Jani55 - főkép
>> EseményAlfa 156 1.9JTDM distinctive // 2010-06-02

Odavittem kedvenc 156-osom 4 hibátlan kerekét, hogy a kopott gumikat vegyük le.
Kértem, óvatosan.
Erre az az állat fiatal tanoncsegéd a gumi lenyomás közben úgy elbarmolta mind a négy felnit, hogy vihetem fényezni. Kettőn a festéksérülés körömnyi felületen alumíniumig lenyomva!
Nem kapott sérülést, kavicsfelverődést, járdázást, erre a hülyegyerek ekkora kárt okozott nekem.
Tilos ide menni, csak végszükség esetén ajánlott!
(hogy egyértelmű legyek: Németh Gumiszerviz Velence, Nimród u.)

 
>> SzervizAlfa 146 1.6 Boxer IEL // 2009-05-01

Velem történt a Székesfehérvári Fiat szervizben (tescoval szemben), saját szememmel, fülemmel láttam, hallottam (nem úgy mesélte valaki):

Csak azért írom, hogy kétszer is meggondolhassátok, nem biztos, hogy ezt a szervizt kell válasszátok.

Kedvenc 146-osom (mindezidáig) egyetlen hibája, hogy egyszer csak (minden előjel nélkül) nem tudtam indítani (szerencsére itthon): behalt a benzinszivattyú!

Alfa segély 1-esre vizgázott, mert csak a negyedik napon jöttek, (napi két-három telefoni segítségkérés) pedig, ha jól emlékezem, az újkocsi vásárlóknak 4 órás határidővel garantálják a segítséget, de végül is megérkeztek, szervizcsatlakozás, tesztprogram, => benzinszivattyú nem működik. Behúzattak a hozzám legközelebbi Alfa-Fiat-Lancia szervizbe, Székesfehérvárra.

A szervizbe nem is kellett beállnom, mert az előzetes teszt alapján egyértelmű volt a benzinszivattyú hibája. Benzinszivattyú nem volt raktáron, de az ország egyetlen hivatalos Alfa szervizben sem, sőt állítólag az országban sem!
Ezt három(!) óra alatt sikerült kideríteniük, addig ott, az ügyfélváróban vártam, nézegettem, többek között az üvegfalon befelé a szerviztérbe is. És a következőket láttam:

Közvetlen az üvegfal túloldalán,
balra, egy gyönyörű Croma volt nyitott motorháztetővel, megbontott motorral. Hengerfej nem volt rajta, teljesen nyitott motor, senki nem is dolgozott rajta.
Jobbra mellette egy Tipon a be sárvédőnél karosszéria munkát végeztek hárman.

Kisflexszel dolgoztak, a szikracsóva pont a mellette álló kocsi nyitott motorháztetején belülről visszaverődve, pont a motortérbe, pont a nyitott motorba hullott!

Hát, ez nagyon nagy szakmai hiba! Szóvá is tettem ott rögtön, bár nem volt semmi közöm egyik kocsihoz sem. A szervizvezető nem volt képes megérteni, mekkora kárt okoztak evvel a Croma motorjának.

Közben kiderítették, várhatóan egy hét és kb 120eFt a kocsikám előre látható időigénye és költsége.
Nagyon hamar és egyértelmű volt a döntésem, itt nem maradunk, hazahúzott a feleségem a puntokával. És nagyon jól tettem, 26eFt -ért vettem benzinszivattyút Budaörsön és magam építettem be, egy óra alatt.
Hangsúlyoznám: tiszta körülmények között, (senki nem javította le a kocsit, a kulcsait se kellett kiadnom a kezemből, stb., stb.) nem ezen a kocsin tanultak és még csak sérülések sem keletkeztek rajta... Mert hát, sokmindent láttam és hallottam már a szervizekről és az ügyfelek lehúzásáról (és bocs a tisztességes Szervizektől).

És, minden jó, ha a vége jó: van egy - két rossz szokásom: pl.: minden tankolásról elteszem a blokkot... és pl.: csak a sárgakagylós kutaknál tankolok...
Gondoltam egyet: próbaképp, beviszem a tankolási bizonylataim egy kísérőlevéllel a megfelelő helyre, és letettem a rossz benzinszivattyúval együtt. Tíz nap után kérték a számlaszámot, ahová utalhatnak...