nagyon jó, van benned lehetőség!"
Hát jólestek a szavai,örömmel hallgattam,remélem igaza is volt:) Hibákat is elmondta, ami a nem teljesen jó kormánykezelés volt, illetve részben jó, részben nem volt jó.
Ezekután a nap gyorsan elment, csak a méltató szavai jártam az eszembe:) Felváltva egymást követte az elmélet és a gyakorlat. A nap folyamán volt pár "súgása" "csak nekem", amiket próbáltam teljesíteni. Ő a GTA-val futott egy 1.28.3-at, utána egy 1.28.0-át. Szerinte az autó ebben az állapotban 1.26-os időt tud. Megjegyezte: "Basszus, mennyi erőd van! Q2 ide vagy oda..."
A nap folyamán a legjobb időm 1.27.833 lett, a legjobb szektorok alapján 1.27.2. A hat tizedes különbség mutatja,hogy van még benne. Akkor leszek a legjobb idő közelében, ha már csak 1-2 tizeddel lesz jobb az optimális időm. Wéber szerint elértem a kitűzött célt aznap,a 1.27.8-as idővel. Szerinte én is meg tudom futni azt amit ő tudna az autóval. Remélem ebben is igaza volt:)
Szóval a nap végére kellemesen elfáradtunk, rengeteg mindenről volt szó,amihez hogy leírjam, kevés a keret. Rengeteg időt fordítottunk az ívekre,a helyes kanyarvételre, kanyartípusokra,lehetséges teljesítési módokra. Egy szó mint száz, mindenkinek jószivvel ajánlom ezt a tréninget, és az is biztos hogy részt fogok venni a haladón és talán a profin is:) Azért talán,mert az már tényleg versenyzőknek szól.
Az egyik legnagyobb tanulság, hogy ez a tréning hasznos az utcán is, jobban és biztonságosabban vezet az ember. Más dimenzióba kerül. A kormányt is máshogy kezelem azóta.
Már régóta szemezgettem a Q2 diffivel, egyrészt kíváncsi voltam rá hogy milyen, másrészt köztudott hogy a GTA gyenge pontja a váltó, azon belül is a differenciálmű. Még ha a Q2 nem is érne semmit, annyival robusztusabb a felépítése és jobban bírja a terhelést, hogy emiatt is mindenképpen érdemes kicserélni a gyári difit, mielőtt letérdeltetné a váltót. A munkát Csöri végezte természetesen, mert a szervizből is a legjobb kell:) És fényképeket is készített a munkáról:)
Ahogy a képeken is látszik, a gyári hagyományos differenciálmű elég filigrán szerkezet. Ha már ilyen volumenű szervizt végeztünk, akkor már a kuplung cseréje is aktuális volt, bár nem volt vele gondom. Mivel mostanában többször látogatom a versenypályákat, átállunk ötezres olajcserére a Selenia Racingből. Levegőszűrő is cserélve lett. A GTA olajfogyasztása továbbra is 0.0
A gyári fékrendszer nagyon jó, ezért különösebb átalakítás szükségét nem érzem, csak optimalizálni kell. Ez 330-as fékolajat jelent, GoodRidge fém fékcsöveket amik speciálisan a 147GTA-hoz készültek, valamint Performance Friction karbon fékbetét.
Ezek hatására a fék tényleg elképesztő lett, már hidegen is "brutál", melegen meg tényleg állat. Kíváncsi leszek a Hungaroringen mennyire bírja a terhelést, változik-e a nyomáspont és az ereje. Csöri szerint "ilyen féket Alfán még nem láttam" :))
A Q2 is jól végzi a dolgát, bár az is nyilvánvalóvá vált, hogy nem a GTA erejéhez lett méretezve. Az utcai forgalomban új dimenziókat nyit meg, fantasztikusan működik, de egy határ után ami a versenypályán jön elő,nyit, de ez - hangsúlyozom - csak nagy terhelésnél jön elő. Összegezve mindenképpen jó dolog a beszerelése, gyárilag ezzel a gyári alkatrésszel kellett volna szerelni.
