Sajnos 1,5 év után újra megadta magát a fűtéscsap, így cserélni kellett. Elég idegesítő volt ebben a hidegben, napokig állt a hűtővíz a vezető oldali lábtérben.... Kisebb pénzmag ellenében orvosolva lett a probléma.
Hétfő este szépen eldurrant a hűtőm...megpróbáltam kedd reggel egyedül orvosolni a problémát, de sajnos sikertelenül. Eredmény: trélerezés a szervízbe 8000Ft, szervíz munkadíj ( én voltam a 3. szerelő, és még így is) 8000Ft, új Valeo hűtő kurrrva drága 30000Ft. Ennek eredménye: hűtés ugyan tökéletes, de a pénztárcám kiürült. Az idegállapotomat nem ecsetelném... viszont nagyon rendesek voltak a Ber-Do-nál, mert amikor odaszóltam, hogy mennék, azonnal volt hely az akna fölött, és mindent félbehagytak.
Norbee cimborámmal megünnepelvén a szülinapját, picit bütyköltünk az autón. Nem világított a klíma panelem háttere, de Norbee egy apró trükkel működésre bírta. Valamint megoldódott a hűtés-fűtés problémám is (legalábbis a tegnap esti teszt alapján), vmiért eltűnt egy jó 1-1,5 liter víz a rendszerből. Ez pótolva lett, így a légtelenítés után már jól működött a fűtés, valamint egy-két kör után már a hűtésem is visszaállt a normális állapotba.
Tegnap végre jó idő volt, úgyhogy pár perc alatt délután napsütésben kicseréltem a légszűrőt...
2008 első munkanapján kicseréltettem a termosztátot a kicsikében, mert nem akart melegedni a víz. Azóta van fűtés, és kb 2km alatt bemelegszik még ebben a hidegben is :)) Vettem légszűrőt is ,de azt majd később cserélem, ha legalább elérjük a 0 (+1) fokot :P
12.14.
Meglett a vizsga újabb 2 évre, hibátlan volt a jármű, bár a xenonba belekötöttek, mert nem gyári. Azért megbeszélgettük a dolgot, és aztán nem volt gond. Kicsit repedezetttek voltak a hátsó gumi fékcsövek, úgyhogy ezeket is kicseréltük. A végösszeg miatt picit húztam a számat, de ez van....
Vasárnap esőben nekiálltam kicserélni a kapcsoló elektronikáját, mert egyre többször fordult elő, h nem állt le az autó, miután kivettem a kulcsot... Ez orvosolva lett... A legjobb, hogy a terelőlapátok léptetőmotorja magától megjavult....így végre oda megy a meleg levegő, ahova én szeretném :P
Ma túlestünk a hűtővíz cserén is! Alapjában véve nem lenne egy komoly feladat, idő hiányában mégis elég nehéz volt ezt összehozni. De kész van... jah és a kipuff is ideiglenesen meg lett javítva... holnap még egy kis bütykölés és teljesen rendben lesz a vas.
Végre felkerültek az új MAK felnik. Igaz, 5 hónapot vártam rá, de megérte. Nagyon jól mutat az autón! :) Sajnos még pár dolgot meg kell csinálni rajta....de hát olasz verda! Megjavítunk vmit, erre előjön egy másik probléma, gondoskodik róla, h ne unatkozzunk. Jelen pillanatban az ablak csere, a kipuff javítás, és a hűtővíz csere szükségeltetik de nagyon... a hidegen való indításnál észlelhető fulladásos ford.szám visszaesés talán megoldódik, ha végre 2 év után kipucolom a LMM-t. Legalábbis én ebben bízom...
Szombaton nyaralás közben rámjött a szerelhetnék, úgyhogy mivel magaménak tudhattam az utsó8 db Goldne lodge gyertyát amit szerezni lehetett Bp-en, szépen nekiálltam egy-két sör és érdeklődő haveri tekintet mellett kicserélgetni a előbb említett alkatrészeket... ez kb komótos tempóban 20 percet vett igénybe. A munka befejeztével mivel konstatáltam, hogy még 3 sör után is kurva jól tudok autót szerelni, ugrottam egy seggest a medencébe :))