Tagok >> Thomika >> 155 2.0 TS 8V >> Blog
- Típus:155 2.0 TS 8V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:metál bordó (146)
Számba vettem, miket kell cserélnem a közeljövőben. A gyertyák erősen csere érettek, a szelepfedél tömítés megadta magát, pedig alig 9-10 hónapos, a hátsó gátlók felújításra avagy cserére szorulnak. Jövő héten aknából könnyebben le tudom szedni az első és hátsó lökhárítókat, megtekintjük, milyen károkat okozott a koccanás és a téli időjárás :(
Teljesen kitisztítottam a légtömegmérőt, a pillangószelepig minden csövet egyenként leszedtem, kimostam, alapjárati motort kitisztítottam, kartergáz lecsapató hengert, és csöveket szintén. Gyertyák már cserések, de lóvé hiány miatt, most csak megpucoltam őket, és mentek vissza a helyükre. Legközelebb cserélem őket, a szelepfedél tömítéssel egyetemben, mert hogy az alig 10 hónapos tömítés ereszt. Szép idő volt ma úgyhogy közel 3 órát elpepecseltem vele.
A bébi érkezése miatt eladtam a Bosal sport rendszert az autó alól, és egy szintén Bosal, de csendes rendszert kapott helyette. Szép igényes munkát végeztek vele, megérte vidékre mennem a csere miatt.
Megvettem a tükör házak fényezéséhez szükséges anyagokat, most várom a jobb időt, hogy megvalósuljon a project.
Még tavalyi áron tudtam szerezni 8 liter Castrol Manatec 10W40-et, 12Ezer Ft-ért! Ami nagyon jó ár (madaras teszkóban 10430Ft a 4 liter), plusz az olajszűrő (szép rikító narancs sárga) ma reggel gyorsan kicseréltem, azóta szebben jár a motor, jobb az olajnyomás....és a tartalék olaj is bőven megvan, egy darabig ez is letudva :)
3 évnyi használat és kb. 6000 üzemóra után kiégett az egyik xenon izzóm. Mivel ezeket párban illik cserélni, így vehettem 2db-ot, potom 12K-ért :( Ez egy kicsit fájt, de mit lehet tenni! Aztán megoldottam végre a csomagtartó teleszkópjainak cseréjét is, és a bal oldalsó index izzócserét is. közben jól szétfagytam, de legalább megvan. Így telik egy dolgos Alfás szabadnapja :P :))) Össz. költség 16.000Ft volt.
Esedékessé vált a szűrők cseréje (pollen és légszűrő), az ablaktörlő motorját is kipucoltam, valamint elég gáz volt már az első fék, így a betéteket is lecseréltem...
Állíthatóvá varázsoltuk a kerékdőlést, így megszűnt a régóta zavaró jobbra húzás, most szépen fut egyenesen az autó. :) Valamint kicseréltem a lengőkarokat is.
Ma kicseréltem a csomagtartóba átmenő kábelköteget, mert nem nyitotta távirányítóról és kesztyűtartóból a fedelet. Ez a hiba orvosolva lett, és szerencsére egy fillérbe sem került! :))