Eljött a kedd délután, három fős csapat jött össze,kalzsoli, KriszKing és én. Mindketten nagyon szimpatikus és kedves emberek, remek napot töltöttünk el, nagyon jól éreztük magunkat:) Nagy élmény volt,hogy szinte csak miénk a pálya, és remek volt látni a másik két Alfát is a pályán.
Időmérést én nem végeztem,mert a hivatalos rendszer még mindig nem működött,a RaceCrono köridőmérő programot még nem ismertem. A GTA még mindig gyári állapotban gurult a pályára, utcai gumikkal, bár nem is igazán tervezek nagy átalakításokat, próbálom gyárinak megőrizni.
Egyszercsak megjelent egy kisbusznyi rendőr, akiknek nagyon tetszett mindhárom Alfa,tátott szájjal és vágyakozva néztek a pályán minket:) Végül balesetmentest kivántak...:)
Anno még a 156GTA-val meglátogattam egyszer a Hungaroringet, vegyes eredménnyel. Az autó jól viselkedett, jó volt vele menni a versenypályán, csak a fék teljesített kritikán alul. Köridőt akkor nem mértem. Mivel élek halok a pályanapokért, időszerűnek láttam ismét visszatérni , amióta ismét egy GTA-ám van. A 156GTA fék tapasztalatok éltek bennem, vajon bírni fogja-e a 147GTA féke? Igaz ezen már más fék van, a legjobb nagy féknyerges 330-as.
Arra gondoltam, hogy először egy olyan pályán kellene tesztelni, ami kevésbé veszi igénybe a fékeket mint a Hungaroring. Erre tökéletesen alkalmas az Euroring. Olvasgattam kalizsoli élménybeszámolóit a pályázásokról, nekem sem kellett több, fel is vettem vele a kapcsolatot:) Megbeszéltünk egy időpontot májusban, kedden délután. Szóba került még a keddi nap előtti szombat, de ez végülis nem volt alkalmas csak nekem. Azért lementem, ha már ráértem.
Egy egyórás jegyet vettem. Mivel motorral elég sok pályanapot megjártam már, több híres pályán is, így a légkör ismerős volt. Hamar hozzászoktam a pályához, kb. húsz kört mentem, amiben a legjobb egy 1.29-es kör volt, amit a sportbírók mértek stopperrel. Sajnos a hivatalos időmérős rendszer nem működött. Annyit mondtak , hogy így elsőre ez nagyon jó eredmény, ami jól is esett:)) Szerettem volna erről meggyőződni, ezért kutattam a neten euroringes időeredmények után, és úgy tapasztaltam, hogy az idő megállja a helyét a hasonló kategóriájú autók között, de azt is tudtam, hogy lehet még javítani. Ezenkívül még valami világossá vált a pályanapokkal kapcsolatban: jó helyen járok:))
Az autó teljesen gyári állapotú volt, utcai gumikkal.
Szokásos karbantartás, olajcsere, szűrők. Természetesen Selenia Racing, természetesen gyári alkatrészek, és természetesen a legjobb szerviz:)
Megkapta a GTA az igazi rendszámát, méghozzá LPT-840 formátumban:) Persze nem ment simán, a bürokráciát nem lehet kihagyni a számításból. Nem térek ki rá, mert borzalmas belegondolni is. Természetesen a regadót meg kellett fizetni, plusz a átírási meg forgalomba helyezési költségeket is. De boldogsággal tölt el minden megtett méter az autóval, továbbra is és ez így is marad:)
Olajcsere, szűrők cseréje. Ki lett cserélve a jobb első dobbetét is. Az eredeti is jó volt, de hiányzott egy kisebb darab az aljából, ismeretlen okok miatt. Az is elképzelhető hogy gyárilag volt ilyen. Szükséges volt még egy kis gáz utántöltésre a klíma rendszerbe. Természetesen a karbantartás a megszokott kiváló minőségben, a lá Csörgő autószerviz:))