Tagok >> liusz >> 156 2.5 V6 >> Blog
- Típus:156 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Kozmosz kék AR428
Ott kezdődött, hogy a júniusi túrán a balatoni szerpentin után megálltunk és amikor ujraindítottam az autót megnyikkant a bordásszíj a klíma bekapcsolásakor. Emlékeztem, hogy jó egy évvel korábban a szerelőm a szíjak cseréje közben felhívott, hogy valami vadállat úgy meghúzta a görgők csavarját, hogy ő azt inkább nem bántaná. És tényleg én is úgy láttam jobb ezt nem piszkálni betyárul a helyén van, mert ha valami lesz a blokkban a menettel, az most nem kell az idegeimnek. A feszítő tapadt, hiába áztattam, kenegettem, nem hatott és továbbra is gyengén dolgozott. Ott voltak a dobozban a gyári csere görgők, de óvatos voltam. Közben felfedeztem, hogy a klímakompresszor szabadonfutó csapágya már túl van az élete javán. Így mentem az októberi nagy túrára.
Most télen van idő az ilyesfajta kockázatos babrálásokra.
Közben beszereztem egy digitális nyomatékmérőt, ami oldás irányban is mér. Utánanéztem a 10.9-es M8-as csavar szabványos meghúzási nyomatékénak, és azt mondtam ennek a 2-2.5-szeresével megnyitom, ha nem megy vágok és hegesztek egy anyát a tőcsavarra és melegítek a menetnél. 45Nm körül engedett (17-21Nm a meghúzási nyomaték). Sikerült mindkettőnél, megadták magukat.
Fabrikáltam egy lehúzót, amivel a tengelykapcsoló tárcsáját lehúztam, majd egy normál csapágylehúzóval a szíjtárcsát is sikerült leszerelni. Jól saccoltam, hogy a kompresszort csak előrehúztam úgy 10-12mm-t és ez is elég volt a tárcsa kiemeléséhez, így nem kellett a hűtőkört megbontani. Csapágycserére elvittem egy gépműhelybe, ott vissza is peremezték. A seeger-gyűrű visszaszerelése kicsit szivatott, pár századot le kellett belőle csiszolni vízpapírral üveglapon. A tengelykapcsoló-tárcsa hézag az előírt tartományban volt, ami meglepett mert mindig csattogósnak hallottam a kompresszor indítását. Így ment vissza a gyári hézagolókkal.
Közben pihenésképpen rendet raktam a szélvédő alatt. Kitakarítottam, vezetékeket rögzítettem, kapott egy korrózióvédő wax réteget és az ablaktörlő lapátokat is lefestettem, ha már a kezemben voltak. Az üregvédelem lassan teljes lesz. Motorfedél és ajtók maradtak hátra.
Ma reggel felraktam a szíjgörgőket és a bordásszíjat, majd beindítottam. Minden frankó. Köszönet alfista78rg és aranytl barátaimnak az infókért.
Olajat utántöltöttem, akár szezonra kész is, lehet nyúzni.
Mozdulok a GTV-re.